![]() |
Dani California
Kan iemand me vertellen welke bands worden nagedaan in de clip Dani - California van de Red Hot Chili Peppers?
Ik herken namelijk alleen maar Nirvana.. :bloos: |
Marilyn Manson, The Beatles, Elvis Presley, zo'n glamrock band en nog wat bands.
Vette clip trouwens (y) |
Ook wel een kèk nummertje.
|
wat een orgineel idee voor een clip zeg!
|
Citaat:
|
Kiss idd, Sex Pistols, Nirvana, Motley Crue, Missfits...
|
David Bowie geloof ik ook? Parliament of Funk ook dacht ik. En wie speelt op het laatst?
|
kurt cobain ook nog............... eh...... boy george dacht ik en de rest is al genoemt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Op het laatst zijn ze gewoon zichzelf. |
The video features the band dressed up as various other bands from various time periods. Here they are in chronological order:
Elvis Presley The Beatles Cream / Jimi Hendrix Parliament-Funkadelic Ziggy Stardust (David Bowie) / Alice Cooper Sex Pistols The Misfits Poison (band) Nirvana (band) The Beatles segment is set after their performance on the Ed Sullivan show. Flea is dressed like Bootsy Collins in the Parliament-Funkadelic segment. Also, notice the throwback to 1970's video direction where Anthony Kiedis turns towards the camera dramatically. The next segment has Flea dressed up as David Bowie's Ziggy Stardust and Anthony Kiedis as Alice Cooper There is some debate on what 80's band is in the video. The reason why it is Poison and not Motley Crue is because of the hair color and the curly hair on Flea to mimic C.C. DeVille. The video finishes with the Chili Peppers as themselves again, with flashbacks to the bands featured earlier in the video. Interestingly, the upbeat chorus of the song is portrayed by the band dressed as famous practioners of the two musical styles that influenced them the most. The first chorus features a Funk band (Parliament-Funkadelic), the second has two Punk bands (The Sex Pistols and The Misfits.) The third and final chorus is the Chili Peppers as themselves, a fusion of the two styles. Even voor de duidelijkheid. |
oh marilyn manson zit er echt wel tussen hoor!
|
inderdaad ik denk dat RHCP dat zelf nog niets eens door heeft.
|
Ik heb m een keer gezien, en marilyn manson zit er zeker tussen. Kiss..? Zou kunnen. Die gast is trouwens wel een mengeling tussen Zanger van Rammstein en Marilyn Manson.. of ben ik de enige die dat schijnt te zien..?
|
Mosquito ook!
|
Citaat:
|
ja 1 x zie je zo zijn oog (van marilyn manson) nouja.. van die zanger of wat dan ook, en dat lijkt echt precies op een plaatje van marilyn manson of een film of wat dan ook.
|
Lekker arrogante clip, allemaal gigantische namen naspelen en op het einde van de clip zichzelf zijn, alsof ze de Beatles van nu zijn.
Kutband. |
haha i kdacht dat ze avril nadeden, maar dat zijn blijkbaar anthonies eigen kleren:p
|
bedoelen jullie met dat MM stuk niet gewoon de misfits????
if so, pffffffffffffffffttt |
geinige clip, jammer dat het nummer suckt
|
Ik denk eerder dat het The misfits is in plaats van Manson.
Aangezien de zanger een devilslock heeft en eruit ziet als Doyle/Jerry Only |
ik dacht buddy holly ipv beatles
|
je ziet zo dat het marilyn manson is.
|
|
Citaat:
|
dat p-funk stukje was wel lachen...
ook dat de Mothership naar beneden komt. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
logisch :rolleyes: |
Citaat:
|
Hm dacht even dat het wel Nine Inch Nails moesten zijn, omdat drummer, bas en gitarist er exact hetzelfde uitzagen Nine Inch nails tijdens de concerten van The Fragile-tour. Maar dan klopt de chronologie in de clip wel niet meer, dus het zullen wel the Misfits zijn.
|
he? was die laatste dan niet green day? :rolleyes: de drummer lijkt in dat stuk namelijk sprekend op de drummer van green day, en de zanger heeft zwart met rood aan, wat toch wel de kleuren van green day zijn (american idiot = zwart rood wit) en die billie joe armstrong draagt toch vaak inderdaad zo'n pak dat de ROHC-zanger aanheeft?
|
especially in Michigan is trouwens echt een super nummer (Y)
|
Humpdebump dan toch beter.
|
Die laatste is toch zeker blink 182.
|
Citaat:
|
ik dacht frans bauer
|
Citaat:
http://pub.tv2.no/multimedia/na/arch...n__179474m.jpg Nee dus. |
de clip vertolkt de rockgeschiedenis, daar heeft Manson niet echt een grote toevoeging aan
|
Citaat:
|
Wat een n00bs hier zeg. Marilyn Manson......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan mag je mij vertellen hoe groot zijn invloed is geweest in de geschiedenis van de muziek
|
Citaat:
|
De beatles spelen ze ook met het RHCP logo op de achtergrond dus dat zegt niets.
|
the beatles spelen ze aan het begin, want dan zie je heel geniaal die ringo bewegingen die de drummer maakt :cool:
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |