Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   moeilijk communicerend of wetende wat ik moet zeggen of doen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1391209)

altus caritas 09-04-2006 05:17

moeilijk communicerend of wetende wat ik moet zeggen of doen

Als ik iemand leuk vind, en niet weet hoe ik er mee om moet gaan als ik bijv. bel of dr zie. Ik wil geen stiltes (meer) als er een gesprek is, dus waar kan je het allemaal over hebben? Of wat kan ik doen zonder me af te vragen dat wat ik doe of zeg dom is of zonder het gevoel dat je 'tegenvalt'?

Heb ik soms een communicatie'stoornis' ofzo?
Kennen meer mensen dit 'voor je gevoel dichtvallen ' en dat het lijkt of je spontaniteit (die je per sms/msn wel hebt weg is)?

Ik vind het dan ook moeilijk als ik bij haar ben om het ergens over te hebben, ik ken dr 6 dagen en van ''msn'' (god i hate that.. ), omdat ik me niks goed voor kan halen waar ik het over moet hebben (soms wel soms niet, vandaar de stiltes)..

op msn lukt dit eigenlijk wel makkelijk.. wat kan je hier allemaal aan doen?

Leonoor 09-04-2006 08:22

Ik denk dat de meeste mensen dat wel kennen.

Stiltes hoeven niet erg te zijn, geforceerd een gesprek gaande houden is dat wel (vind ik iig). Irl een gesprek voeren is heel anders dan via msn, dat je met iemand op msn goede gesprekken voert hoeft niets over de gesprekken irl te zeggen.

Zeg haar dat je soms moeite hebt om dingen te bedenken waar over je moet praten (wie weet heeft zij dat ook wel?), maar bedenk je ook dat je niet iedere seconde wat hoeft te zeggen. Stiltes zeggen soms meer dan woorden.

Als je meer niets dan wel wat tegen elkaar zegt, je geen onderwerpen kunt bedenken om het over te hebben, het niet lukt om met elkaar te praten irl, enz, dan zou ik me toch gaan afvragen of het irl wel klikt ed.

yapo 10-04-2006 18:00

Probeer uit te vinden wat die iemand leuk vind en praat/vraag daarover. Grote kans dat ze hun eigen hobby wel interressant vinden en daar dus honderduit dingen over kunnen vertellen wat jij nog niet wist.

Crystall Girl 10-04-2006 18:31

Ik kan je jammer genoeg geen tips geven, ik heb namelijk hetzelfde :( . Als ik gewoon vrienden met iemand ben gaat het prima, maar zodra ik iemand leuk vind heb ik werkelijk geen flauw idee meer waar je het met die persoon over moet hebben...

altus caritas 10-04-2006 18:56

bedankt voor het advies..
maar, ach.. nvm.. :(

limoen16 12-04-2006 15:46

hahaha, welkom bij de groep zou ik zeggen ...
volgens mij heeft iedereen dat wel, maar zeker als je iemand leuk vindt. Tips? geen idee ... doe gewoon zeggen wat je op msn zou zeggen ... (niet dat dat bij mij helpt ofzo)

Vice 12-04-2006 15:59

Volgens mij is dit heel normaal. :)

creatof 12-04-2006 16:21

Citaat:

limoen16 schreef op 12-04-2006 @ 16:46 :
hahaha, welkom bij de groep zou ik zeggen ...
volgens mij heeft iedereen dat wel, maar zeker als je iemand leuk vindt. Tips? geen idee ... doe gewoon zeggen wat je op msn zou zeggen ... (niet dat dat bij mij helpt ofzo)

Ja, ga vooral irl ook het niveau van msn opnemen.. dan komt het allemaal wel goed :|

N00dles 12-04-2006 16:23

Liever een stilte dan doorkwekken over oninteressante dingen.

RHCP_NAC 12-04-2006 16:23

Tja, als je iemand nog niet lang kent zijn de gesprekken soms wat houterig, dat is echt niet vreemd. Ik zou vragen of ze eens iets wilt gaan drinken met mij, als je telkens over msn gesprekken hebt die stilvallen heb je ook kans dat de vonk op een gegeven moment weg is.

Ik weet niet waar en hoe je haar kent maar misschien heeft ze haar msn niet voor niets gegeven.

underthabridge 12-04-2006 16:55

Silence is golden.

Owja... mocht je er toch niet aan kunnen wennen: Suicide is painless.

Kazet Nagorra 13-04-2006 10:15

Citaat:

altus caritas schreef op 09-04-2006 @ 06:17 :
wat kan je hier allemaal aan doen?
Meteen het bed in duiken om het ijs te breken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.