![]() |
Lente zon en Witte lakens. [Kort gedichtje]
Lente zon en witten lakens.
(En een kusje op je neus.) Gedrapeerd. Onder clichés die verhullen, maar opgeblazen door de tocht, zich toch nog tonen zullen. En hoe je zachtjes Badend. In wat het venster je nog schenkt. Met je natte haren zachtjes. En dromend Naar me wenkt. Je hebt het voor elkaar, ik breek het ritme. En vervolgens kijk ik hoe je genietend van wat je niet ziet. Vergeet waar voor we zijn gaan liggen. |
erg leuk gedicht, het spreekt me aan! ik vind het origineel dat je het ritme ook daadwerkelijk breekt wanneer je dat tekstueel aankondigt.
er zijn een aantal dingen die mij opvielen of die ik persoonlijk op een andere manier mooier vind. let wel, het zijn slechts suggesties :) zal ze even aan de hand van je gedicht geven: Lente zon en witten lakens. (En een kusje op je neus.) lentezon, witte lakens (en een kusje op je neus) Gedrapeerd onder clichés die verhullen, maar opgeblazen door de tocht, zich toch nog tonen zullen. ik begrijp niet zo goed waarom je een punt achter gedrapeerd gebruikt? zonder lijkt het me mooier. dan ziet het er dus uit als hierboven. En hoe je zachtjes badend in wat het venster je nog schenkt met je natte haren zachtjes en dromend naar me wenkt. ook hier gebruik je punten die ik niet kan plaatsen. heb het weer eventjes herschreven zoals net. Je hebt het voor elkaar, ik breek het ritme. En vervolgens kijk ik hoe je genietend van wat je niet ziet vergeet waar voor we zijn gaan liggen. ook hier stond en punt achter ziet. misschien zet je de punten omwille van het metrum? voor de tekst vind ik het in ieder geval mooier zonder punten. ik ben benieuwd naar je reactie. |
Op zich is het een mooi gedicht maar om de een of andere vreemde reden doet het me niets. Ik vind de verkleinwoorden storend alhoewel het de bedoeling is om lievig over te komen (en dat meestal wel werkt) heb ik nu meer zin om gillend weg te lopen. Let daar maar niet teveel op, ik ben nu in een anti-liefdesfase Soms breek je je regels op een vreemde manier af.
Ik vind het niet zo origineel, en dan bedoel ik vooral het einde want heb dat precies al eens gelezen. |
Citaat:
Bedankt! |
Citaat:
|
Ik heb er weinig mee. Leuk om te lezen, maar voor de rest zegt het me weinig.
|
Waarom witten lakens in de eerste regel en niet gewoon witte lakens?
|
Ik beschuldig je niet van plagiaat hoor (en als het zo overkomt, sorry!!)
Heb gewoon het gevoel dat ik dat einde al eens eerder heb gelezen, waar weet ik niet. M'n gevoel kan verkeerd zijn natuurlijk..trek het je er niet teveel van aan zou ik zeggen. Heb wel al originelere dingen gelezen. |
Citaat:
De eerste twee strofes spreken mij aan. het klinkt inderdaad lief en 'fladderig' (God wat een woord...) en dat vind ik harstikke leuk. Ik vind dat laatste deel ook een beetje zonde eigenlijk. Komt ook een beetje door de vorm. Het is zo Tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst GROOT GAT NOG EENTJE hele lange tekst die heel erg uitsteekt. (Heb ik mij dat even mooi grafisch uitgelegd zeg) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19. |