Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   2 vragen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1393044)

Dop_16 12-04-2006 10:20

2 vragen

1) Ik zoek informatie over in hoeverre blowen schadelijk is voor je lichaam; bewezen feiten zeg maar. Weet iemand waar ik die vind?

2) Het effect per soort wiet of hasj verschilt uiteraard, maar is het ook zo dat het per soort verschilt of je ogen rood worden, of is dat de hoeveelheid, of lichamelijke staat op het moment van consumptie? Uit mijn eigen ervaring denk ik dat het aan de soort wiet ligt maar ik weet het niet zeker :o

Iemand wel dus?

Bij voorbaat dank

Iveauh 12-04-2006 10:22

korte termijn geheugen
je longen.
en het rode ogen gebeuren heeft te maken met je ervaring sterkte van de wiet ( niet wietsoort maar thc gehalte )
en hoeveelheid consumptie doet er natuurlijk ook toe..

Dop_16 12-04-2006 10:25

Ik bedoel niet zo zeer de directee gewenste gevolgen, maar de lange termijn lichamelijke gevolgen..

Overigens denk ik niet dat dit aan ervaring ligt; ik blow nu een jaar of 2 en bij een vriend van me die voor het eerst blowde zag je niets aan hem op zich of aan zijn ogen, en bij mij komt dit vrij snel voor, ik denk dat het iets persoonlijks is eender geestelijk of lichamelijk maar ik wil dus weten wat dat is :o

stickie 12-04-2006 11:57

Zoals Iveauh al zei, je korte termijn geheugen gaat eraan.
Je zal misschien concentratie problemen onder vinden of je op lange termijn slecht of zelfs depressief kunnen voelen.

Dat rode ogen gebeuren heeft bij mij ook een beetje te maken met of ik in het donker of in het licht smoke en als ik dan opeens naar een plek ga waar het net anders is, dus ik weet het ook niet precies

Dop_16 12-04-2006 13:53

Het is nog niet bewezen dat het korte termijn geheugen permanent beschadigd blijft, toch?

boxx 12-04-2006 14:32

Voor zover ik weet is dat niet permanent en hersteld zich dat weer in een paar weken/maanden.

Dop_16 12-04-2006 14:34

En bij dagelijks gebruik?

Dittrich 12-04-2006 14:53

dan duurt dat langer, duh :P
overigens word je er ook echt lam van, of ja... dat je geen zin meer hebt om iets te doen.

C r Y p S 12-04-2006 16:36

Ik zal binnenkort eens zoeken in de wetenschappelijke literatuur (daar kunnen we naar zoeken met de universiteitscomputers). Ik ben zelf eigenlijk ook wel geïnteresseerd.

Post het zodra ik iets vind.

Oma 12-04-2006 16:45

^referenties hebben we nodig indeed (y), want sommige dingen die hier staan kloppen niet helemaal. moi gaat ook wel ff zoeken.

Dittrich 12-04-2006 16:50

Citaat:

C r Y p S schreef op 12-04-2006 @ 17:36 :
Ik zal binnenkort eens zoeken in de wetenschappelijke literatuur (daar kunnen we naar zoeken met de universiteitscomputers). Ik ben zelf eigenlijk ook wel geïnteresseerd.

Post het zodra ik iets vind.

Offtopic: zalige avatar kerel

Dop_16 14-04-2006 09:01

Alvast bedankt :cool: (y)

jgrolleman 14-04-2006 15:16

Chronische gezondheidseffecten zijn gering. Het gaat hier met name om respiratore aandoeningen (longkanker) en een wat onduidelijke samenhang met schizofrenie, stemmingsstoornissen (depressie) en angststoornissen. Doordat er zoveel verschillende verklaringen kunnen zijn voor het ontstaan van psychische klachten is niet moeilijk vast te stellen wat oorzaak en gevolg is.
De gevolgen van cannabis liggen met name op het psychosociale vlak (isolement, slechte schoolprestaties, ruzie met ouders en vrienden, geldzorgen, werkeloosheid, interesseverlies, etc.)

www.trimbos.nl/Downloads/NDM/NDMcannabis.pdf

Voor al uw vragen en antwoorden over gevolgen van cannabis. :p

cha0s 14-04-2006 15:44

Citaat:

boxx schreef op 12-04-2006 @ 15:32 :
Voor zover ik weet is dat niet permanent en hersteld zich dat weer in een paar weken/maanden.
dat is wel wat m'n huisarts me eens vertelde idd... maar de informatie die je korte termijn geheugen toen niet goed heeft kunnen behandelen is wel voorgoed weg tho, dus je loopt wel herinneringen mis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.