![]() |
[LAN] Problemen met pc's vinden.
Hey Hallo,
Een vriend van me heeft nogal een lastig netwerk probleem, hij heeft 3 pc's verbonden d.m.v. een router, en deze pc's kunnen elkaar niet allemaal vinden. Er staan 3 pc's, De hoofd PC: Een nieuw snel systeem met XP Home De oude PC: Een oude celeron pc met Win98 SE De Laptop: Met XP Home De hoofd pc ziet alle pc's en kan op alle pc's rondsnuffelen en andersom ook, het probleem doet zich voor wanneer de Windows 98 pc op de laptop wil kijken of andersom. Hij vindt de pc gewoon niet. Het gekke is echter dat als ik \\(het ip) in type ik gewoon snel verbinding heb en kan kijken op de pc. Wat kan hier zoals mis zijn? Pc's allemaal bedraad verbonden DMV een E-Tech Router op Chello, DHCP staat aan, Windows Firewall uit, De XP pc's draaien SP2 en de laptop heeft Norton Personal Security (die ik er van verdenk) |
Draai het eens zonder NPS.
Maar dat soort gekke dingen wil Windows nogal eens doen, laatst ging bij een vriend van me zijn netwerk down terwijl hij niks had veranderd, de dag erna werkte het gewoon weer, zonder iets te veranderen! :/ |
Ik vind het ook zo vervelend als Win98 niet op NTFS partities kan kijken...
Is de harde schijf van de laptop geformateerd als FAT32 of als NTFS? |
Citaat:
|
Citaat:
Niets tegen jou, maar mijn kennis vertelde me dat dat niet kan :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
de NTFS ondersteuning zit er pas vanaf Windows XP in, een Windows 98 kan geen NTFS partitie uitlezen (standaard), laat staan schrijven
Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat windows schijven als FAT32 deelt op het netwerk, zodat gebruikers met oudere OS' er ook gebruik van kunnen maken. Echter, weet ik dit niet zeker |
Citaat:
|
Citaat:
Lees eerst dit eens voordat je poep schrijft. Citaat:
|
Windows versions 95, 98, 98SE and ME cannot natively read NTFS filesystems, although third-party utilities do exist for this purpose.
En ik wil het wel simpel houden zegmaar |
De situatie blijkt anders te zitten, Nortor Personal Security staat er niet meer op.
Als ik vanaf de Laptop op de Hoofd Pc kijk is er niks aan de hand, kijk ik vanaf de Hoofd Pc op de Laptop dan krijg ik een foutmelding. http://upload.bus3.nl/~off/images2/lan.JPG De Werkgroep opnieuw aanmelden heeft geen zin. Bestands en printerdeling staat aan. Windows Firewall staat op beide pc's uit. Ik heb nog nooit geweten dat een LAN bouwen tussen 2 XP pc's zo lastig is. :\ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |