![]() |
Boetes
Ik heb vandaag mijn eerste boete gehad. Al 6 jaar lang maak ik gebruik van busabonnementen. Maar omdat ik bijna 19 wordt heb ik besloten om voor een aantal weken een strippenkaart te gebruiken, totdat ik mij ov pas krijg. Dit komt voordeliger uit omdat ik dan niet meer gebruik kan maken van het gereduceerd tarief. Omdat ik na 6 jaar gewend was geraakt aan busabonnementen was ik vergeten te stempelen. En juist vandaag waren zij aan het controleren op zwartrijders. Je raad het al, ik was de lul. Hoe groot is die kans? De eerste keer dat ik een strippenkaart gebruik in 6 jaar, juist op die dag zijn zij aan het controleren. Nadat ik de bus had uitgestapt vroegen zij om mijn id-pas. Ik had twee keuzes: of ik betaalde of pinde ter plekke, dan zou dat 20 euro kosten, of ik moest het geld binnen 7 dagen overmaken, dat zou dan op 37 euro neerkomen. Ik koos natuurlijk voor het eerste, maar het bleek dat ik geen geld op mijn rekening had. Waarschijnlijk was net het maandelijkse bedrag voor de verzekeraar overgemaakt.
Ze waren wel zo aardig om te vragen waarom ik niet gestempeld had. Ik legde het verhaal uit en ik liet ze zelfs mijn laatste 14 maandabonementen ( waarvan de laatste gisteren afliep) en de nieuwe strippenkaart zien, waarop er eentje antwoordde: ' Wat heb ik DAAR nou aan?' . Ik vertelde ze dat ik nooit gebruik maak van een strippenkaart, maar het mocht niet baten. Een van hen vond het zelfs een komisch verhaal en begon zichtbaar te grinneken. Op dat moment zag ik rood in mijn ogen, maar ik heb besloten om die boete stilzwijgend te accepteren. Terwijl ik wegliep adviseerde ze mij nog: ' Koop de volgende keer gewoon een kaartje.' Nou jongens, dat is een goed voorbeeld van nuttig advies. Wie heeft er nog meer van dit soort lullige boetes gekregen? Kom graag met boetes die nog lulliger zijn, dan voel ik me ook wat beter. |
Leuk joh!
|
Boetes zijn altijd lullig.
|
Soms verdien je ze.
|
Ik heb er weleens eentje gehad voor zwartrijden. Nou, eh, dat was niet leuk.
|
Ik heb er nooit één gehad. Of euuhh een keer geflitst met m'n vaders auto, dus die had hij ook meteen zelf betaald. Hij wordt zelf aan de lopende band geflitst, vandaar. ;o
|
Sinds wanneer moet je zelf stempelen in de bus :confused:
|
Citaat:
|
Connexxion
|
ns boete omdat ik alleen groot geld bij me had en dus geen kaartje kon kopen, ik wou het in de trein dan maar doen en dus wordt er gezegd boete 35 euro.. ik kon nergens geld wisselen :eek:
|
Citaat:
|
Net alsof je op elk lokaal station een loket hebt. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben blij met de NS, want ze hebben een nieuw type automaat op Vlaardingen-West geplaatst waardoor ik bijv. direct een kaartje naar België kan kopen. |
Citaat:
|
Service en kaartverkoop
Service- en alarmzuil Agentschap, Postkantoor Barendrecht, Binnenlandse Baan 7, 2991 EA BARENDRECHT, Tel. 0180-612519, geopend: ma 10.00-17.30, di 09.00-17.30, wo 09.00-17.30, do 09.00-17.30, vr 09.00-17.30, za 10.00-13.30, zo Gesloten NS Informatiebord Dus gewoon naar het postkantoor. :p |
Citaat:
|
(y) -> "verkeer en vervoer'
|
Citaat:
|
Citaat:
|
owja en ik heb bij de bieb nog een boete staan.. dat is iets van 50 cent maar zal vast wel meer zijn geworden :P
|
Openbaar vervoer???
Is dat rijden in een Cabrio ? :D Laatste boete was € 16,- omdat ik 54 km/h reed waar ik 50 mocht.. Crimineel he! :cool: :D |
Een overtreding ja, aangezien je 4 kilometer te hard reed. :)
|
nog nooit een boete gehad :o (y)
|
Drie minuten voor negen heb ik een met een kortingskaartje in de trein gezeten, reisde met iemand mee die ov had (doh).
Kaartje afgepakt, boete gekregen én moest een nieuw kaartje kopen op station Zwolle. En het meisje verderop hoefde niks te betalen en kreeg haar kaartje ook gewoon terug! :mad: |
Ik heb dat hele kutverhaal niet gelezen en Bob de Beer ook niet maar succes ermee hoor, ook namens Bob.
|
Ik heb nooit een boete gekregen. Wel 2 keer een waarschuwing gehad, omdat ik mijn OV-kaart was vergeten. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |