![]() |
Final Fantasy XII
Met een vertaling in de hand en een faq die mij uitlegt hoe alles werkt ben ik eindelijk begonnen aan FF XII en ik kan slechts zeggen: was het maar oktober :eek: (vermoedelijk de eu releasemaand). Wat ziet het er gaaf uit en wat is de gameplay vet. Terwijl ik eigenlijk dat deels realtime helemaal niet zag zitten.
Kijken er al mensen naar uit? Zijn er andere gekken die em al spelen? |
Citaat:
Zijn de japanse voice acting skills wel cool? Ik erger me altijd aan dat statische engels ( Alleen Metal gear solid , en Eternal darkness zijn goed gedaan). Tenzij het echt in een komisch festijn eindigt ( zoals Shenmue :p ) |
zolang hij beter is dan FFX vind ik alles prima :P
|
Ben wel benieuwd!
Sowieso heb ik geen enkele FF gespeeld (behalve FF 7 op de PS). Trouwens, welke FF raden jullie aan voor op de PS2 ? |
FFX op de PS2 vind ik best wel saai eigenlijk, heb ooit wel ns FFnogiets (rond 2001) op de PC gedaan die ik redelijk leuk vond alleen mn PC wat minder. Ik heb weinig intresse in XII denk ik, zal waarschijnlijk weer een vast verhaal zijn dat je moet volgen wat ik behoorlijk beperkt vind.
|
40/40 van de famitsu sprak me erg aan.
real time daarintegen juist weer helemaal niet. Maar er naar uit kijken doe ik dan weer wel :) |
Ik kijk er ook wel naar uit. Reviews trek ik mij toch niks van aan. :o
Ach en dat het "real time" is. Er zit toch wel een wait mode functie op. Tot die tijd nog genoeg andere rpg's waar ik mij heel goed mee ga vermaken. |
Citaat:
Van FF 7, 8, 9 en 10 is het denk ik echt persoonlijke smaak welke je het leukst vind. Persoonlijk vond ik 10 leuk omdat 't grafisch mooi is; maar 't verhaal was wat minder. 7's graphics is heel slecht maar 't verhaal weer heel goed. 9 vind ik er tussen in zitten; goede gfx en een redelijk goed verhaal. FF 8 heeft ook wel een redelijk verhaal, maar het hele 'draw' systeem van FF 8 vind ik niks. Als ik jou was en ik echt de behoefte heb om 'een' FF te spelen, zou ik op i'net gewoon een beetje lezen over de verscheidene FF's en degene die me het meest aanspreekt kopen/spelen. En je kan FF 6 en eerder gewoon met ROM/NES/ZSNES spelen |
Ik vind alleen de FF's voor de Snes leuk. :| :)
|
Citaat:
Verder vond ik alle Final Fantasies wat flauwtjes, behalve FF7 en FF9. Vooral FF9 sprak me erg aan. Though, niets tipt aan A link to the past hihi. |
FFX en VII zijn fenomenaal.
|
Ik raad aan de vrager Final Fantasy Tactics aan, er bestaat geen betere final fantasy, alhoewel 12 erg in de buurt komt.
De japanse voice acting is tot nu toe vrij sterk, maar heb vandaag niet kunnen spelen wegens verjaardag moeder. Maar vannacht ga ik wel weer ff ;). |
FF7, alhoewel je je even over de graphics heen zal moeten zetten. Of wachten op de Ps3 remake ;)
FF12 lijkt me erg gaaf; vooral dat gambit systeem. Persoonlijk vind ik realtime wel een goede oplossing; anders speelden we over 20 jaar nogsteeds turn-based FF games. |
Ik vond het TB-systeem van X het beste. Tactiek :)
|
Idd was wel relax, kon je tenmiste tussendoor even eten of zo.
|
Yup en het was makkelijk om andere characters van ap te voorzien.
|
En dat switchen kosten je ook niks
|
Ik hoop nog steeds op Tactics 2.
|
Ik moet nog steeds deel 10 spelen, en jammer dat 11 aan Europa voorbij is gegaan :(
Tactics 2, als die gaat komen dan wil ik hem echt hebben (ook al heb ik geen spelcomputer :D). Persoonlijk vond ik 7 het beste deel. Dat komt voornamelijk omdat ik hiermee de FF-serie heb leren kennen. Op een gedeelde tweede plaats komen FF6 en FF9. Daarna 4, 5, 3, 1, 8, 2. Oh, en Tactics mag een apart 1e plaatsje houden. MysticQuest een apart laatste plaatsje. |
Citaat:
11 ligt al ruimschoots een jaar in de winkel? Alleen word (werd?) die in europa gelijk al met de eerste 2 uitbreidingen verkocht. Of mis ik nou wat? |
nou ja, ik tel FF11 niet eens mee want het blijft een MMORPG en dat trekt me niet echt.
|
Citaat:
|
Mwah, deel 11 heeft hier geloof ik ook niet bepaald veel faam gehad.
|
Amerika en Japan is het anders een succes, maja niet zo groot als WoW natuurlijk.
Enigste leuke was dat zowel pc als ps 2 gebruikers in dezelfde wereld zaten. |
Citaat:
Anyway ik heb FF 11 wel maandenlang gespeeld en vond het geweldig. FF 12 hebben ze geloof ik naar FF 11 gekeken voor oa. het battle systeem ed. Alleen je moet er de tijd voor hebben om het te spelen. Maar als je WoW al geruime tijd hebt gespeeld weet ik niet of je nog energie wil steken in FF 11; ik weet dat ik 't andersom iig wel heb. Geruime tijd FF 11 gespeeld en had/heb dus geen zin meer in WoW. |
Trouwens n00dles je wist allang dat die er was. :D
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post13477648 :D |
:D
MMORPG's heb ik dus echt helemaal geen tijd voor, af en toe een paar uur in een RPG steken kan nog wel. |
Citaat:
Maar mijn woordkeuze 'voorbij gegaan' was gewoon niet goed ;o |
Ik kan serieus niet wachten.
Het schijnt echt fenomenaal te zijn. Alle reviews die ik heb gezien zijn 9+. Naast het vechtsysteem is het verhaal erg goed, heb ik begrepen. Naast de characters toch wel het belangrijkste ingredient van een FF spel. FF is immers gewoon story-telling :) |
Ik zit er ook op te wachten, het schiet maar niet op....
|
Is er al een europese release date bekend dan? Ik had even gegoogled maar kon alleen de amerikaanse vinden, dat voor oktober geplanned staat. Beginpost staat EU maar dat heb ik dus nergens kunnen vinden :'-(
|
Waarschijnlijk pas in Q1 van 2007, maar ik zie vrijwel overal dat er vanuit wordt gegaan dat de europese tegelijk wordt uitgegeven met de amerikaanse.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien ze dit nooit doen. De gangbare release is Japan, EU, VS. Nu doen ze dus Japan, VS, EU. |
Gangbaar is eerst Eu, dan VS? Volgens mij is het over het algemeen toch andersom? :confused:
|
Ach VS heb ik wel zin in, lekker een mooie iso op mijn HDD zetten :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover mijn brakke geheugen me kan herinneren heeft EU als laatste FF-X gekregen; Toen Japan en Amerika FF-X al hadden, moest Europa geduldig wachten op de international versie! (De originele FF-X zoals die in Japan uit kwam hebben wij zelfs nooit gehad) Een snelle google vertelt me: Japan: July 2001 America: December 2001 Europe: May 2002 Daarnaast; FF X-2 en DQ8 is Europa ook altijd als laatste aan de beurt geweest. Van andere Squaresoft titles zou ik het niet weten. Ow jawel. FF 7 (!) kwam ook eerst in Amerika uit, daarna pas in Europa. |
Ik vond deel 10 zo dramatisch dat ik hier weinig meer van verwacht eigenlijk. Op die manier kan ie alleen nog maar meevallen, me dunkt.
Overigens is deel 6 nog steeds mijn favoriet. Wellicht dat dat komt omdat ik een jaar of wat terug meer van het genre hield dan ik dat tegenwoordig doe. Het is alweer een jaar of wat geleden dat ik een RPG gespeeld heb namelijk. |
@ Marcade:
Dan baseer ik me op foute gegevens. Ik vond FFX eerlijk gezegd een fantastisch deel. Beetje makkelijk, maar het verhaal sprak me aan, evenals dat de characters nu eindelijk (een beetje) afweken van het standaard stille, stoere held gelul (=irritante puber met issues). |
Kan gebeuren. :o Maar ik weet wel 100% zeker dat we FF-X als laatste kregen; ik was een van de vele die daar toen ook met smacht op wachtte. :o (Net zoals FF 12 nu)
Ik heb me ook vermaakt met FF-X, het verhaal; de karakters; gewoon ook omdat 't grafisch mooi was; de filmpjes; de muziek; de aeons; het battle systeem (y) Wat ik minder aan FF-X vond was de ietwat brakke voice acting en het sphere grid en het einde (voor zover ik dat heb meegekregen); en het gebrek van een world map. Ik kan niet wachten op FF-12 omdat ik oa. ook FF 11 online heb gespeeld en delen van FF-12 daarop gebaseerd is. Het feit dat je nu, net als DQ8 echt in de wereld rondloopt en de beesten ziet lijkt me alleen al geweldig. |
Leuke game, maar ik ben niet veel verder gekomen dan de eerste stad. =(
Ik hou niet zo van guides om door het spel heen te rennen. Japans met engelse subs had ik wel gespeeld, trouwens. De gameplay is tenminste zeer verfrissend en de graphics (alhoewel ik er nooit op let) geweldig. En de muziek klinkt ook weer wat beter. Ben erg benieuwd, eerlijk gezegd. |
"Final Fantasy XII verschijnt op 31 oktober in de VS. Naar we verwachten zal het spel ergens begin 2007 pas in Europa op de markt komen"
|
Dan speel ik hem 31 Oktober ook al :) de VS versie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway ik ga ook speciaal voor FF XII een chip erin proppen; geen zin om te wachten tot 2007 |
Ik verblijf over enkele maanden een tijd bij Marcade.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben weer FF 7 aan het spelen en het viel me juist heel erg mee hoe het eruitzag. Ik zag het daarvoor alleen over mijn broer z'n schouder :) Verder is FF5 ook heel goed, met dat 'job system' dan moet je idd gewoon ff Zsnes downloaden :D Vanaf 8 ken ik ze ook niet echt meer :bloos: |
Voor wie FF7 op de PC speelt; moet is even http://forums.qhimm.com/ checken als diegene 't nog niet kent. Daar zijn ze bezig FF7 ietsjes beter eruit te laten zien; door low-res modellen te vervangen met high-res modellen, en resolutie te verhogen etc.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |