![]() |
Kwalitatief goede TV-kaart voor niet teveel geld.
Ik denk dat mijn topictitel eigenlijk voor zich spreekt. Ik ben op zoek naar een simpel TV-kaartje waar ik gewoon het journaal op kan kijken, omdat ik geen zin heb een tv te kopen. Nu zag ik een aantal types:
- Asus MyCinema P7131 Dual - A-Open VA2000-P179 - Pinnacle PCTV-40i allemaal tussen de 30 en 60 euro. En ik vraag me gewoon af of jullie met één van deze kaarten of merken ervaring hebben. Zoja, dan wil ik graag dat je die met mij deelt. Dank :) |
Meerdere (=4) Pinnacle TV Tuners geïnstalleerd, nog geen problemen mee gehad tot dusverre. Met de andere tuners ben ik niet bekend.
Pinnacle onder WinXP is simpel, prik, boot, driver, progje, reboot, werkt :) |
OK :)
En is de kwaliteit van zo'n ding een beetje redelijk? Ik ga 'm gebruiken op een doorsnee 17" CRT, ga ik geen extreme pixelblokken, artifacts, etc. etc. zien? |
Hangt heel erg van je kabellengte af, maar goed, daar zijn signaalversterkers voor uitgevonden he.
Over het algemeen wel goed ja, bij 2 van de 4 had alleen Nederland 2 last van brakke ontvangst, rest van de zenders was prima in orde. Bij mijn eigen TV Tuner (geen idee meer welk merk enzo, geen pinnacle iig) hebben Net5, SBS6 en Nederland 2 er last van. Komt enkel door de kabellengte denk ik, maar ik kijk toch nooit naar die zenders dus heb geen zin om het te fixen. |
Ik heb de Asus hier, geeft prima beeld. Klein nadeeltje is dat de software een beetje achterhaald is (beetje mediacenter-aftreksel van Cyberlink), maar om simpel het journaal te kijken en af en toe wat op te nemen is het een heel prima kaartje.
|
Zelf hier een medionkaartje inhangen met een philips chip d'r op. Geeft erg goed beeld. Prettig kaartje verder wel. Geen artifacts en andere onzin, wel een redelijk hoge cpu load.
Software schmoftware. Gewoon heel simpel D-Scaler downloaden. Handige en goedwerkende tuner zonder overbodige poespas. Krijg binnenkort overigens een normale tv. TV kijken op een 17" bak is toch wel érg vervelend. Van een afstandje ondertiteling lezen is echt een boel ogen knijpen. Offtopic: ik moet nog steeds ff gaan nakijken wat ik in m'n kast kan prikken aan gehugen, PM volgt nog :) |
Een Hauppauge WinTV-PCI FM in combinatie met DScaler (versie 4 volgens mij).
DSaler geeft zowieso beter beeld. |
Ik zit hier met een Asus kaart en ChrisTV. Dat werkt best prima.
|
Zo te zien kan ik niet echt een foute keus maken dus :)
Ach, ondertiteling schmondertiteling. Ik ben overdag toch niet thuis dus het is alleen het journaal en Netwerk, dat is toch Nederlands gesproken. G-Lo: dank voor je voortgezette interesse, maar ik hoorde niet echt meer iets in dat topic, dus ik heb ze inmiddels verkocht, hope you don't mind :) |
Citaat:
|
Citaat:
Mocht je een andere keuze maken, zorg dan dat je in ieder geval een kaart hebt die door Dscaler ondersteund wordt. Er is geen betere software te krijgen voor TV kaarten, en de native software die je meegeleverd krijgt is áltijd slechter dan Dscaler. Overigens geldt voor alle TV kaarten dat ze veel kieskeuriger zijn qua signaal dan een normale TV. Een sterk signaal met weinig ruis is dus wel een vereiste om fatsoenlijk TV te kunnen kijken. |
Citaat:
Koen: OK, dan ga ik even checken wat die Pinnacle voor chipset heeft. Ik hoef geen fancy dingen als teletekst of dual in/out ofzo, maar ik wil wel een beetje redelijke beeld- en geluidskwaliteit hebben. Maar mocht ik nu op een zware kutkabel zitten, hoe duur is dan een kabelversterkertje? |
Citaat:
|
Juist, daarom ga ik ook even naar Mycom, daar heb je iig een onvoorwaardelijke acht dagen niet goed-geld terug garantie en hij zit dichtbij hier :)
|
Even iets anders. Naar aanleiding van allerlei reviews op internet was mijn oog gevallen op de Hauppauge PVR-150 MCE, media center edition dus. Nu kreeg ik bij Mycom te horen dat die dus niet draait onder welke andere versie van Windows dan ook, omdat er dan gewoon geen stand-alone applicaties voor te krijgen zijn. Ik zou dan de duurdere, gewone niet-MCE PVR-150 moeten kopen. Daar had ik geen zin in, dus nu heb ik maar een Pinnacle PCTV50i gekocht.
Kan zo'n MCE-kaart in het geheel niet werken onder gewoon XP SP2? Is er een manier om dat wel werkend te krijgen? Ervaringen? Ik ben jullie zeer erkentelijk :) |
Ik zou dan toch ff op GoT gaan zoeken voor dat soort dingen. Kan me moeilijk voorstellen dat daar geen customized drivers/software voor bestaat.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |