![]() |
Kritiek
Hey,
Wanneer kregen jullie laatst kritiek van iemand? Waarover ging het? Hoe ging je ermee om? x |
Bedoel je kritiek of feedback?
|
Citaat:
|
Kritiek is altijd negatief; daar kun je verder niet veel mee.
Als je feedback volgens 'de regels' geeft (vanuit jezelf praten, zeggen welk gedrag je vervelend/ leuk/ irritant/ kwetsend etc vind en aangeven hoe iemand het anders kan doen). (Bij 'positieve' feedback is dat laatste natuurlijk niet van toepassing). Hier kun je wel wat van leren als je er open voor staat. Even een voorbeeld om het minder abstract te maken: "Ik vind het vervelend dat je een topic opent waarin het doel onduidelijk is, liever zou ik zien dat je concreet aangeeft wat je verwachtingen zijn" (dan zijn er nog wat randvoorwaarden maar die laat ik ter zijde). |
ik ben streng en bitchy, maar rechtvaardig. dat kreeg ik te horen van mijn projectgenoten :o
Ik deed er niets mee, ik wist dat dat in die groep moest en heeft gewerkt. Ik weet dat ik ook lief kan zijn... :P |
kritiek hoeft op zich niet altijd negatief te zijn :o
ik weet nu ff niet wat de laatste kritiek was die ik gehad heb. maar aangezien ik in therapie zat was t vast wel terecht :p |
Citaat:
|
Kritiek laat me eventjes over datgene nadenken, en als ik het onzin vind doe ik er niets mee. :cool:
|
Citaat:
Bijvoorbeeld: 2x met één volle hand dingen naar de keuken brengen of 1x met 2 volle handen. Enkel maar handig toch? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Was mijn kritiek versus feedback omschrijving zo onduidelijk dan :( :p
|
nee, ik ben gewoon een zeurkous (y)
|
Citaat:
|
Uhm, vanmorgen een verlslag teruggekregen met wat kritiekpuntjes erin die ik nog moet verbeteren.
|
Citaat:
Maar waar ben jij het inhoudelijk niet mee eens, alleen de opmerking 'volgens mij klopt ie niet' is vaag :o |
Mijn laaste kritiek was bij mijn rijles vanochtend :o
|
Citaat:
Srry voor dit commentaar... niet echt voor het topic... |
Ik zou het niet weten. Ik krijg regelmatig kritiek, maar dat slaat vaak nergens op, omdat het van een stel mongolen afkomt.
De laatste kritiek van iemand waarmee ik het goed kan vinden is echt al heel lang geleden :p |
van die mennekes over mn bakkebaarden, heb meiden er nog nooit over horen zeuren hoor
|
Feedback kreeg ik gisteren nog, kritiek is al onwijs lang geleden, zeker een maand of 3. :)
|
Citaat:
Offtopic: De juiste term is "leraar Nederlands", aangezien "nederlands leraar" een germanisme is... |
Kritiek, gaat bij mij, het ene oor in, en het andere oor uit
Wat ik wil horen zijn, liefdesverklaringen! |
Ik krijg dagelijks kritiek. Maar dan wel opbouwende kritiek. Laatste was dat ik de achtergrond van mijn schilderij net zo moest laten leven als mijn voorgrond.
Negatieve kritiek was denk ik heel lang geleden... kan ik me in ieder geval niet herinneren, maar dat kan ook komen omdat je niks aan negatieve kritiek hebt en wel iets aan positieve kritiek, die onthoud ik dus... |
Citaat:
;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens Van Dale:
kri·tiek1 (de ~ (v.), ~en) 1 uiting van afkeuring => commentaar 2 deskundige beoordeling van voortbrengselen van wetenschap of kunst 3 kring van recensenten, critici feed·back (de ~ (m.)) 1 terugkoppeling, informatie van of overleg met de achterban |
Als het niet 100% positief is, dan vat ik het al op als compleet negatief. Zo moest ik vanmiddag met muziek voorspelen. Deed ik volgens hem keurig maar ik speelde iets te gehaast, wat ik eigenlijk erg vaak krijg te horen. Van frustraties (het ging tijdens t stuk ook 2x goed fout) ben ik huilend de klas uit gelopen.. :bloos: Zucht.. die sova-training moet echt helpen.. :(
|
Citaat:
Als je iemand kritiek geeft, is het altijd negatief. Je kunt in principe niks met kritiek. Dat jij het onzin noemt is kort door de bocht, verdiep je er eerst maar eens wat meer in. Ik heb het nu wat kort omschreven, er zijn meer randvoorwaarden mbt 'goede' feedback geven. (En nee, deze manier van feedback geven is niet correct ;))^^ |
Citaat:
Maar dat kritiek altijd negatief is, is gewoon niet waar. :o |
Van mijn ouders. Dat ik niet met kritiek om kan gaan.
|
Citaat:
op·bou·wend (bn.) 1 een bijdrage leverend aan de oplossing van een bepaald probleem => constructief kri·tiek1 (de ~ (v.), ~en) 1 uiting van afkeuring => commentaar Citaat:
|
Kritiek is een klap in het gezicht waar je van moet herstellen en die pijn doet.
|
ik krijg elke dag wel kritiek over mijn mening...ik heb nogal een eigen mening en schaam me er niet voor. Vandaag kreeg ik nog te horen dat het misschien toch beter zou zijn als ik me er wel voor zou schamen :o
maar ik weet niet of het kritiek was...het was geen feedback, want fedback moet je vanuit jezelf geven en moet idd opbouwend zijn en dat vond ik het eigenlijk niet. ja, ik word ermee dood gegooid op mijn opleiding. eigenlijk maakt het ook weinig uit hoe je het noemt, maar dat mag ik niet meer zeggen... |
gister nog liep groek marokanen voorbij zijden dat ik lelijk was maar daarna riepen ze heey lekker chickie en zijn ze heel de dag bij mij geweest ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |