![]() |
beste AGP kaart
Weet iemand wat de beste AGP 3d kaart is?, alles gaat nu over op pci-express, maar mijn moederbord is agp. En ik wil nu een nieuwe goeie 3d kaart hebben, maar ik weet niet van de agp's welke nou de sterkste is?, volgens mijn (ik kan het vreselijk fout hebben) zijn de sterkere 3d kaarten nu o.a. de x1600 pro, x800 nogwat en de 7900gs, maar ik heb nu geen idee welke de beste is aangezien de prijzen nogal verschillen enzo.
Weet iemand het??!!, budget is niet echt een probleem, ik wil gewoon een high-end agp 3d kaart..... |
Het ligt ook een beetje aan je PC wat het wenselijkst is. In ieder geval kun je, als je echt een high-end kaart wilt hebben, beter nog een S939 moederbord met PCI-E kopen en daar een high-end kaart in zetten, dan ben je waarschijnlijk niet eens duurder uit.
|
De beste is tot nu toe nog altijd de 7800GS
|
Citaat:
Er is een 512Mb versie die in Nederland nog heel lastig leverbaar is, maar de XFX 7800GS Extreme Edition 256mb met core/mem 440/1300 is momenteel toch wel het mooiste waar je je AGP poort mee kan verzegelen. Deze kaart is ook nog zeer goed over te klokken. |
Is het niet heel lastig om een goed moederbord te vinden wat bij je pc past?, ik heb nu een amd 64 3000+ socket 754, het is denk nog best ff klooien als je een 754 socket pci express moederbord moet zoeken die alles kan hebben wat je in je pc hebt zitten... is het dan volgens jullie handiger om het moederbord te vervangen, of gewoon zo'n 7900 halen?
|
socket 754 is opzich nog best redelijk gangbaar, k geloof zelfs dat ik laatst ergenst heb gelezen/gehoord dat ze dit zelfs langer blijven ondersteunen dan socket 939.
voor de rest ligt het er aan wat voor excotische hardware je hebt, maar opzich moet het niet al te moeilijk zijn een leuk moederboardje te vinden.... |
Citaat:
Kortom, óf vervang je moederbord door een PCI-E versie, of geef iets minder geld uit aan een videokaart die niet zo uit je specrange valt, zodat je wat overhoudt om mee te gaan sparen. |
Ik zou wel upgraden met een zware videokaart, aangezien je al in het bezit bent van een 64bits processor. Je kan dan echt wel weer een tijdje vooruit! Bij de volgende upgrade kan je dan sowieso overschakelijk naar een PCI-e mobo. En niet te vergeten dat dan de dual core processoren vast in waarde zijn gedaald. Daarbij is je processor snel genoeg om niet de bottleneck van een dergelijke high-end AGP kaart te zijn.
|
Citaat:
|
Socket 754 blijft langer bestaan dan S939.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat scoor jij op 3dmark05?
|
Geen idee, ik draai geen 3DMark en zal dat ook nooit doen. Overigens had ik moeten zeggen "Ik had" want er zit tegenwoordig een FX5700 in door gebrek aan geld.
|
http://www.alternate.nl/html/shop/pr...?artno=JAGQ32&
mag ik vragen waarom deze agp kaart 2300 euro is :confused: :confused: |
Omdat dat een professionele kaart is?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |