![]() |
Eeltpit Eksteroog
Hoi Allemaal,
Zolang ik al weet heb ik last van een eeltpit in mijn hiel. Ik heb al van die pleisters geprobeerd maar die hielpen niet echt. Heeft iemand hier ook last van? Of gehad? En misschien tips? Thank you :) |
Misschien even naar de pedicure gaan? Mijn vader had ook iets aan zijn voet, en dat is nu helemaal over :)
|
Wat is een eeltpit?
|
Likdoorn volgens mij.
Een likdoorn, vroeger ook eksteroog genoemd, is een verharde, naar binnen gegroeide eeltkern in de vorm van een puntzakje, met de punt in de huid gericht. Meestal ontstaat de likdoorn in een eeltplek als gevolg van langdurige plaatselijke wrijving en druk. De kleur is glasachtig geel. De eeltkern kan druk uitoefenen op zenuwuiteinden en daardoor erg veel pijn veroorzaken. Op den duur kunnen weefsels zelfs in een ontstekingsachtige toestand raken door de constante druk die de likdoorn uitoefent. -Bron- |
De pedicure kan daar zeker wat aan doen :)
|
k heb dat vroeger een keer gehad, toen ik 10 was ofzo. ben toen naar de dokter geweest en die heeft m eruit gesneden ofzoiets.
|
ff laten wegbranden bij de huisarts. :)
|
wegbranden :eek: Volgens mij kan dat niet hoor,aangezien het naar binnen zit.
Ik heb er ook last van,en wat ik doe is na het douche met zo een eeltvijl zo veel mogelijk wegveilen.Meestal heb k er dan een tijdje niet zoveel last van. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |