Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ma ge zijt echt wel ne sympathieken ze (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1397073)

Flower_4_u 19-04-2006 10:02

Ma ge zijt echt wel ne sympathieken ze

Ma ge zijt echt wel ne sympathieken ze. Nee echt. Allee waarom weende gij nu? Ik vind u echt nen toffen. Ma ja, inderdaad, ge zijt nie van de schoonste. Ge kunt nie alles hebben. Allee stopt nu me wenen. Da maak et alleen nog maar erger. Uw lelijkheid bedoel ik he. Nie de situatie. Allee kom lacht ne keer, dan zijde kga nie zeggen schoon, ma wel schoner. Seg, allee ik vind u ook echt ne grappigen. Ge zijt echt ne grappigen. Azo me uw grapkes altijd. Maakt ies een grapke. Da’s goe in dit soort situaties. Grapkes. Hoe da gaat niet. Oei oei. Allee iets anders dan. Allee kom, doet ies iets. Een danske ofzo. Ja, kunt ge dansen. Nee, ge kunt nie dansen. Da’s toch al een pluspunt he, aan uw lelijkheid, da ge eigenlijk nie moet kunnen dansen want de mensen letten toch nie op u. Ge kunt dus echt niets mis doen. Das toch al goe heh. Heh. Zie kijkt ge lacht al. Ah da is nie lachen. Wa is da dan. Oei ge weent nog harder nu.
Seg nie seuten he jongske. Kijkt, ok, ge zijt lelijk. Ge zijt eigenlijk de grootste lelijkaard die ik ooit gezien heb. Maar. MAAR, ge zijt wel nen toffen. Da zeg ik toch. Da ge nen toffen zijt. Ma ge wilt nie luisteren he. Ge moet ook ies uw oren openzetten voor de positieve dingen.
Anders komde der nie ze. Altijd maar da negatieve. Oei oei oei. Seg seg. Ja nee zo komde der nie. Maar allee seg. Lelijkaard. Lelijken aap. Kijkt ge luistert weer nie. Ik zeg uwe naam. Hoe da is uwe naam nie. Awel dan ist uwe naam vanaf nu. Allee dus. Waar zat ik. Ja dus. Lelijkaard, kben er dan mee weg he seg. Ja. We zien elkaar nog he. Ja echt, we moeten nog afspreken. Da zou echt tof zijn. Azo nog ies afspreken en wa zwanzen. Ja we spreken nog af. Of we bellen wel. Of e-mail. Ja den tijd sta nie stil he. Den techniek. Wa is uw e-mailadres. Ja ik versta u nie goe ze. Allee. Een smske af en toe. Ofzo. Ja. Allee dag he.

*nerwen elensar 19-04-2006 10:10

Peist ge niet da da hier verkeerd staat?

Flower_4_u 19-04-2006 10:18

Wel, ik weet het niet. Waar moet het anders staan?

*nerwen elensar 19-04-2006 10:30

Letteren?
Is eerder stuk proza dan poëzie naar mijn gevoel

Flower_4_u 19-04-2006 10:40

Verwijderen die handel! asjeblief.

EggeD 19-04-2006 10:50

Lol

CSN 19-04-2006 13:27

Citaat:

Flower_4_u schreef op 19-04-2006 @ 11:40 :
Verwijderen die handel! asjeblief.
Hey, ik ben maar zo vrij geweest het te verplaatsen ipv te verwijderen, want daar is Vlaams te tof voor.

Uitzicht 19-04-2006 14:24

Nu kunnen wij genieten en lachen, zelle.

Quis 19-04-2006 14:29

Ik vind het niet zo tof, qua inhoud vooral. Het ''accent'' is wel grappig, maar dat is dan ook alles. (hé, ik val wel mee dus met mijn zaggte g ;))

homehapero 29-04-2006 17:44

nah ik vind het wel goed
alleen vind ik als vlaming en antwerpenaar alle andere accenten dan antwerps belachelijk ;)

het zijn zo de typische dingen die een onhandige persoon zou zeggen aan iemand die is aan het wenen
alleen miss een beetje arrogant om het op het poezieforum te zetten aangezien je tekst niet zó hoogstaand is...

Parachutes 29-04-2006 18:10

Dit is een theatertekst?

homehapero 29-04-2006 18:15

lol nee ik denk dat het bedoeld is als een gedicht lol

Vogelvrij 29-04-2006 18:45

Wat is het eigenlijk een ontzettend gemene tekst:D

Millroy 01-05-2006 00:24

Ik herkende er de tongval van een van mijn vrienden in. Aalst, Lokeren, Wetteren? Daar in de buurt, anyway. Het dialect maakt het leuk, maar de dialoog zelf vind ik maar niets. Maar het blijft een leuk idee om in je 'moerstaal' iets te schrijven.
Citaat:

homehapero schreef op 29-04-2006 @ 18:44 :

alleen vind ik als vlaming en antwerpenaar alle andere accenten dan antwerps belachelijk ;)

...
Als Vlaming en Antwerpenaar? Als Vlaming en Gentenaar vind ik geen enkel vlaams accent belachelijk. Sommige accenten zijn minder poëtisch, maar zeker niet belachelijk. Limburgs en Brussels zijn stukken vloeiender dan Antwerps of West-Vlaams. Hoewel ik geen problemen heb met het accent, vind ik het Aaantwaaarpse superioriteitsgevoel onwaarschijnlijk misplaatst. Jouw accent is gelijkwaardig aan alle andere accenten. Maar waar die "Als Vlaming" in godsnaam op slaat, ontgaat me volledig.

Uitzicht 01-05-2006 08:32

Citaat:

Millroy schreef op 01-05-2006 @ 01:24 :
"Als Vlaming" in godsnaam op slaat, ontgaat me volledig.
Vlaanderen is beperkt tot de stad Antwerpen, de rest is natuurlijk Waals :)

Millroy 01-05-2006 10:46

De stad Antwerpen is beperkt tot de Zoo. De rest is een wasteland.

homehapero 01-05-2006 11:14

1) het was een grapje
2) mag ik nog een beetje chauvinistisch zijn? :p
3) antwerpen is idd een wasteland als je de fantastich mooie historische kern, de interessante musea, de bruisende binnenstad en de fantastische mensen (waaronder ook ik ;))
niet meerekent :D

Millroy 02-05-2006 19:45

Citaat:

homehapero schreef op 01-05-2006 @ 12:14 :

3) antwerpen is idd een wasteland als je de fantastisch duffe toeristische kern, de interessante musea die heel schoolgaand Vlaanderen als minstense één keer door het spreekwoordelijke strot geramd heeft gekregen, de zoo en de fantastische mensen (Ik doe niet aan ad hominem argumenten ;) )(waaronder ook ik ;))
niet meerekent :D

Spoiler

Ik vraag me af waarom Flower_4_u dit geschreven heeft. Het heeft iets, maar ik hoop dat ze niet echt op zo'n manier een conversatie voert ;) .

homehapero 03-05-2006 18:59

heb ik hier te maken met een a'penhater?? :D
in welke musea ben je dan al geweest in a'pen?
je moet btw toegeven dat er in a'pen wel meer te zien is dan in Gent en waarom pak je me aan op mn schrijfgebrek
*snif snif*

het is btw DE strot :p

Millroy 03-05-2006 23:20

Mijn strot is anders dan alle andere.
God, waar ben ik niet geweest in Antwerpen.
Kathedraal, die Plantyn of Plantijn (of iets in die strekking) gozer, Middelheim, Diamantenkwartier, volledig de buurt langs de schelde, met die voetgangerstunnel, de dokken daar, fotomuseum, de vesting langs de schelde, en nog een hoop dingen waar ik de naam al helemaal van kwijt ben, wegens te vroeg en geen zin op de schooluitstap.
Maar ik hoef helemaal niets toe te geven. In Gent is er evenveel te zien als in Antwerpen. En ik ben geen Antwerpen hater. Ik geloof dat alle haters in Antwerpen zitten :p
Voor mij zijn alle Vlaamse steden gelijk aan elkaar. Maar breek me de bek niet open over Leuven en het nieuwe financieringsplan voor universiteiten van VDB. ;)

homehapero 05-05-2006 06:39

:D

deze hele discussie was lekker oftopic :p
we zullen het er idd maar op houden dat alle vlaamse steden gelijk zijn, anders komt er miss nog flame ;)

Astuanax 05-05-2006 11:04

Leuk gevonden, misschien iets te lang uitgemolken, maar wel grappig (y)

(Oost-Vlaams roels)

hasseltboy 06-05-2006 12:11

'k versta d'r geen ZAK van!

cut_off 09-05-2006 12:10

Haha ik vond het grappig (Y). Droge met beide voeten op de grond geschreven semi-monoloog.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.