![]() |
Floodcontrole afhankelijk maken van aantal leden online
Als er 's nachts maar 20 mensen op het forum zitten, dan zou de flood control best omlaag kunnen toch?
En bij topdrukte kun je de serverload een beetje beperken door het op te laten lopen. Mij lijkt het wel een goed idee :o Is er al wel eens aan gedacht of mee geëxperimenteerd? Wat vinden jullie ervan? :):) edit: ik heb ook twee formules voorgesteld, zie enkele posts naar beneden |
ja en dan een progamma verzinnen dat hele ingewikkelde berkeningen uitvoert om per seconde de fc uit te rekenen en dan word het foru heel langzaam :cool: (y) :p
|
Ik heb er nog even over nagedacht, je zou een formule zoals deze kunnen gebruiken:
FC = 5 + log(U)*5 FC is floodcontroletijd in seconden U is users online Dan zou je krijgen: Code:
*------------* |
Nog meer gespam!
doe maar niet dus :o |
het is denk ik handiger om dan een grenswaarde te verzinnen bv 250 mensen online en als het daaronder komt dat dan de fc omlaag gaat
met bv een 20 mensen marge dus dat bij 230 pas de fc omlaag gaat en pas bij 250 weer omhoog |
Citaat:
Ik vrees trouwens het antwoord "We gaan niks meer veranderen vóór de nieuwe forumsoftware actief is". :o :( |
Citaat:
|
Betere formule:
FC = 1 + 5 * 4log(U) Dan zou je krijgen: Code:
U FC |
so true, so true:)
|
best een goed plan wel. Hoewel ik meer last heb van de FC omdat er dan meer mensen online zijn en ik dus sneller wil reageren op threads. 's Nachts heb ik daar niet zoveel last van want je hebt toch een uur of meer voordat een thread van de pagina verdwijnt.
|
Is zoiets software technisch uberhaupt mogelijk?
|
Persoonlijk dacht ik meer aan:
http://img.photobucket.com/albums/v288/d-o-f/fc1.jpg Met m het aantal leden online tot een maximum van 40 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan heb je gewoon een fc voor drukke tijden en voor rustige |
Dan is er minder controle dus grotere kans dat de boel ondergespammed is als je sochtens gaat kijken, lijkt mij geen goed idee.
|
De FC heeft niet alleen met serverload te maken.
|
Citaat:
Anders had ik wel voorgesteld om hem 's nachts uit te zetten, toch? Maar als je zo'n formule gebruikt is een groot voordeel dat ie bij topdrukte ook omhoog kan (en dat is wel erg nuttig voor de serverload) @Q: Met die laatste formule kan er zelfs in de allerrustigste uurtjes hooguit 2x meer gepost worden. Dat is niet dramatisch. En ik maak het eigenlijk nooit mee dat 's nachts alles ondergespamd wordt. Wel dat ik midden in de nacht met een handjevol mensen op onzin zit, en tussen een topic of 3, 4 wissel. En dan moet ik steeds wachten op de floodcontrol en dat is echt niet nodig dan eigenlijk :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar doe dan wel een max van 20 seconden ofzo. :p |
Citaat:
|
Citaat:
We dwalen af hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nieuw idee:
Als iemand zich niet kan gedragen op het forum krijgt hij niet alleen een waarschuwing, maar krijgt hij/zij ook een tijdstraf in de vorm van floodcontrole. De ernst van het wangedrag en of er sprake van herhaling is zorgen er dan voor dat iemand een langere floodcontrole straf krijgt en dat deze straf langer actief blijft. Natuurlijk gaan er hier weer n00bs op reageren door te zeggen dat ze dan alleen maar vervelender worden. Nou, we schaffen de ban natuurlijk niet af, dus blijft iemand vervelend doen dan word het een ban. |
Citaat:
|
Citaat:
|
serieus, ga je ergens anders druk om maken dan midden in de nacht 20 seconden te moeten om te kunnen posten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja hoor, heel verstandig. We weten allemaal dat het gros van de s.commers niet met dat soort vrijheden om kan gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik stem voor :o maar niet nog meer extra tijd hoor, het maximum blijft zoals het is :o omlaag mag altijd :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat eigenlijk meer om de vraag:
Moet het mogelijk zijn tijdens de rustige uren toch de load hoog te houden door een klein groepje forummers de mogelijkheid te geven nog sneller een enorme berg onzin te produceren of niet? Overigens is deze optie niet aanwezig in vBulletin software. Er bestaat wel een "Advanced flood control" http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=103998 |
Citaat:
koen is geniaal |
Citaat:
|
Citaat:
|
Even ter verduidelijking:
Het gaat niet enkel om de serverbelasting, maar het gaat ook om mensen die flooden. Hench the name: floodcontrol. |
Citaat:
|
wat een topic.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06. |