![]() |
Les op goede vrijdag
Hey,
Ik weet niet of deze topic op de juiste plaats staat maar volgens mij wel. Tot mijn grote verbazing zie ik dat ik "goede" vrijdag gewoon naar school moet. Mijn broertjes hebben op die vrijdag wel vrij. Is het normaal dat je op goede vrijdag naar school moet? |
Heb je niet gewoon een paasviering ofzo?
het kan best zijn dat je school al veel vrije dagen heeft gegeven waardoor ze niet aan eht aantal uren komen dat jullie les moeten hebben, en daarom goede vrijdag maar inplannen. Het is geen verplichte lesdag denk ik, over het algemeen zijn veel scholen vrij of hebben mensen bijvoorbeeld paasviering. Maar het is niet verplicht om je leerlingen vrij te geven. |
Heel veel scholen geven geen vrij op Goede Vrijdag. Ik heb nog nooit vrij gehad op die dag!
|
Goede vrijdag is een gewone lesdag met eventueel paasviering. Ze zijn niet verplicht je vrij te geven op deze dag omdat goede vrijdag eigenlijk alleen voor de avond geld. Daarom zijn de winkels ook maar tot 17.00 uur los.
|
Dat is net zoals kerstavond! haha
|
Erg raar want ik heb me ook ingeschreven voor een tennis toernooi op die dag omdat "iedereen" vrij was. Voor de rest zijn alle middelbare scholen in Almelo wel vrij. Ook heb ik tot nu toe elke keer vrij gehad op goede vrijdag.
|
Ik mag donderdag en vrijdag vrij reizen :cool:
Maar het is inderdaad niet vreemd dat je op goede vrijdag gewoon naar school moet. |
Wij dit jaar voor het eerst niet. was vorig jaar actie gevoerd 'maak ons blij, Goede Vrijdag vrij ' ;)
|
Het lullige is ook: 12:00 einde lessen. Maar aangezien ik toch "maar" vier uur les heb heb ik er niks aan. De reden van 12:00 einde lessen is: studiedag.
|
Citaat:
|
Wij zouden normaal ook gewoon les hebben op goede vrijdag, maar de leraren hebben besloten daar maar een studiedag van te maken, dus zijn we alsnog vrij (y) .
Maar ja, het is redelijk normaal dat je gewoon les hebt op goede vrijdag. |
De afgelopen zes jaar heb ik vier keer les gehad op Goede Vrijdag en twee keer vrij, dus ja, dat is vrij normaal lijkt mij. Op de christelijke school in onze stad zijn ze trouwens wel altijd vrij op Goede Vrijdag.
|
ik zat op een middelbare school met een 'christelijke inslag' en we moesten met goede vrijdag toch echt gewoon naar school.
Meestal viel dit midden in een proefwerkweek zodat er niet voor iedereen proefwerkenw aren maar op de een of andere manier was ik altijd de sjaak :( |
Wij hebben dit jaar wel vrij (donderdag trouwens ook, ivb studiedag voor de docenten oid)
Ik meende dat het 2 jaar geleden een keer niet zo was (en anders wel altijd) iedereen was boos, de basisschool had immers wel vrij, dus zijn er heel veel uit protest niet heen gegaan. Ze hebben er van geleerd: vorig jaar hadden we wel vrij en dit jaar dus ook :p (zit trouwens op een gewone openbare vmbo/havo/vwo school) |
ik heb gewoon vrij maar t zal me echt aan mn hol roesten want op goede vrijdag doe je toch geen zak :confused:
|
Bij ons verschilt het elk jaar, soms wel vrij soms niet vrij. Maar ik ben altijd vrij omdat de musicalopvoering altijd valt in de week vóór goede vrijdag en je dan op vrijdag vrij bent :)
|
Ik moet naar school, het schijnt dat de 1e en 2e, en de VMBO klassen allemaal WEL vrij hebben. Net zoals vandaag. :mad:
Gelukkig heb ik die dag toevallig iets anders ingepland. :o |
Ik heb volgens mij wel lesvrij, maar ik moet wel weer gewoon werken in de winkel. Alles is pas na 5 uur gesloten, dat sommige scholen een vrije dag geven is hun keuze, maar niet verplicht.
|
hmmz dan heb ik wel een klein probleempje. Ik heb me dus ingeschreven voor een tennis toernooi op goede vrijdag. Ik ging er van uit dat ik net zoals mijn broertjes, die op een andere middelbare school zitten, vrij zou hebben. Anyway wel vreemd dat er ook zo'n toernooi wordt georganiseert op een dag dat niet iedereen vrij heeft.
|
Volgens mij verschilt het van school tot school en type school.
Ik had gehoord dat mijn Universiteit gewoon gesloten is die dag dus dan maar een dagje thuis werken/studeren... |
Ik altijd al, maar ik woon dan ook in een best christelijke gemeente, dus alle scholen zijn hier op goede vrijdag vrij.
|
Wij moesten ook op goede vrijdag naar school.
|
Ik heb nog nooit op goede vrijdag school gehad :confused:
Het verschilt dus blijkbaar |
Goede vrijdag is gewoon een werkdag. Scholen hebben wel vaak vakantie, maar het is zeker geen echte dag waarop iedereen vrij heeft, zoals bijv. wel die maandag, tweede paasdag.
|
ik heb wel vrij op goede vrijdag. maarja, als dat niet zo was, zou 75% van de studenten toch niet komen opdagen want de ov is niet geldig.
|
Les mag dus gewoon, en aangezien je al om 12 uur vrij gaat zijn, heb je bijna een hele vrije dag. Dus niet zeuren :P
Zijn winkels trouwens wel gewoon open? Dat zou fijn zijn... ik wil naar de kapper. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat het ook heel erg verschilt per school: religieus of niet. Ze hebben natuurlijk gewoon een aantal dagen die ze mogen inplannen als vrij, en als ze die nu bijvoorbeeld bij de meivakantie hebben aangeplakt, krijg je dit resultaat. Heel vaak hebben de docenten ook op goede vrijdag een studiedag en zijn leerlingen daarom vrij |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben vrij, maar ik zit dan ook op een christelijke school.
|
Op zich is het raar dat niet iedereen vrij heeft, want leraren zijn ambtenaren (toch) en ik heb altijd begrepen dat ambtenaren op goede vrijdag altijd vrij zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben vrijdag ook vrij.
|
Ik heb ook gewoon les... Pluspunt is dat ik op vrijdag altijd uit ben om 11:05 ;)
|
ik baal er van dat mijn ov niet geldig is vrijdag (n)
|
Citaat:
Op mijn basisschool zou 95% van de ouders flippen en hun kinderen toch thuis houden, school waar ik nu zit zijn ze wel iets makkelijker maar ik denk dat er aardig wat commotie zou ontstaan als ze op goede vrijdag les wilden gaan geven. |
Wij hadden op de middelbare school nooit vrij op Goede Vrijdag.
Boeiend, alsof je anders iets bijzonders zou doen. |
Wij zijn gewoon vrij, altijd. :)
|
Ik heb dit jaar toevallig wel vrij, maar het is ook wel eens gebeurd dat dat niet zo was.
|
heb altijd vrij op goede vrijdag.. :)
|
Ik ben vrij. Want ik zit op een Christelijke Middelbare School.
En als we geen vrij zouden hebben, zou ik spijbelen. Want ik vind dat godsdienst ff boven school staat.. Het is en blijft de sterfdag van Jezus :s x |
volgens mij is dit het eerste jaar dat ik geen vrij heb op goede vrijdag. Belachelijk, dan zit je nog wel op een katholieke school :rolleyes:
|
Mijn school heeft daar een studiedag van gemaakt.
En voor de leerlingen die achterstallige handelingsdelen hebben, moeten dan vrijdag komen om het te maken... * is daar een van * |
Ik zit ook op een katholieke school en nee wij hebben absoluut geen vrij. je krijgt hoogstens vrij om naar de kerk te gaan.
|
Ik ben wel vrij, en mijn school is gebaseerd op ehm 'interconfessionele' grondslag waar je in de praktijk bar weinig van merkt.
|
Vanwege een vergaderdag van mijn docenten ben ik op goede vrijdag vrij.
Vanwege een studiedag van mijn docenten ben ik op derde paasdag ook nog vrij :) . Maar normaliter is dit nooit zo geweest en moest ik altijd op goede vrijdag naar school. Docenten krijgen dan ook niet eens extra betaald :p . |
Potverdikie, ik moet vandaag gewoon stage lopen, is opzich al niet zo leuk, moest ik ook nog eens voor de bus gaan betalen om dat je OV vandaag niet geldt!! Echt stom!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |