![]() |
Hoe is het gesteld met jouw ogen?
Want ik heb het idee dat iedereen om mij heen zowat slechte ogen heeft...
|
Er is niet 'niks aan de hand' maar ik draag ook geen bril of lenzen.
Mijn beide ogen hebben een afwijking van -0,25dpt. Niet voldoende voor een bril, wel net voldoende om af en toe iets niet duidelijk te kunnen zien. |
ik heb een bril. ergens tussen de -5 en de -7 zit ik, ik weet het niet precies. heb vanaf mn 9e al een bril, omdat ik het reuzenrad in de verte niet meer zag staan. tsja, dan word het nodig tijd. mag van mn ouders lenzen. dus ben benieuwd(Y)
|
Ik heb een bril. Maar mijn ogen zijn niet zó slecht, vind ik, mijn rechteroog heeft (bijna) alleen cilinder en mijn linker is iets van -1,5.
|
Lenzen.
|
Mijn zichtsveld is behoorlijk klote, maar ik draag geen bril noch lenzen. De eerste heb ik overigens wel maar gebruik ik enkel bij het kijken van tv. :)
|
Niks aan de hand
|
umm links -3,75 en rechts -1,75, jah lekker goed verdeeld...
heb een bril maar ben meestal te ijdel/te vergeetachtig om m op te zetten...probeer er wel vooral op school zoveel mogelijk aan te denken maar heb het 18 jaar zonder bril gedaan dus ben min of meer gewend aan mijn slechte zicht :o |
-2 en -2.25
Ik draag lenzen en heb ook een bril, voor af en toe. |
Ik heb +0.5 en 0, en -0.5 en -0.75 cillinder. Ik zie opzich prima, maar krijg snel hoofdpijn als ik lange tijd iets geconcentreerd moet doen, alleen dan zet ik mijn bril op.
|
...Eerst een bril, maar toch maar lenzen: iets prettiger (je heb een compleet bliksveld met goed zicht).
|
ik ben de enige van et gezin hier thuis zonder bril. Leuk, mag ik alle verpakkingen gaan oplezen als ze geen bril op-/lenzen inhebben.
|
-2.25 Links en -1.5 rechts, de laatste keer dat het gemeten is. Ik heb zowel lenzen als een bril, bril voor thuis omdat ik niet de hele dag lenzen in kan, lenzen voor buitenshuis omdat ik vind dat mijn bril me stom staat ;)
|
Ik heb een bril van mijn 10 jaar ongeveer, en heb sinds iets langer dan een jaar lenzen.
Mijn ogen zijn allebei -4,75. Zonder lenzen (of bril) zie ik dus écht slecht :s. |
-1.75 en -2.00 draag lenzen
|
-1.25 en -1.75 en nog een kleine cilinder en ik draag lenzen.
Ik vind mijn ogen niet echt slecht trouwens. ik kan best zonder lenzen nog wat zien. |
Ik heb volgens mij betere ogen dan de standaard die ze geven d.m.v bril, lenzen o.i.d. Als je bijv. op zo'n kaart moet kijken van rondjes met een gaatje aan een kant, er is een standaard niveau wat je zou moeten kunnen zien maar ik kan nog twee rijen daaronder zien :p
|
lichte afwijking, geen bril of lenzen omdat ik er nooit last van heb
|
Ik heb goede ogen.
|
Ik heb allebei m'n ogen +2.25. Heb er een bril voor maar heb die nog nooit in de afgelopen 6 jaar op school nodig gehad. Thuis doe ik hem wel op als ik weer eens veel achter de tv of computer zit.
|
Ongeveer -1,75 en draag een bril. Interessant trouwens :p
|
Ik heb -6,25 en -6,75, maar dat vind ik niet echt 'slecht' want met bril of lenzen zie ik toch scherp. En ik wissel bril en lenzen af, maar draag mijn bril vaker.
Toen ik in de 5e zat had ik een klas van 20 mensen: 5 met bril, 10 met lenzen en 5 met goede ogen. |
Citaat:
Ikzelf heb lenzen, daarvoor een bril wanneer ik naar het bord moest kijken. Maar mijn ogen werden pas slechter op 18 jarige leeftijd. |
Ik heb -8 met een flinke cilinder en draag lenzen :bloos:
|
Ik heb wel slechte ogen.
De ene keer als ik mijn ogen laat meten heb ik -0.50 of -1.25 Daartussen verschilt het elke keer. Maar ik draag er niks voor tenzij ik hoofdpijn ervan krijg, en dat is echt bijna nooit( maar 2 keer gehad sinds 4 jaar) |
Ik heb heel lang stug volgehouden dat ik heus wel goede ogen had terwijl ik stiekem wel beter wist :o , maar toch maar laten meten vrijdag. -1,5 en -2. Dus nu heb ik lenzen.
|
Eerst niets aan de hand, maar door ziekte last van fixatie-disperatie ofzo en moet daarom misschien tijdelijk een prismabril, wat dat dan ook mag wezen
|
Ik draag een bril.
|
Vrij slecht; zit nu op -2,50 (lenzen).
|
-5 en -3,5, ongeveer, met ergens een cilinder of twee, en ik draag een bril en lenzen. Voor de vorm heb ik maar gestemd op lenzen, want die bril heb ik eigenlijk vooral thuis, achter de computer en de tv.
|
Ik heb enorm goede ogen, ik kan op afstanden dingen lezen waarvan mijn vriend met -0,50 en bril niet eens ziet dát er iets staat geschreven
|
lenzen, -1,50 en -1,25 ofzo geloofk. en verder hebk ook een bril, omdak die ha voor me lenzen. en die zet ik heeeeeeel af en toe op
|
-7 nogwa, en -4. En dat heb ik al m'n halve leven :)
Ben brildragend...ik ben te vaak lenzen kwijtgeraakt, heb te vaak ontstekinkjes gehad, of gezeik met schoonmaakvloeistof waar ik niet helemaal tegen kon. |
Niks aan de hand: zolang het licht is. :o Ik heb zo'n vermoeden dat ik nachtblind ben.
|
Links -6, rechts -5. Sinds groep 8 draag ik een bril, maar nu heb ik sinds ehm 2 jaar ofzo ook lenzen. Thuis draag ik mn bril maar die is niet op goede sterkte.:s Mn ogen zijn vaak droog waardoor mn lenzen los gaan zitten en ik niks meer zie. Heel irritant. Ik zit er over te denken om toch maar weer een bril te nemen.
|
Hmm.. het kan een stuk erger.
Beide ogen -1,75 en mijn rechteroog heeft een cilinder van -1.00. Ik draag lenzen en heb een bril voor 's avonds en zo. |
Niks aan de hand.
|
Bril": -1,5 -1,75
|
Ik heb geen bril of lenzen. Ik heb wel eens een oogmeting gedaan, daar kwam uit dat ik beide ogen min 0,75 heb. Een bril was niet noodzakelijk. Als ik 's nachts auto rijd heb ik wat meer moeite, miss een combinatie van vermoeidheid oid.
|
Niks aan de hand. :)
|
links -2,75, rechts -1, verder prisma en cilinder
Ik draag een bril |
-1,75 en -1,5 oid en rechts en links cilinder. Ik heb (nacht)lenzen.
|
Bril: -5.5 en -6.5 ene kant aan beide kanten een sterke cilinder er in
|
-3 en -3.25 en cilinder in beide.
ik draag een bril, heb ooit eens lenzen geprobeerd en dat beviel opzich wel, maar ik ben er te lui voor om ze telkens in te doen, daarnaast draag ik zo'n beetje al meer dan de helft van mijn leven een bril. 'T is gewenning! :) |
Ik heb gestemd op niets aan de hand, in die zin dat ik geen bril of lenzen draag.
De laatste keer dat ik mijn ogen liet opmeten had ik -0,25 en dat is eigenlijk te weinig voor een bril. Ik kan alleen niet goed zien als ik in een grote collegezaal vrij ver achterin zit. Ook had ik vroeger een lui oog en daarom zie ik nu geen diepte. |
Ik draag lenzen. Heb aan beide ogen -2, en verder niks van cilinders ofzo. Dus m'n opticien maakte vorige keer de geweldige opmerking dat m'n ogen "perfect" waren, "op die -2 na dan heh" :p
|
Rechts -3,25, daar heb ik een contactlens voor. Links was de laatste keer dat het werd opgemeten -16, daar is geen redden aan ;)
|
niks aan de hand
|
links rond de -1.75 met cillinderafwijking, rechts ben ik vrijwel blind krijg er nog geen 10% lichtval in. Vroeger is het ooit gemeten tot +16 geloof ik maar valt niet te corrigeren.
Ik draag vooral mijn lens maar ik heb ook een bril, die draag ik vaak thuis. Heb op lenzen gestemd. |
Niks aan de hand. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06. |