![]() |
[linux] Fedora Core basis taal
Ik heb fedora core 3 geinstalleerd met als basis taal engels. Ik weet echter dat nederlands ook een optie was alleen kan ik deze binnen linux niet meer kiezen.
Is er een manier om deze later alsnog te installeren zonder linux helemaal opnieuw te instaleren :--) ik weet echt helemaal nog NIKS van dit besturings systeem dus enige help zou welkom zijn ;) Meteen nog een andere vraag ;) Bezoeker Als je een terminal zodanig heb geopend dat je de GUI kwijt bent, hoe switch je dan weer terug ;) shutdown -r now continu is ook niet alles ;) |
meteen nog een terminal vraag.
Als ik bijv van map test1 naar map test2 ga dan laat me prompt niet de hele path zien bijv ~/test1/test2 hij laat alleen dan test2 in de prompt zien. is dit ergens in te stellen en zo ja waar :P |
1) Geen idee
2) als X nog draait, iets als CTRL+ALT+F7, als X is gestopt: "startx" 3) ,bashrc |
nano ~/.bashrc
|
Citaat:
pico, vi(m) |
Citaat:
Citaat:
Ik heb in mijn sysconfig /etc/sysconfig/language, het volgende staan: RC_LANG="nl_NL.UTF-8" Tip: Maak wel een backup voordat iets gaat bewerken Citaat:
(een "verborgen" bestand in /home/gebruiker) Deze moet je dan ff bewerken met je favoriete editor (bv pico, vi(m) nano, enz). Ik keek in mijn eigen .bashrc en vond de volgende regel: Code:
# This might be helpful for Linux newbies who previously used DOS. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |