![]() |
Probleem Met Werkgeheugen
hoihoi beste mensen ik heb een vraagje.
ik heb een moederbord van asrock en er past in totaal, 1024 mb werkgeheugen in ( 2x-512 ). Ik had eerst 768 mb ( 1x512 en 1x256 mb ). En nu heb ik die van 265 er uit gehaald en een nieuwe bij in gedaan, van kingston 512 mb. Dus nu heb ik 1 gb aan werkgeheugen, ( geeft mn computer aan ). Hartstikke mooi zou je zeggen. Maar nu geeft mn computer aan dat ik 512 mb heb. Terwijl er 2x 512mb in zitten van kingston. En ik heb ze nagekeken en ze zitten er allebei er goed in, ( in mijn moederbord ). Weet iemand hoe dit kan? Want ik heb wel verstand van pc's enzo maar niet zoveel van werkgeheugen. Alvast Bedankt Greetz...undertaker |
mwah mijn ervaring met asrock is dat ze idd wat kieskeurig zijn ua geheugen.
verder zelfde snelheid e.d. geheugen ? |
Even een QVL (qualified vendor list) opzoeken met geheugen van die ASrock-plank, dan weet je tenminste zeker of het om een bekende compatibiliteitskwestie gaat.
|
Heb je allebei de modules apart getest?
|
Kijk eens of je mobo een bios update moet hebben om compatible te zijn met de nieuwere geheugenmodules.
|
Trek dat ouwe kaartje er eens uit, en doe alleen die nieuwe erin in de 1e poort.
Clear CMOS en start je computer op. Als hij in het BIOS aangeeft dat je 512MB geheugen hebt, dan is er dus niets mis met je moederbord en/of de ondersteuning voor verschillende geheugenbankjes. Ik zou proberen om het geheugenbankje in andere computers te testen om te kijken of het wel echt werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
Bios zegt: 1024, windows zegt: 512 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |