![]() |
L'amour brut
L'amour brut
De rosé onverwachts ontkurkt, proefde de eerste karaf vochtig aan naar meer. Een warme omhelzing van euforie en dronken druiven rolde als een rode gloed over zwellende lippen naar onderbuik en vergat daarbij het hoofd. (Dat kwam later pas toen de herinnering besloot te blijven.) Het geluid van bespeelde gitaar nestelde zich vastberaden in mijn beslapen spijlenbed. En hoewel ook het gebroken glas de volzoete smaak van toen zelfs nu nog niet vergeten is, zijn de randen te scherp om van het moment te genieten. Reacties, kritieken en suggesties voor verbetering zijn meer dan welkom! |
Om eerlijk te zijn, heb er niet echt een opmerking over. Vind het mooi omdat de titel er goed bij past, het stukje tussen haakjes goed tot zijn recht komt, het einde heel sterk is. Je schept een sfeert dat goed overkomt en héél herkenbaar is. Alleen de 5e strofe vind ik iets minder omdat ik het niet echt voor gitaren heb, maar dat is dan iets persoonlijks.
Verder (y) |
De titel trok me aan. Geen idee waarom.
Net als de poster hier boven mij herken ik het sfeertje maar al te goed. Dat komt omdat het zó heerlijk simpel is opgeschreven, zo treffend. Vooral strofe twee raakt me. Mooie wending ook. Mooi. |
Dat stukje over die rosé is wel herkenbaar :o
|
dankjulliewel voor de reacties! fijn om te horen dat het herkenbaar wordt gevonden, dat vind ik zelf in ieder geval vrijwel altijd positief aan een gedicht :) bedankt dus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |