Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   onze kat heeft een hartkwaal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=139437)

AlopiA 25-06-2002 12:26

zijn hartwand is te dik, als het meezit, wordt hij nog redelijk oud, maar waarschijnlijk niet.
heeft 1 van jullie ook een kat met een hartkwaal, en hoe gaan jullie daar mee om?

Geraldine 26-06-2002 11:56

hmm, die van mij heeft geen hartkwaal (hij is wel veel te dik, dus hij kan er wel een krijgen denk ik, maar voorlopig gaat dat nog goed) maar hij heeft wel allerlei andere kwaaltjes, omdat ie het vroeger niet zo goed had (verwaarloost). hij heeft bijv een erg zwak maag en darmstelsel, moet speciale brokken hebben anders krijgtie diaree, dat soort dingen. Hij zal waarschijnlijk niet megaoud worden ofzo, maar hij gaat ook niet extreem vroeg dood denk ik.
maargoed, ik laat het beest gewoon z'n gang gaan, als ie naar buiten wil vinnik dat prima, hij moet wel lol hebben in z'n leven. Liever dat ie een iets minder lang maar wel leuk leven heeft dan een ;ang en saai leven.

AlopiA 27-06-2002 07:28

Citaat:

Geraldine schreef:
hmm, die van mij heeft geen hartkwaal (hij is wel veel te dik, dus hij kan er wel een krijgen denk ik, maar voorlopig gaat dat nog goed) maar hij heeft wel allerlei andere kwaaltjes, omdat ie het vroeger niet zo goed had (verwaarloost). hij heeft bijv een erg zwak maag en darmstelsel, moet speciale brokken hebben anders krijgtie diaree, dat soort dingen. Hij zal waarschijnlijk niet megaoud worden ofzo, maar hij gaat ook niet extreem vroeg dood denk ik.
maargoed, ik laat het beest gewoon z'n gang gaan, als ie naar buiten wil vinnik dat prima, hij moet wel lol hebben in z'n leven. Liever dat ie een iets minder lang maar wel leuk leven heeft dan een ;ang en saai leven.

:( wat zielig!
maar wel hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb er best veel aan (y)

Frida 27-06-2002 10:00

Citaat:

Alopia schreef:
zijn hartwand is te dik, als het meezit, wordt hij nog redelijk oud, maar waarschijnlijk niet.
heeft 1 van jullie ook een kat met een hartkwaal, en hoe gaan jullie daar mee om?

:(...Wat sielug

Ik heb zelf twee schatten van katten en ik zou ook niet meteen weten wat te doen als deze zo'n hartkwaal zouden krijgen/hebben.
Wat is de oorzaak hier van? Is de kat te zwaar of heeft het meerdere factoren? Je vroeg hoe je ermee kan omgaan, wel ik weet het zelf niet precies, maar ik denk dat een keertje wat extra aandacht kan vast geen kwaad ;) Gaf de dierenarts geen raad betreffende die dingen?

AlopiA 28-06-2002 10:32

Citaat:

Frida schreef:

:(...Wat sielug

Ik heb zelf twee schatten van katten en ik zou ook niet meteen weten wat te doen als deze zo'n hartkwaal zouden krijgen/hebben.
Wat is de oorzaak hier van? Is de kat te zwaar of heeft het meerdere factoren? Je vroeg hoe je ermee kan omgaan, wel ik weet het zelf niet precies, maar ik denk dat een keertje wat extra aandacht kan vast geen kwaad ;) Gaf de dierenarts geen raad betreffende die dingen?

het is aangeboren, waarschijnlijk, hij is niet te zwaar ofzo, maar de dierenarts zei alleen dat we pillen moesten geven &zo, verde niets, eigelijk :( ik zit nu al de hele dag met dat beest op schoot :) heeft vanacht ook bij me in bed geslapen (y)
hij's superlief, moet ie net een hartkwaal krijgen, zeg! :(:(

LiL_Topenge 28-06-2002 13:21

hai alopia
jah echt sielug voor basje...
hij is nu toch lekker actief met die pillen???
nou veel sterkt en geeft jullie katten maar een aai!

doeggie

:(

topenge

Geraldine 28-06-2002 21:53

Citaat:

Alopia schreef:

:( wat zielig!
maar wel hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb er best veel aan (y)

mjah, vergeleken bij jouw kat is mijnus helemaal niet zo zielig hoor, hij word wat sneller ziek dan een normale kat, en hij heeft een regelmatig voedingspatroon nodig, maar verder heeft ie een heel aardig leven.

maargoed, heel veel succes met jouw kat, ik hoop dattie het allemaal haalt.
donorharten inplanteren, daar doen ze niet zo aan bij katten ofwel? das wel een erg zware operatie voor zo'n klein beesie. toch jammer.

Droyd 07-07-2002 00:06

Jammer...Je moet wel in acht houden dat er ook nog andere doodsoorzaken zijn dan hartkwalen (vergiftiging, aangereden worden enz) en het feit dat ze een hartkwaal heeft minder veel uitmaakt dan je denkt omdat ze ongeveer evenveel kans maakt om aan iets anders te sterven...wat bij mijn 8 exkatten steeds het geval is geweest...

Wees blij als poesie niet veel afziet

MissKiss1985 07-07-2002 08:46

Mijn kat is vroeger verwaarloost een vriendin van mijn moeder had hem gevonden toen ie vastgebonden zat aan een boom met een heel strak touwtje om zn nek. Zij heeft hem toen meegenomen en zo komen wij dus aan hem. We moesten natuurlijk kijken of alles goedwas met hem dus gingen we naar de arts. De arts allemaal dingen gedaan en kwam tot de conclusie dat onze kat een groot gat in zijn hart heeft. Hij zou nog erg kort te leven hebben, binnen een jaar zou hij er niet meer zijn.

Hij was toen nog geen 1 nu zijn we 17 jaar verder en hij leeft nog steeds :D Hij heeft dus heel erg mazzel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.