![]() |
Ardens weekend
Na een uitstapje in Nederland is het wielerpeloton weer terug in België, nu in het Ardense heuvelland. Hier worden twee wedstrijden gereden, die vroeger samen een klassement hadden onder de naam Ardens weekend.
19 april: Waalse Pijl 23 april: Luik-Bastenaken-Luik Vandaag dus al de Waalse Pijl. Hoe moet je deze wedstrijd winnen als je favoriet bent? Wegrijden voor de slotklim (Muur van Huy) of de 'sprint' op de Muur afwachten? En wie zijn de favorieten voor deze wedstrijd? |
Ik verwacht dat Bettini vlak voor de muur wegrijd, er met een lichte voorsprong aan begint van 5 seconden en daarna met gemak wint...
|
Alejandro Valverde heeft de Waalse Pijl gewonnen. Sanchez werd tweede, Kroon derde. (y)
Freire reed een hele tijd in een kopgroepje met Moos van Phonak.. nadat ze ingelopen waren hebben we Freire of een andere Rabo ook niet weer gezien. :o Was een leuke koers met een rommelige finale. Veel gedemareer (Schleck, Sinkewitz, Leukemans, Gil). Bettini zat er ook steeds goed bij, maar heeft uiteindelijk ook moeten passen. |
Citaat:
|
wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke finale! ik heb echt genoten :D en een verdiende winnaar
|
Shit, ik had Valverde te vroeg getipt als winnaar, namelijk bij de Amstel Gold Race...
Zondag LBL, en we blijven maar weer hopen op Boogerd... :bloos: |
Leuk dat we naast Boogerd nu nog een heuveltopper hebben :[p
En dan komen Weening en Thomas Dekker er nog aan... Hopelijk speelt Rabo nu niet de kaart Freire :p Ik voorspel Bettini als winnaar of wieltjeszeuger Rebellin. |
Citaat:
Voor L-B-L tip ik wederom Karsten Kroon want die is geweldig in vorm en laat zich flink zien. Hij verdient het ook! Verder de geijkte namen: Bettini, Valverde, Sanchez, Rebellin, Gilbert, Di Luca, Vinokourov, Schleck, Sinkewitz, Boogerd natuurlijk. (y) |
Nou ik hoop dat Rabo voor de verandering is AAA-plan Boogerd trekt... en dat het beloond wordt! :)
|
Citaat:
Wat Rabobank terecht. Ik mag toch aannemen dat ze volledig de kaart Boogerd trekken. Hij was duidelijk de beste in de Amstel. Freire zakte daar door het ijs en ook gisteren reed hij niet geweldig. Dus ik stel voor dat Freire zondag alle gaten dichtrijdt tot de Saint-Nicolas. |
Mijn top 10 lijst favorieten voor LBL:
Bettini, Rebellin, Basso, Julich, Boogerd, Sanchez, Schleck, Sinkewitz, Vinokourov en Valverde. Edit: Hm, ik had eigenlijk bijna het lijstje van Peaceflower kunnen kopiëren. :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
80 km voor een peloton uitrijden. (y) |
mijn favorieten: boogerd, valverde, perdiguero, sanchez, kroon. en misschien vino of di luca
|
Bettini, Valverde of Di Luca. Di Luca reed net zoals Basso zogenaamd "om de benen soepel te houden", maar beiden gingen wel erg gemakkelijk en goed mee woensdag. Ik denk dat ze LBL zeker zullen willen winnen als ze op het eind nog goed liggen.
|
Valverde grijpt dus ook de zege in LBL. :o
Jammer voor Boogerd die samen met Rodriguez meer dan 40 seconden verschil had bij het ingaan van de laatste 10 km. Het was niet genoeg. Ik vind wel dat hij supersterk gereden heeft en hij had ook verdiend om te winnen. Maar toen ze uiteindelijk werden ingelopen en Valverde iets later aansloot bij het groepje wist ik al wel hoe laat het was. Met Valverde moet je niet naar de streep rijden daar. |
Citaat:
En de aanval van Boogerd; voor hetzelfde geld valt het stil erachter, zoals vorig jaar gebeurde. Nu niet, ze hadden net te weinig voorsprong aan de voet van de Saint-Nicolas. Als je daar alleen boven komt, heb je een grote kans want dan valt het stil. Dat mocht niet zo zijn. Boogerd was wel erg sterk, want hij kon daarna ook nog mee en aanvallen beantwoorden. Een vijfde plek in de sprint is niet meer dan normaal. |
Bohh, wat een finale. Echt superspannend en op het einde alle favorieten bij elkaar. Boogerd was denk ik toch weer te gretig door te vroeg weg te gaan... hij had gewoon moeten vlammen op de Saint-Nicolas, alles of niks. Toch was Boogerd wéér de sterkste renner, zoals zo vaak in LBL of de Gold Race. Hij kan een wedstrijd zo mooi kleur geven, maar jammer genoeg komt hij altijd wat te kort om te winnen, vooral omdat zijn sprint slecht is.
Valverde schrijft trouwens geschiedenis, de eerste Spanjaard die LBL wint en dus ook de grote winnaar is van de Ardense week. Hij staat ook al meteen bovenaan in het Protour-klassement. Heb me trouwens weer rot geërgerd aan Dijkstra en Ducrot: "Bettini op 19 seconden van Boogerd, oh dit zit er goed uit voor Boogerd!" Ehm nee, want als Bettini bij hem aansluit is hij rapper in de sprint? "Wie springt daar weg, is het Kessler of is het Sinkewitz? Ja dat weten we pas als we het nummer zien!" Ehm nee, echte kenners zien het meteen aan de stijl van fietsen. Bah bah, wat een amateurs, op een gegeven moment heb ik weer teruggezapt op Sporza: "Ja, Boogerd moet die Rodriguez kwijtgeraken en snel want de achtervolgers komen dichter bij." Die begrijpen het tenminste. (y) |
Goh wat baalde ik toen ze ingelopen werden... geniaal gereden van Boogerd... iedereen gunt hem echt nog die overwinning.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Heel de middag op de Belg gekeken, maar toen Boogerd ontsnapte wilde ik toch wel even horen wat 'onze' commentatoren te melden hadden. Niet veel zinnigs dus. |
Citaat:
demarrage van bettini: ooohh jaaahhhh daar is ie hoor!! ohhhh wat een versnelling!! het is natuurlijk bettiiini!! och jongens wat gaat ie rap!! en de rest moet passen!! wat een snelheid!! en wat een gat heeft bettiiiini geslagen!! (nog geen 100 meter, en hij werd binnen een paar minuten weer ingelopen door het groepje). door dat gore belgische chauvinisme (dus ook voor de buitelanders van qsi en dvl) kijk ik toch liever op de nos. ducrot heeft echt wel verstand van wielrennen, braakt alleen teveel clichees uit. maar over dijkstra zeg ik maar niks :rolleyes: |
Citaat:
|
nou van wat ik heb gehoord niet echt, maar goed.
de wedstrijd zelf. ja boogerd wilde niet aanvallen, dat dacht ik al! het viel even stil en er boogerd reed door op kopwerk-tempo en had opeens een gaatje en dacht toen in een flits: nu zal ik ook maar doorrijden. en toen ging ook rodriguez pas mee. het is gewoon zo jammer, hij was weer zo sterk. bettini was weer niet zo sterk als iedereen dacht, en valverde wint alleen dankzij zijn sprint en die mannen van liberty seguros. die waren hard aan het werken om dat gaatje dicht te rijden en ineens vino verdwenen :rolleyes: |
Als je er zo bij stilstaat dan is het voor Boogerd echt heel jammer inderdaad. Hij zit er altijd bij, laat zich continu zien en kleurt de koers, maar winnen zit er vrijwel nooit in. Het worden steeds tweede en derde plekken, en soms een vijfde zoals vandaag, en iedereen gunt hem eens een zege. Nu zijn de voorjaarsklassiekers weer voorbij, weer geen winst voor Boogie, en zo lang zal hij toch ook niet meer koersen denk ik. Twee seizoenen misschien nog. Ondertussen wordt hij ook een dagje ouder. Het is gewoon zuur voor Boogerd, altijd dat 'net niet'. Maar hij mag zich plaatsen tussen de onsterfelijke 'eeuwige tweeden'...
|
hij wordt in salzburg gewoon wk :D
|
Citaat:
Ja, ik had meteen ook ingeschakeld op Sporza gistermiddag, maar mijn pa keek mee. Was ik even 5 minuten weg, had hij de Nederlander opgezet. Geen goede zet pa, dacht en zei ik ook, en uiteindelijk werd hij zelf ook gek van dat commentaar. :D Hup, Sporza weer op. Aan het commentaar van de Belgen erger ik me bijna niet. Het enige dat me irriteert is hun gegeil op Boonen, heb er tijdens Parijs-Roubaix extra op zitten te letten, op een gegeven moment word je daar ook niet goed van. :p Maar voor de rest: geen klachten, 10x beter (zo niet meer :p ) dan Ducrot en met name Dijkstra. |
Citaat:
@Oizo: Gegeil op Boonen of niet, de Belgische commentatoren zijn gewoon een stuk professioneler. Zeker als je een uurtje naar Sporza kijkt en dan weer naar Dijkstra terugschakelt merk je het pijnlijke verschil. Maar volgens mij is iedereen het daar wel mee eens.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |