![]() |
In auto rijden van een ander
Mijn vraag is: ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald en iemand heeft mij aangeboden om in zijn auto te rijden af en toe. Die auto is gewoon verzekerd en gekeurd enzo, dus niets mis mee.
Alleen wil ik nu weten of ik wel verzekerd ben als ik een ongeluk zou krijgen. Krijgt diegene de schade dan vergoed? |
Ligt aan je verzekering. In principe wel geloof ik.
|
Wat voor verzekering moet je dan hebben?
|
Dat durf ik niet te zeggen. Daarvoor kun je misschien beter even surfen naar een site van een verzekeraar en een beetje gaan pluizen...
|
Citaat:
of hij zijn schade (schade aan zijn auto) vergoed krijgt, hangt van zijn verzekering af. (Wa, Wa-plus of All-Risk). Dat zul je aan hem moeten vragen. overigens kan het wel naar worden als je de auto van een ander total loss rijdt, aangezien jij dan in principe daar voor aansprakelijk gehouden kan worden. Is hij echter allrisk verzekerd, dan zal het geen problemen opleveren. |
Citaat:
|
|
Wel verrot als je schade veroorzaakt in de auto van een ander en diegene is niet all-risk verzekerd. :o (n)
Dan moet je dat nog gaan betalen ook... |
Citaat:
|
Citaat:
als je een auto van tien jaar oud compleet moet vergoeden, zit je nog op pakweg 2500 euro. daarnaast, plaatwerk is voor een nieuwe auto niet duurder als voor een oude auto, en het tarief van de schadehersteller ook niet. overigens rij ik regelmatig in de auto van een ander (enkel wa+ verzekerd), dat gaat prima, maar het argument 'het is een oude auto' lijkt me wat al te simpel. |
Citaat:
|
Citaat:
Gezellig, in een bmw rijden van een ander... haha Maar goed; het was een diesel dus dat was wel fijn :cool: Maarré ontopic; je moet er niet vanuit gaan dat je geen ongeluk maakt ;) En inderdaad, het hangt gewoon van zijn verzekering af. En tja, als jij dan een ongeluk maakt en hij is WA-verzekerd, dan is het wel zo netjes om dat zelf te betalen (vind ik dan) en dan maakt het tenslotte niet uit of jij in een andermans auto rijd of je rijdt je eigen WA-verzekerde auto total-loss (ja, voor je gevoel is dat van een ander vervelender denk ik ) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als iemand zegt: "Leen mijn auto maar even" voor een klein stukje, dan ga je toch niet vragen hoe diegene verzekerd is? Maar stel er gebeurt wat en het is een dure auto, dan kan dat wel erg duur worden. :s (n) Ik neem geen eigen auto omdat ik daar het geld niet voor (over) heb, dusja. |
Citaat:
bij jou is die kans misschien wel minder groot; misschien ben jij wel voorzichtiger omdat je nog wat minder zelfvertrouwen hebt. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |