![]() |
The Fountain (Darren Aronofsky)
official site
imdb trailer normaal trailer in high definition (niet aan te raden voor oude computers) wat krijgen we nu :eek: |
hugh jackman :(
|
Aranofsky, ik heb er dus alle vertrouwen in. (y)
|
Ik hoorde dat ze in eerste instantie Brad Pitt en Cate Blanchett voor de hoofdrol hadden gecast. Maar toen is het niet doorgegaan, wegens desinterest of financiele redenen ofzo.
Toen heeft de regisseur besloten om er een een comic boek over te maken ofzo. Uiteindelijk is de film to gemaakt met Hugh Jackman en Rachel Weisz (Aronofsky verloofde). |
ah yes; deze film volg ik al een tijdje. Blijkbaar een liefdesverhaal tussen 2 personages maar wel in verschillende tijden.
|
Zag de trailer in de bios.
|
Hm. Interessant. De andere twee films van Aronofsky hebben in ieder geval een mooie plek in mijn verzameling
|
Citaat:
|
De trailer spreekt me niet erg aan.
|
Klinkt nogal kazig en quasi-spiritueel, maar ik heb wel vertrouwen in Aronofsky. Zal ook wel weer een lust voor oog en oor zijn (Libatique/Mansell). (y)
|
http://www.apple.com/trailers/wb/thefountain/trailer1/
nieuwe trailer. Ik heb wel het idee dat er nogal wat gespoild wordt. |
Hou nu al beetje van die film :o
|
Dit lijkt me echt een ontzettend mooie film!
Ik hoop alleen niet dat het nogal chaotisch en vaag wordt, omdat je het natuurlijk in een paar verschillende tijden ziet. Hugh Jackman kan ik alleen niet zo serieus nemen, ben benieuwd hoe hij in deze film is (komt denk ik door Underworld en X-men ofzo), Rachel Weisz daarentegen vind een erg goede actrice (y) |
Wanneer komt hij in NL uit?
|
Citaat:
|
Gé-ni-ale film. Ik heb besloten om er nu nog niks over te zeggen omdat het een chaos wordt. Maar andere reacties?
|
Extreem slappe film met eigenlijk alleen de beeldenpracht om je wakker te houden. Aronofsky heeft zijn Pi nog niet kunnen overtreffen, helaas. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik Aronofsky niet beschouw als god, in tegenstelling tot de gemiddelde student.
Edit: wows, best een aardige up. |
ik heb hem gezien op het afff maar was er niet echt kwijt van. een aantal dingen vond ik wat misplaatst en de leading characters konden me niet echt overtuigen. ik had ook wel hele hoge verwachtingen. de muziek en effecten zijn wel prachtig, ik zou hem zeker niet afraden maar het is anders dan wat je van aronofsky gewend bent.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De beeldenpracht houdt je wakker, maar de manier waarop de film in elkaar steekt is dat wat de film echt prachtig maakt. Het verhaal is een vehikel en als je, als filmkenner, daadwerkelijk, goed had opgelet dan had je opgemerkt dat de film geen film over liefde en eeuwig leven (hoewel daarbij opgemerkt dat het 1: moedig is om dit thema aan te pakken en 2: het ook nog alleraardigst is gedaan door Jackman en Weisz), maar een film over filmmaken zelf is. Zoals een Hitchcock dat op zijn manier deed (whoh, herkende ik iets van Vertigo?), Godard dat op zijn manier, of zelfs Tarkovsky op zijn manier. Ik ben het dan ook niet eens dat dit anders is dan RfaD of Pi: het is eenzelfde maar beter mechanisme in een ander jasje. |
Citaat:
Verder wil ik hem nog steeds in de bioscoop zien, maar het overdreven acteerwerk in de trailer schrikt me af. |
Mooie film, maar van Darren verwacht je toch iets meer. Zeker niet zijn beste werk.
|
Citaat:
|
De beelden waren prachtig, maar het verhaal liet me verder koud. Beetje vage film, maar wel duidelijk, maar compleet geen emotie, terwijl het een zwaar thema is, en gezien de plot ook wel emotie wordt verwacht. Erg jammer, in potentie schitterende film, maar net over het randje gevallen.
|
Citaat:
|
Ik vond het een beeldoase van jewelste.
|
Interessante discussie. Mij kon de film ook niet echt boeien. Wel mooie beelden en een fantastische soundtrack. Maar het probeert net iets te hard om mooi te zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar helaas, puur als filosofische lovestory met een paar geinige thema's komt de film ook niet heel ver, dus het ligt niet alleen aan mij. Acteren op meerdere lagen? Het spijt me, maar dat is echt nonsens. Jackman is een acteur zonder enige range, dus over welke lagen hebben wij het? Weisz is beter, maar zelfs zij beschikt niet over de diepgang om haar personage, zoals het was geschreven, een dergelijk niveau te geven. Ik begrijp echt niet waar je het over hebt :confused: Bovendien zijn de dialogen zeer corny en saai, dus op dat vlak stelt het eigenlijk ook niets voor. Je hebt verder wel gelijk dat de beelden en het geluid prachtig zijn. Maar om nou te zeggen dat ze de kijker "onbewust bewust" maken van iets, lijkt me ook weer zo. Sowieso, overdrijf je niet een heel klein beetje? Meditatieve videokunst? Godard? Hitchcock? (die andere gast ken ik amper) Dat is echt té veel eer. Misschien dat Aronofsky zich ooit zal bewijzen als regisseur van dat kaliber, maar met The Fountain lukt dat niet. |
Citaat:
Om mijn punt te sterken wijs ik alleen op één overgang in de film: op een gegeven moment loopt een sequentie van Dokter Tommy af, er is een cut naar een hal van een tempel, een vogel vliegt voorbij, maar dit laatste blijkt, na uitzoomen een schilderij in de kamer van Dokter Tommy te zijn. En volgens mij is dit niet alleen 'geinig' zoals die snorrycamshots in Requiem dat wel waren, maar daadwerkelijk belangrijk voor hoe het verhaal te interpreteren is of belangrijk voor hoe ik de film ervaren heb. |
Excuses voor de up, ik heb hem net gezien...
Het viel me ietwat tegen inderdaad, met Pi en vooral ook Reqiuem in mijn hoofd, maar het is verdomd veel beter dan het gros van de films. Ik vond het fantastisch. Alle symboliek door verschillende religies heen sprak mij ontzettend aan. Het is erin verweven bijna zoals Philip Pullman dat doen in His Dark Materials... En wat ongelofelijk mooi gedaan. Ik was ontzettend geboeit, gefascineerd, verliefd. Prachtig. |
Citaat:
|
Tjah, nog steeds niet gezien. Ik heb er eigenlijk ook niet zoveel interesse meer in. Weet niet zo waarom. Waarschijnlijk omdat ik 'm niet in de bios kan zien.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |