Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Project Racer (scooter) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=139139)

ick 25-06-2002 01:52

Project Racer (scooter)

via via heb ik iemand gevonden waar ik 'n scooter-race team mee ga opstarten, sponsor is zeer waarschijnlijk al gevonden (chello! arrows replica bouweee! :D) maar wat word de setup?

gaat om Zip SP 2001

eisen: 14mm (opgeboorde 12?) carb, luchtgekoeld, moet op euro 95 rijden, en de uitlaat mag om een of andere reden niet achter 't achterwiel uitsteken...

tjah, geen 70cc meer voor mij, en NEE deze scoot is NIET voor openbare weg geschikt, licht enzow MOET deruit van de SOBW (racebond)

Refro 25-06-2002 11:57

Fantastische post man maar wat is je vraag? :confused: :confused: :confused: :confused:

ick 28-06-2002 08:06

Citaat:

Refro schreef:
Fantastische post man maar wat is je vraag? :confused: :confused: :confused: :confused:
missjien lezen? wat word de setup van me racer?

Cryptic Winterstorm 28-06-2002 09:13

Duidelijk alles EVO, Polini EVO 50 tuned, EVO uitlaat, ik bedoel: Het kabaal wat ie maakt maakt toch niet uit. En uit een EVO haal je gewoon het meeste vermogen, ook al maakt hij veel kabaal en word hij heet. EVO is alleen niet het meest goedkope wat je kunt krijgen.

Ik zou gewoon een hele EVO set kopen als ik jouw was. En benzineverbruik maakt dat nog wat uit? Anders douw je d'r gewoon een grote carb. in. :p

En Zip is trouwens wel een master scooter om mee te racen, die hebben sowieso al veel races gewonnen.

razkal 28-06-2002 14:00

Dus je wil een scooter race-team op gaan starten terwijl je niet eens weet hoe je het beste je scoot op kan voeren. Beetje dom imo.

ick 29-06-2002 13:26

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:
Duidelijk alles EVO, Polini EVO 50 tuned, EVO uitlaat, ik bedoel: Het kabaal wat ie maakt maakt toch niet uit. En uit een EVO haal je gewoon het meeste vermogen, ook al maakt hij veel kabaal en word hij heet. EVO is alleen niet het meest goedkope wat je kunt krijgen.

Ik zou gewoon een hele EVO set kopen als ik jouw was. En benzineverbruik maakt dat nog wat uit? Anders douw je d'r gewoon een grote carb. in. :p

En Zip is trouwens wel een master scooter om mee te racen, die hebben sowieso al veel races gewonnen.

ik moet kleinere carbu... 14mm... meer mag je niet (standaardklasse) nu heb ik 17,5 :|

ick 29-06-2002 13:27

Citaat:

razkal schreef:
Dus je wil een scooter race-team op gaan starten terwijl je niet eens weet hoe je het beste je scoot op kan voeren. Beetje dom imo.
tulijk kan ik opvoeren, maar misschien komen anderen met leuke suggesties die ik mezelf niet zosnel zou bedenken.... :)

evo 50 tuned heerscht wel volgens mij :)

enne, als 't lukt met chello maken de centen niet meer uit :D

Genesis 29-06-2002 23:34

je moet even goed na kijken wat voor eisen er aan de cilinder worden gesteld.. Moet dat de standaard cilinder zijn? (cilinderinhoud kleiner dan 50CC) of mag dat bijvoorbeeld ook een 50EVO zijn.. Wezenlijk detail voor de setup imho.

Genesis

ick 30-06-2002 23:21

Citaat:

Genesis schreef:
je moet even goed na kijken wat voor eisen er aan de cilinder worden gesteld.. Moet dat de standaard cilinder zijn? (cilinderinhoud kleiner dan 50CC) of mag dat bijvoorbeeld ook een 50EVO zijn.. Wezenlijk detail voor de setup imho.

Genesis

keuze van cylinder is vrij, enkel max. 50cc

SuperS 01-07-2002 21:02

Citaat:

ick schreef:
via via heb ik iemand gevonden waar ik 'n scooter-race team mee ga opstarten, sponsor is zeer waarschijnlijk al gevonden
vet :D
wil ik ook wel :D
alleen ik weet nix van hoe je zo'n scoot moet opvoeren etc. :(

StefanLovertje 01-07-2002 21:05

Citaat:

SuperS schreef:

vet :D
wil ik ook wel :D
alleen ik weet nix van hoe je zo'n scoot moet opvoeren etc. :(

doe m'n broer wel voor je..

SuperS 02-07-2002 18:41

Citaat:

StefanLovertje schreef:

mooi nu nog 'n leuke sponsor

ick hoe hebbe jullie dat geregeld?? contract etc.??

Genesis 02-07-2002 22:23

Citaat:

StefanLovertje schreef:

je broer heeft tenslotte ook al eens gezien hoe ie een andere uitlaat moest monteren :rolleyes:

Gilo 03-07-2002 00:04

Citaat:

ick schreef:

tulijk kan ik opvoeren, maar misschien komen anderen met leuke suggesties die ik mezelf niet zosnel zou bedenken.... :)

evo 50 tuned heerscht wel volgens mij :)

enne, als 't lukt met chello maken de centen niet meer uit :D

Ten eerste zeer dom om te beginnen als organisatie met een toch wel een onervaren persoon. Het lijkt mij dat je totaal nog niet voorbereid bent, dus ik zou meer ervaring opdoen op het circuit want er zitten genoeg snelle jongens tussen.

SuperS 03-07-2002 07:03

Citaat:

Genesis schreef:

je broer heeft tenslotte ook al eens gezien hoe ie een andere uitlaat moest monteren :rolleyes:

snap ik niet helemaal :confused: :confused:

shooter 03-07-2002 16:03

stop maar met je racedroom, dit wordt niets!
- geen ervaring
- geen kennis
- geen tuner en geen monteur
en volgens mij heb je er ook geen enkel idee van hoeveel geld het kost, het is voor de meeste mensen onbetaalbaar.

StefanLovertje 03-07-2002 18:25

Citaat:

Genesis schreef:

eehhh ja ??? :confused:

Genesis 05-07-2002 23:44

Citaat:

SuperS schreef:

snap ik niet helemaal :confused: :confused:

waar ik op doelde is dat meneer misschien een leuke opgevoerde scooter heeft, maar dat dat heel iets anders is dan professioneel tunen. Bovendien: ga er niet vanuit dat je dan vervolgens een tijd probleemloos kunt rijden, iemand die er verstand van heeft in je buurt is een must.

Genesis

Genesis 05-07-2002 23:49

Citaat:

shooter schreef:
- geen ervaring
- geen kennis
en volgens mij heb je er ook geen enkel idee van hoeveel geld het kost, het is voor de meeste mensen onbetaalbaar.

Als je het een en ander zelf kunt doen, je de juiste contacten hebt bij bijvoorbeeld dealers, sloperijen en eventueel groothandels, is het te doen. Realiseer je dan daarbij ook dat je racen niet alleen doet, maar in teamverband.

Overigens heb je aan 1 enkele sponsor waarschijnlijk niet genoeg, en voor meer sponsoren zul je je eerst moeten bewijzen. Realiseer je dat zo'n start daarom moeilijk is.

Het is te doen, maar overdenk dit wel goed, voordat je veel geld verspild ;)

Wacht tot je je rijbewijs hebt en doe aan autocross. :D dat doe ik ook, en das op zich voor de standaardklasse waarschijnlijk zelfs goedkoper.

