![]() |
Automatisch bericht bij afwezigheid, email.
Hoi,
Ik heb outlook express nu zo ingesteld, dat mijn hotmail account hierin zit. Hoe kan ik in outlook express een automatisch bericht instellen, dat wanneer mensen mij naar mijn hotmailadres mailen, zij een automatisch bericht terug krijgen dat ik een bepaalde tijd onbereikbaar ben. |
Niet, of je PC moet aan blijven staan.
|
Citaat:
Kun je me uitleggen hoe ik een automatisch bericht kan instellen? |
Dat zul je toch echt serverside moeten doen.
|
Ik geloof niet dat dat bij Hotmail kan...
|
Citaat:
|
Via de bedrijfsmail ken ik het wel: iemand is voor lange tijd op vakantie en zodra je een mail naar diegene verzend krijg je onmiddelijk een automatisch bericht terug..
Ik houd het topic in de gaten, klinkt fun :o |
Citaat:
Citaat:
Oftewel als je een out-of-office wil maken, moet je dat aan de kant van de server instellen, in hotmail dus. Maar zover M@rco en ik het weten, heeft hotmail dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik werk zelf niet met Outlook Express, maar dit valt in ieder geval WEL client-side te doen (client-side = omgekeerde van server-side = op je eigen computer), je moet enkel je programma weten in te stellen dat hij een berichtje terugstuurt.
In mailclients zit een dergelijke functie meestal bij de "Berichtregels" of "Berichtfilters", maar of deze specifieke functie daarbij beschikbaar is, kan ik niet zeggen. Het grote probleem dat je hiermee echter kunt krijgen is dat ook op spamberichten gereageerd zou worden, wat natuurlijk niet gezond is voor je mailbox. Eventueel kun je met Google zoeken op "bericht vakantie Outlook Express" of "vacation notice Outlook Express". |
Maar, beste Ilusion, dan moet je elke keer je PC opstarten om die mailtje te laten verzenden.
|
Citaat:
1. pc gewoon constant laten aanstaan; 2. je pc instellen zodat hij elke dag opstart, aanmeldt, mails ophaalt en terugstuurmailtjes verstuurt en terug afsluit (tip: in het BIOS kan je (meestal) laten opstarten op een bepaald uur, bij het opstarten van de pc laat je een geplande taak uitvoeren (daarin kan je instellen tot welke datum dat hij uitgevoerd moet worden!) dan moet je enkel nog wat prutsen om je mailprogramma te openen en met die berichtregels alles voor elkaar te krijgen ofwel met een custom scriptje of een ander programma dat doen) en dan bijvoorbeeld instellen dat hij na 15 minuten opnieuw gaat afsluiten) Het is inderdaad wat meer werk dan dat je gewoon bij je provider kan instellen (zoals bij GMail) dat er automatisch een terugstuurmailtje gezonden moet worden, maar ja, moeilijk gaat ook he. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44. |