![]() |
Pijn in mijn pols
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn pols. (dit gebeurt regelmatig. Het komt opeens opzetten en is na een paar dagen ook weer opeens weg. Ik voel het aan de bovenkant van mijn pols maar wel van binnen. Het voelt een beetje als pijn in een zenuw ofzo, een beetje zeurderig? Komt dit door de computer? (ik zit veel achter de pc ivm met school) Of komt het misschien door dat ik vroeger vaak met skateboarden op mijn pols ben gevallen. Khoop dat iemand me kan vertellen wat het is. Grtjes, Choke :) |
Het kan idd RSI zijn, ik zou toch ff naar de dokter gaan voor de zekerheid!
|
Als het maar 1 hand is en als dat degene is waarmee je de muis van je computer bedient kan je een paar dagen met je andere hand gaan muizen om te zien of het daardoor komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kan idd door het computeren komen. Neem na elk half uur 5 minuten pauze en ga na 2 uur computeren minstens 1 uur iets anders doen, en doe zo veel mogelijk met het toetsenbord in plaats van met de muis. Af en toe met je andere hand muizen kan ook, dat is wel even wennen.
|
Oke bedankt! Ik heb vandaag ook veel met links met de muis gewerkt, misschien dat het over 1 á 2 dagen weg is. Meestal duurt het een paar dagen..
|
Die pijn die jij beschrijft had ik ook, en ik blijk mijn polsbanden te hebben verrekt. Hier is opzich weinig aan te doen (volgens mijn huisarts dan).
Maar om te weten of dit bij jou ook 't geval is moet je natuurlijk even langs de huisarts gaan :) |
Had jij dan geen foute beweging gemaakt ofzo? Kan zoiets vanzelf komen?? Juist omdat ik het altijd alleen maar rechts heb denk ik dat het door te lang achter elkaar gebruik maken van de computer te maken heeft... (is dit een goede zin?:))
|
Ik heb het ook wel eens, maar net zo goed aan mijn linker als aan mijn rechterpols. :s
|
Ik heb het de laatste tijd ook heel erg. Maar juist aan m'n linkerhand, terwijl ik met rechts de muis bedien, dus RSI lijkt me vreemd. Ik heb er overigens tijdens het computeren ook totaal geen last van. De pijn komt vaak opzetten als ik m'n horloge een tijdje om heb.
|
Idd, tijdens het gebruik van de computer heb ik er totaal geen last van.
De pijn is er nog steeds. @ Balance: Voel jij deze pijn dan ook alleen aan de bovenkant van je pols en niet aan de onderkant? In het midden van de pols? En als je erop duwt voelt het beetje pijnlijk? Kvind t maar raar, k vraag me af wat het is.. k wacht nog paar dagen af.. |
Citaat:
Vanmorgen had ik jeuk op m'n rug en toen ik met m'n linkerpols daaraan gekrabt had (en dus een rare draai had gemaakt) was de pijn gedurende een paar minuten echt abnormaal :| Maar daarna was 't ook weer ineens weg.. |
had ik de afgelopen dagen ook, even rustig met die pls doen zou ik zeggen, en alst na week of anderhalf nog is ff naar de huisarts gaan want dan kan het een begin van RSI zijn.
|
Ik heb al sinds 2000 pijn in mijn linkerpols, dus nu alweer 6 jaar soms komt het ineens opzetten en duurt het heel lang en is het hevig soms is het alleen zeurderig etc.
Wat het is weet ik niet. Ben naar een orthopeet geweest maar die heeft niets kunnen vinden, ik moet er mee zien te leren leven volgens hem. |
(Beetje late reactie)
Hej, het is weer weg. Het is al zeker weer een tijd geleden dat het weg was maar ik was dit topic helemaal vergeten :D De pijn was idd gewoon opeens weer weg toen ik smorgens wakker werd. Ik vraag me wel nog af wat het eigenlijk precies was, maargoed.. |
Dat heb ik ook vaak, niet bij stil staan. Achteraf is het volgens mij toch niet meer te verklaren :P
|
Citaat:
|
Bij mij is de pijn er nog steeds en vandaag trok het helemaal door tot aan m'n elleboog. Deed heel veel pijn en 't wil ook maar niet weggaan.
Volgende week eens naar de dokter, maar tot die tijd vraag ik me af of iemand anders nog een idee heeft wat het kan zijn.. |
Als het een tintelende pijn is kan het misschien wel carpaal tunnel syndroom zijn, dat zit bij mij in de familie. Ik heb er zelf zelden last van en ik weet niet eens zeker of ik het wel heb, maar het loopt bij mij ook van mijn pols tot aan de elleboog.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43. |