![]() |
wit kenteken
ik zie de laatste tijd steeds meer witte kentekens op auto's zitten. Waarom is dit? Ik dacht dat dit alleen voor aanhangwagens was... :s
|
Geen idee, ik heb er inderdaad één voor een aanhanger (die ik niet heb) :D
|
Dat zijn duitse auto's.
|
Citaat:
|
Fietsendrager, aanhangwagen dat zijn dingen waarvoor je een wit kenteken nodig hebt. Op caravens en (ik dacht) aanhangwagens die een eigen registratiebewijs hebben moet een gele kentekenplaat.. Correct me if i'm wrong :o
Wit kenteken op auto ken ik niet? Proefrit auto's :bloos: ? |
ja dat klopt wel, maar volgens mij hebben proefritauto's meestal een groen nummerbord...... :confused:
|
auto's op kenteken van een autobedrijf hebben ALTIJD een groene kentekenplaat. (overigens is dat een geel kenteken, maar goed, je bedoeling is duidelijk).
een wit kenteken kan een tijdelijk kenteken zijn, bv als je kentekenplaat gejat is. |
Citaat:
|
groen is tijdelijke verzekeringsplaat, meestal voor garages dus.
wit is gewoon je reserve voor een eventuele aanhangert,maar mensen doen em volgens mij ook wel ns erop als ze een normale(geel) zijn verloren. |
wit is voor caravans. :)
|
Citaat:
Wit is gewoon het reserve kenteken en die kun je ook toevallig op je caravan plakken,mocht je dat leuk vinden. |
Citaat:
|
oke, niet perse voor alleen caravans dus.
|
gele plaat kwijt en dan voor nood de witte dr maar op
|
Je hebt door dat je z.s.m. nieuwe platen moet aanvragen?
|
Citaat:
ik heb blauwe platen trouwens. |
maar ik zie nu al een maand een auto met zo'n witte plaat rond troebadoeren. en aan de zijkant staat 04. ook heb ik ze gezien met 05..... :s :s
|
Citaat:
taxichauffeur of een ander beroep? blauwe platen zijn toch gereserveerd voor taxi's he? |
Citaat:
|
True, maar hij zei alleen "blauwe platen", niet "donkerblauwe platen". Ik ben me ervan bewust dat old-timers (want dat zijn ze inmiddels wel :P) donkerblauwe platen (kunnen) hebben.
Ik vraag me alleen af of die blauwe platen alléén zijn voorbehouden aan taxi's of niet :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wit is voor mensen die niet begrijpen dat hun auto geen aanhangwagentje is... zijn voornamelijk opa's en oma's in hun Opel Agila's... Vreselijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00. |