Genesis

ick 08-07-2002 03:36

Citaat:

shooter schreef:
- geen ervaring
- geen kennis

ervaring? krijg je vanzelf
kennis moet je delen, om 't vermenigvuldigd toe te kunnen passen, vandaar deze topic, misschien komt iemand met idee-en waar ik zelf nooit op zou kommen
geen tuner? heb de std. cyl van me snborfiets al aangepast hoor, geen monteur? -> dream on

ick 08-07-2002 03:39

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:

viel me net op... topklasse is allemaal zip wat der rijd... tjah dan wint der altijd wel 'n Zip he? maar 't zal niet zomaar zijn dat topklasse alleen maar zipjes zijn :)

ick 08-07-2002 03:42

Citaat:

SuperS schreef:

mooi nu nog 'n leuke sponsor

ick hoe hebbe jullie dat geregeld?? contract etc.??

op 't moment niet meer.... eentje haakt af, andere heeft niet de middellen om te sponsoren, maar die sponsorren wij in feite (is echt 'n schat van 'n meid die derachter zit, doen we gewoon dus, in ruil voor petjes en shirrtjes van de site reclame maken) en die ander.. druk in besprekingen... ze willen enkel steeds minder sponsorren :@

shooter 10-07-2002 20:06

Citaat:

ick schreef:

ervaring? krijg je vanzelf
kennis moet je delen, om 't vermenigvuldigd toe te kunnen passen, vandaar deze topic, misschien komt iemand met idee-en waar ik zelf nooit op zou kommen
geen tuner? heb de std. cyl van me snborfiets al aangepast hoor, geen monteur? -> dream on

je weet echt veel te weinig om hier mee te gaan beginnen. haha, laat me niet lachen, tunen van zijn std. snorfiets cilinder, sorry hoor, maar een evo zit iets anders in elkaar! wat heb je er trouwens aan aangepast? en in je eentje redt je het echt niet hoor, je moet een monteur hebben, helemaal gezien jou magere kennis van zaken. en weet je bv. al wat een racepak kost? je heb er geen idee van!

SuperS 10-07-2002 21:33

Citaat:

shooter schreef:

je weet echt veel te weinig om hier mee te gaan beginnen. haha, laat me niet lachen, tunen van zijn std. snorfiets cilinder, sorry hoor, maar een evo zit iets anders in elkaar! wat heb je er trouwens aan aangepast? en in je eentje redt je het echt niet hoor, je moet een monteur hebben, helemaal gezien jou magere kennis van zaken. en weet je bv. al wat een racepak kost? je heb er geen idee van!

wat ben jij 'n zeikerd zeg laat die jongen toch gewoon doen wat hij wil.... wat boeit jou dat nou.... ik vind 't tof van hem dat hij 't doet en 'k vind dat jij je wafelijzer dicht moet houden :rolleyes:

ick 11-07-2002 05:46

Citaat:

shooter schreef:

gast... hgoe the fuck ken jij beoordelen wat ik van zaken af weet? tunen van std. snorfiets cylinder jah, spoelers vergroot en op normale timing gebracht, en me uitlaatpoort vergroot en beter getimed, nieuwe beveltjes derin, loopt als 'n trein, 15 km winst, en harder trekken

evo zit nix anders in mekaar, evo heb enkel andere vorm uitlaatpoort, nou moeilijk hoor! echt zeker weten! maar voor tunen hjeb ik al iemand gevonden, me teammaatje :D

en hoezo heb ik 'bn monteur nodig? lieverd, ik ben al ruim 'n jaar met scoots/brommers bezig, 't enige wat ik nog nooit gedaan heb is circlipjes in 't carter schieten, voor de rest alles.... 't repareren gaat misschien niet zo snel als bij 'n proff, maar heelblijven doet 't zeker wel

enne racepak heb ik al gehaald, 899 euro's, nu nog zoeken naar helm en racelaarzen (samen hoop ik voor 550 - 600 klaar te zijn dermee)

IK VRAAG SIMPELWEG SUGGESTIES VOOR WAT IK DERONDER KAN LEGGEN, MISSCHIEN KOMEN JULLIE MET DINGEN WAAR IK NIET AAN GEDACHT HEB, IS DIE VRAAG ZO FU*KING MOERLIJK? :mad:

sry, maar van ditsoort nutteloos n00bstyle geflame word ik kotsmisselijk

ick 11-07-2002 05:47

>offtopic< vraag me af of shoter nog durft te reply-en :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.