![]() |
Gijzelaars vragen losgeld voor ontvoerde Duitsers
Hoi Allemaal, Ik ben nieuw en wil bijdragen aan dit forum.
_ BERLIJN - De ontvoerders van de twee Duitse ingenieurs die in Irak worden vastgehouden, hebben losgeld ter hoogte van 12 miljoen dollar gevraagd. Dat meldde vrijdag het Duitse blad Focus. De bemiddelaars die de twee proberen vrij te krijgen hebben de eis overgebracht aan het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken, aldus Focus. Thomas Nitzschke en René Bräunlich werden in januari door onbekenden ontvoerd. Begin april kwam er een teken van leven van de Duitsers toen er op een islamitische website een video-opname verscheen. Op de beelden vroegen de twee om hulp. Mogelijk zijn de Duitsers door hun oorspronkelijke ontvoerders, die de vrijlating eisten van alle gevangenen die door de VS in Irak worden vastgehouden, verkocht aan een criminele bende die uit is op losgeld. _ Stevent Irak af op een burgeroorlog? Was Irak echt beter af met Saddam? |
Irak verkeert al ruim een jaar in staat van burgeroorlog, alleen heeft de Irakeze regering dat nooit toe willen geven. Hadden ze beter wel kunnen doen, want dan hadden ze de VN om hulp kunnen roepen. Of er dan ook daadwerkelijk blauwhelmen gestuurd zouden worden is natuurlijk nog maar de vraag, maar het had een optie kunnen zijn..
Of Irak beter af was met Sadam? Gezien de huidige situatie zou ik zeggen van wel. Maar goed, als iedereen eens uitgeknokt is ontstaat er wellicht een heel ander beeld. Voorlopig plan ik echter nog geen vakantie die kant op. ;) En over die Duitsers: is dat nieuws? Zulke dingen gebeuren toch haast elke week? Boeiend.. |
Citaat:
|
Irak was niet beter af met Saddam, maar dat betekent niet dat er veel rooskleurig is aan de huidige situatie.
|
Volgens mij was er laatst een gijzelaar die weigerde een deel van het losgeld dat de staat had betaald aan de ontvoerders terug te betalen. Ik vermoed dat dit een zekere discussiewaarde heeft, al ga ik geen research doen. *lui is*
|
Geeft niks, REIE. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, je kunt je het onderhand gaan afvragen, of het dit allemaal waard was.
Maargoed,het zij zo, niets meer aan te veranderen nu. Hopelijk dat over een tijdje er een stabiele president is die een goede daadkrachtige regering weet samen te stellen.Dat zou al een hoop schelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Punt blijft echter dat je toen min of meer 'controle' had over de kans of je iets rots overkwam en dat dat tegenwoordig in een burgeroorlog die hoofdzakelijk bestaat uit zelfmoordaanslagen dat niet meer kan.
Ik denk dat die onzekerheid veel meer aan mensen knaagt dan de feitelijke onveiligheid. Het is gewoon de angst die ervan uitgaat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02. |