![]() |
Vertraging Roosendaal - Zwolle
Geachte reizigers,
De NS voert deze twee weken werkzaamheden uit tussen Roosendaal en Zwolle, waardoor er in feite niets in de dienstregeling verandert, behalve dan dat de treintijden in Tilburg 10 minuten verschoven zijn. Voor aansluitingen betekent dat in principe niets. Nu staat er wel dát de trein verlaat kan zijn. Zijn hier mensen die deze week met de trein tussen Roosendaal en Zwolle hebben gereisd? Ergens op dat traject dan... en was daar vertraging, al is het maar 10 minuten...?. Bedankt alvast (y) |
Dinsdag was de trein Zwolle - Roosendaal (13.51 v Bd, je mag zelf het nummer op gaan zoeken *lui*) een minuut of tien vertraagd.
|
Oooh, daar weet ik alles van :o (Ik reis altijd op dat traject).
Tussen Zwolle - Tilburg verandert er niets. De treinen vertrekken gewoon om normale tijd uit Zwolle (.19 en .49) en komen op een normale tijd in Tilburg aan (.25 en .55) :) In Tilburg blijft de trein 10 minuten stil staan!! Dit betekent dat je in Tilburg al moet overstappen voor de richting Rotterdam, en niet in Breda. Als je in Tilburg west opstapt, mis je die aansluiting dus!! Dus vanaf Tilburg - Roosendaal heeft de trein 10 minuten vertraging. Andersom zou ik het niet weten :o |
Ti;burg-Breda vertrekt de trein +11 uit Tilburg, in Roosendaal heeft ie uiteindelijk nog mar 3 minuten vertraging of zo, omdat de lange stop in Breda er nu uit is.
Richting Tb verandert er niets. |
Ja het punt is eigenlijk een bischen dat ik de eerste trein van Tilburg naar Den Bosch moet hebben zondag. De NS-planner geeft geen vertraging aan, maar als de trein 6 minuten te laat in Den Bosch is mis ik het vliegtuig.
Dus iemand ervaring op dat stukje? De gok wordt nogal groot :| |
Trein vroeger nemen, ik zou het er sowieso niet op gokken :|
|
Ik zal jullie niet met mijn gehele reisverslag vermoeien, maar het komt erop neer dat ik gisteren in de trein van 16:02 van Delft naar Breda (traject Den Haag -> Venlo) eerst een kwartier opgesloten zat in de trein, waarna hij niet meer reed. Uiteindelijk heb ik niet meer over Utrecht kunnen reizen omdat ik op het nippertje de trein naar Den Haag miste, dus heb ik de trein van 16:32 van Delft naar Breda gepakt, die vijf minuten vertraging had. Die vertraging was ingehaald in Breda, maar ik ben overgestapt op de trein van Breda naar Nijmegen (Roosendaal -> Zwolle), die rond 's Hertogenbosch lange tijd stil moest staan vanwege, waarschijnlijk, een andere trein, zodat ik de aansluiting met mijn bus in Nijmegen miste. Ik hoop maar dat het maandagavond niet weer gebeurt, want ik heb al vier weken geen dag fatsoenlijk met de trein kunnen reizen. En de reis duurt al twee uur.
|
Citaat:
|
Citaat:
Taxi is onbetaalbaar van Tilburg naar Schiphol. Misschien kan een van je ouders of vrienden je even brengen tegen benzine vergoeding? :) |
Ik ga met m'n vrienden die ook nog geen rijbewijs laat staan auto hebben. Ouders kan, maar dichtsbijzijnde ouder woont in Goes :(
En ja een trein eerder: dan moeten we 8 uur wachten op Schiphol, omdat we daar dan al om 2 uur snachts zijn. |
Jemie, dat schiet ook niet op dan :o
Ik had overigens gister géén vertraging in Breda (en ik moest naar Roosendaal) Maar dinsdag vertrok hij wel later (.25 ipv .19) |
Citaat:
|
Citaat:
:s |
Citaat:
Als ik jou was zou ik óf die trein eerder nemen (en 8 uur wachten op Schiphol) óf een van je ouders inschakelen en die gewoon de benzinekosten (plus kosten voor de moeite) betalen. Ik zou namelijk NIET op de NS vertrouwen. Zeker niet in jouw situatie :o |
We hebben een schipholtaxi voor 105 euries met z'n vieren nu... is goed te doen. Bedankt voor jullie ervaringen :) (y)
|
Volgens mij kan je best met de trein hoor. Ik reis elke morgen van Tilb-West naar Den Bosch en had maximaal 5 min vertraging. De terugweg is een ander verhaal (10 - 15 min vertraging)
|
Citaat:
Fijne vlucht! :cool: |
Citaat:
|
edit/
|
geen id.
Er rijden geen treintjes tussen Zwolle en Deventer en daarom moet ik met de bus, maar vanuit Deventer rijdt alles volgens normale tijden. Op tijder dan normaliter. Wel grappig om te zien dat er geen spoor ligt tussen Wijhe en Zwolle. Er komt steeds een stukje bij, iedere dag |
Maandag, in amersfoort was hij iets te laat, maar geen aansluiting gemist :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen, let ff op deze giga up. De werkzaamheden van nu zijn niet de werkzaamheden van toen ;)
|
Wat een up. :|
Maar goed, om dan toch ff een ontopic-reactie te plaatsen: werkzaamheden of niet, ik merk wel dat de sneltrein op het traject Roosendaal-Zwolle (of andersom) inderdaad vaak vertraging heeft. Tenminste, dat is wel iets dat opvalt als ik op station Tilburg of Tilburg-West op mijn eigen trein sta te wachten. |
Jep, ik mis toch vaak nét mijn bus. Het scheelt maar vijf minuten, maar toch.
|
ow ja! Nou weet ik weer waar het om ging :').
Maar de werkzaamheden van nu zijn ook mooi. Straks eindelijk betonnen dwarsliggers. Woei! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gisteren had ik 15 min vertraging in totaal en daardoor mistte ik mn bus. Maar de trein stopte door deze vertraging ook niet in Tilburg west.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |