![]() |
Examen M&O
omdat daar nog geen topic over is.
Hoe bereid jij je voor, welk boek heb je, vragen etc. kan allemaal in dit topic:P. |
Ik heb samengevat gekocht van M&O, erg handig naar mijn mening omdat ik niet bepaald van plan ben om al die lesbrieven weer opnieuw te gaan lezen :)
|
Tja.. Oefenexamens maken? We hebben een samenvatting achtig iets.. Verder weet ik het niet echt. Ik ga het echt slecht doen volgens mij, we oefenden nu met havo examens nog en die vind ik al moeilijk!
|
Wij hebben percent... nog meer mensen met dit boek?
Ik ben nu bezig met 't boekje samengevat door te nemen, dat is wel handig. Maar ik ben gewoon ontzettend slecht in al die rekenopgaven in het examen. Heeft iemand misschien tips, waardoor ik deze beter zou kunnen maken? |
In samengevat staan veel voorbeeld opgaven, ik zou die eerst is allemaal doornemen. En dan gewoon de hele examenbundel maken zodat je echt met alles op de hoogte bent!
|
heeyz
weten jullie een goede site waar ik M& O examens kan vinden??... kan ze wel vinden maar alleen pdf. en dat vind ik irri. Iemand een idee?? |
examenbundel kopen!
|
Ik kan geen examenbundel van m&o vinden:S die konden wij ook niet bestellen bij vandijk..
|
|
Ik kan geen M&O :'(
Heb net weer een oefenexamen gemaakt en ik had een 4,7 :( Nu hoef ik maar een 3,8 te halen, maar toch! |
Citaat:
|
M&O is zooooveeeel gek! Ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Relaxte is dat ik een 7.3 sta, dus hoef minimaal een 3.7 te halen. Maar evegoed, als ik die examens van vorig jaar en de jaren ervoor bekijk is t allemaal wel vrij moeilijk
|
Je kunt er wel gelukkig hoofdlijnen in zien. Er zit meestal een vraag in over marketing, en die zijn niet zo heel moeilijk. Een vraag met financiering van activiteiten, dus leningen en interest, ook niet het allermoeilijkste. En dan nog een vraagje met normale uren enzo hoe dat verdeeld is, ook wel goed te doen.
En tsja de rest vind ik ook altijd super lastig, zeker zo'n grote balans of resultaten rekening opstellen. |
Ik sta een 8.3 voor M&O, dus dat is iig heel relaxed. Voor mijn oefenexamen had ik een 5.9 geloof ik en ik ga er vandaag nog een maken, hoop ik.
Een 2.7 halen gaat iig wel lukken, en dat is het enige wat mij nog uitmaakt. Ik snap niks van cashflow gedoe en nog een paar kleine dingen die dan altijd voor grote fouten zorgen. En ik lees altijd dingen verkeerd, is ook een groot probleem bij m&o. |
Cashflow heb ik net goefend en die begin ik wel te snappen, met de contante waarde enzo. Ik heb er wel vertrouwen in ineens:cool:
|
Waar kan je ergens online oefenexamens vinden dan. zit ik op havovwo.nl staat er dat ze alleen nog op cd-rom ofzo zijn te krijgen en niet meer online. en googlen levert ook niks op
|
Heb het al gevonden, wel vaag trouwens dat je per opgave moet uitprinten ipv het hele examen in 1x
|
Hoe moet cashflow ook alweer dan?
|
Citaat:
|
Ik snap het alleen nooit als je iets van machine-uur tarieven ofzo uit moet rekenen.
En voorcalculatie en nacalculatie vind ik ook moeilijk. Dat doe beide altijd fout :( |
Maar je hebt ook cashflow met investeringen en terugverdientijd en netto-contantewaarde dingen. Maar ondertussen snap ik het wel een beetje.
Nu nog efficiencyverschillen en bezettingsresultaat en andere resultaten. |
Citaat:
Maar om de cashflow zelf te berekenen, moet je nettowinst + afschrijvingen doen. |
zo net eventjes alles doorgenomen en 2005 II gemaakt, had een 5.7 met 4 van de 7 opgaves ingevuld, moet dus wel goedkomen:)./
|
Citaat:
|
examen van 2004 is wel vrij moeilijk. Kga t allemaal maar nog een keer maken.
Valt me wel op dat een aantal dingen veel terugkomen Cashflow ( inverstering en netto contante waarde ) Fabricagekostprijs Personeelswerving Opslagpercentage Solvabiliteit |
Citaat:
|
Citaat:
ik ben gewoon niet goed in M&o dus ben allang blij als ik een 4 heb:p |
Ik ga voor de 3.7 of hoger :$
|
goede instelling;)
|
Citaat:
|
ik voor de 4,3 of hoger..
Ernstig hopen dat het lukt, aangezien ik voor de oude examens steeds tussen de 4,5 en 5,5 haal, dat is nou niet echt hoog (n) |
Ik ga voor de 6,0 of hoger. ;x
|
Ik krijg het nooit af. :| Was nog van plan een oefenexamen te maken, maar dat lukt dus echt niet meer. Had ik maar een samengevat bundel.
|
Succes morgen mensen! :)
|
Citaat:
http://www.camphusianum.nl/samenvattingen en dan de samenvatting m_o.pdf en m&o.doc daar staat best veel in:) |
ik heb niet geleerd want ik kan het nog laten vallen :)
heb het druk zat met ak/ec/gs. vorig jaar het examen m&o was erg makkelijk volgens een aantal vrienden van mij. |
hahah ik heb genejen M en O heheieeheh
|
Citaat:
|
Heel veel succes allemaal vandaag !
|
Oooh, ik ben zenuwachtig.. :(
|
Citaat:
|
ik zit ook te stuiteren:D
|
maar goed ik heb echt alles in mn rekenmachine staan, dus dat komt wel goed. En kan het meeste ook super goed toepassen, dus hoop wel op een voldoende:).
|
Ik heb ook het meeste in mijn rekenmachine, maar dan wel in 10 programma's ofzo. Het zijn programma's van 5vwo en 6vwo, maar ook nog een of 2 van 5havo volgens mij, ik moet dus echt gaan zoeken op mijn examen :o
|
Citaat:
Nog niet echt last van zenuwen gelukkig (y) |
Citaat:
|
Ik heb al die dingen erin staan waar je bepaalde dingen op een balans moet plaatsen. (Y)
Voor de rest niets. :( |
Citaat:
|
Productlevencyclus? :bloos:
|
Citaat:
onderdeel marketing. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37. |