![]() |
wanneer valt iets onder hard en wanneer onder soft-drugs?
het onderwerp spreekt voor zich I suppose :o
|
Dat is bepaald in de opiumwet. (en is dus bepaald door de overheid)
|
Wettelijk bepaald.
|
Alleen Wiet en Hasj vallen onder softdrugs, maar de rest valt niet automatisch onder Harddrugs (dacht ik?)
|
volgens mij zijn idd alleen hasj en wiet softdrugs of hoort er nog meer bij?
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opiumwet
de links naar de lijsten. 1 hd , 2 overig |
Citaat:
|
Als hun definities van de begrippen soft- en harddrugs overeenkomen met de algemeen gehanteerde definitie (ook die van de overheid, als die bestaat), klopt óf het artikel op Wikipedia waarnaar lunaco linkt niet óf geven de lijsten uit de Opiumwet waarnaar op de wiki gelinkt worden geen indeling in soft- of harddrugs óf ik ben gek als ik denk dat allerlei stoffen niet in de lijst der softdrugs zouden moeten staan (zoals een spectrum aan benzodiazepines en aminorex, om maar wat op te noemen). Maar goed, ik lul toch maar uit m'n nek dus. :cool:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je kijkt naar de werking is het gewoon een hard drug ( als ik zo mag oordelen), alcohol is een geaccepteerde drug in de maatschappij. |
Citaat:
|
Ik bedoel meer: Waar wordt de lijn getrokken? Bij de ernstige schade die de drug op kan leveren, eventuele verslaving, oder.?
|
de enige reden waarom alcohol niet echt als hard drug word gerekend is omdat het al zo lang in de cultuur zit
|
Citaat:
Kan jij niet lezen? Overigens denk ik zelf dat een drug een hard drug is als het zowel lichaamelijk als geestelijk snel en zwaar verslavend is. Een soft drug is bij langdurig en veelvuldig gebruik verslavend maar bij "normaal" gebruik is er niet gek veel aan de hand. Let hierbij wel even op het feit dat normaal een nogal relatief begrip is en dat dus per persoon verschilt. |
Heeft iemand de dikke v D al eens erop nageslagen?
Daar gooien ze het op de (niet nader gedefinieerde) mate van verslaving van de betreffende drug... Lekker korte bocht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31. |