Gimme more beer |
12-04-2006 01:57 |
Silje Nergaard
Appreciation _o_
Ik ben helemaal weg van haar éénnalaatste album uit 2001, "At First Light", ik kan er na maanden nog steeds van genieten. De links met Norah Jones en Katie Melua zijn snel gelegd, maar ik vind het toch een heel andere "league" dan die twee namen. Silje Nergaard gebruikt veel meer de "echte" jazzinstrumenten en klinkt ook veel meer als jazz. Waar Norah Jones nog écht een twijfelgeval is tussen Country, plain pop en jazz, is dit toch echt wel jazz. Over Katie Melua nog niet gesproken, die ik al gauw eentonig vind worden (vooral haar laatste album) en haar (op den duur tóch weer irritante) stemgeluid veel centraler stelt in de muziek.
Een prachtige stem, mooie arrangementen en, dus bij het album "At First Light", prachtige uitvoeringen van bestaande nummers. En als ík vergelijkingen mag gaan trekken, ga ik toch liever even langs bij bijvoorbeeld Julie London, waarvan ook een nummer op het album gebruikt wordt, namelijk "Let there be Love" (al is het origineel natuurlijk van Nat King Cole). Julie London is ook meer een zangeres die haar muziek écht samen laat gaat met de muziek, wat gewoon erg mooie muziek tot resultaat heeft.
Ik ben natuurlijk altijd op zoek naar vergelijkbare muziek, dus tips zijn zonder meer welkom, maar het is ook ábsoluut een downloadtip, als hij nog niet tot je muziekverzameling behoort.
|