![]() |
Ik dacht het vlees van haar botten
Ik dacht het vlees van haar botten
Lig dichtbij vannacht, van mij zoals je bent, dus droom lief mijn lief daar op het opblaasbed, blaas het slaapzand uit je ogen, mijn ogen dicht, open, dichter dan het zwart tussenin en als ik spring gestrekt vanuit zoet dromen, droom mijn lief Kauwend op de lakenrand, in vier kanten satijn en linnen lig je om zomen, droom mijn lief en houdt je borst omlaag, want de stilte is een hek vol haken, waar je adem mij op drukt, dus ik leg mijn hand over je mond en zal tot in de ochtend waken de lokken tillen van je slapen, droom mijn lief de dag is oud en ik zal je snikken stillen |
Kauwend op het lakenrand, in vier kanten
Veruit de beste zin die ik in lange tijd heb gelezen. Echt een vondst, wees er trots op. :cool:! (Wel even iets; omdat het 'de rand' is, is het daaorm ook niet 'de lakenrand'?) 'De lokken tillen van je slapen' en 'ik zal je snikken stillen' vind ik ook geweldig en zeker noemenswaardig, maar ze halen het niet bij die andere ;]. Verder vind ik het leuk hoe je speelt met de binnenrijm, goed gedaan! Ik mis nog wat structuur en ik vind je verwoording niet altijd even sterk, ik heb het gevoel dat het nog 'compacter'/krachtiger kan. Toch een fijn gedicht om te lezen, mooi geschreven (y). |
:bloos: dat ik dat niet gezien heb ..
snel snel snel editen :P thnx, ik zal kijken of ik hem nog compacter kan maken gr kerwin |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |