![]() |
Systeemherstel
Hoi!
Ik had even een dringende vraag ivm systeemherstel. Stel: op dag 1, maak ik een heleboel bestanden aan. op dag 2, verwijder ik deze bestanden. op dag 3(of een hele tijd later), zet ik een systeemherstel dat verwijst naar dag 2, waarop de bestanden verwijdert werden. Kan ik de verwijderde bestanden dan ooit nog terugkrijgen? Ja sorry, het klinkt misschien lullig maar mijn neef heeft een belangrijk document i.v.m. school zitten wissen en dan gezegd tegen mij dat hij een systeemherstel heeft gedaan, waardoor ik het niet meer kan terugkrijgen. Kan dat dan? Want ik vind het inderdaad gewoon nimmer terug.. (en oké ja, prullenbakken kan ook gewoon, maar toch, kan ik dat bestand dan nooit meer terughalen?) Alvast bedankt, en sorry als het onduidelijk klinkt! |
Nee, dat is onzin. Systeemherstel heeft alleen te maken met de systeembestanden (die door Windows worden gebruikt) en staat los van jouw eigen documenten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je na het verwijderen direct de PC afsluit en de schijf afkoppelt (zodat er geen nieuwe data meer naar wordt geschreven) dan is het meestal nog wel terug te halen, maar ik denk niet dat dat in dit geval is gebeurd... |
Citaat:
Ps: heb je een bepaalde tijdsperiode na waar je zeker van bent dat het echt 100% weg is? Maar het is dus niet dat je een bepaalde functie kan uitvoeren waardoor je bestand opeens weer op je scherm plimpt. (excuseer maar ik ben niet zo goed in computers...) |
Ben je wel zo goed als kwijt (ik maak vaak back-ups en zet ze op cd of e-mail om dit soort dingen te voorkomen) :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |