Ruby Blue |
19-04-2006 18:51 |
Mijn vader drinkt en mijn moeder huilt in bed.
Ik mis je. De buren vonden je ook aardig, ze hielden van je humor en gespreksstof. Ik kan me herinneren dat we een weekend weggingen. ‘Amsterdam here we come!’ schreeuwde je en drie dagen later bonjourde je me weg. Met je hand zwaaide je en tot nu heb ik je niet meer gezien. Wel in mijn gedachten. Daarin speelde dagen en nachtenlang mee in de mooiste fantasieën, met en zonder broek. Met die gekke bril op je hoofd. Toen ik laatst hem in mijn kast vond koesterde ik hem. Ik zette hem op en tuitte mijn lippen voor je. En dat heb je lekker niet gezien. Lekker hard voor je.
Want nu is zij er. Huilt haar moeder ook in bed? Drinkt haar vader? Vinden haar buren jou ook aardig? Weet je nog, de buren zwaaiden en wij struikelden. Over een tak dachten we, maar het bleek hondenpoep. Ik schopte ertegen en hij spatte uiteen tegen een boom. Toen we naar Feyenoord gingen! We gingen helemaal los, weet je nog? We schreeuwden onze longen uit ons lijf terwijl we in het vijandenvak stonden omdat dat goedkoper was. Die keer dat ik bij je sliep en het briefje achterliet. Dan wist ik dat je glimlachte, en dat voelde ik tot mijn binnenste.
Die laatste keer deed ik dat niet. De plannen waren veranderd en het verbaasde me best. Dit keer zal ik niet buigen onder je bevelen. Mocht dit lijken op een ongeluk dan verklaar ik het tot een collage van jouw zelfzuchtigheid. Je zit totaal in de verkeerde richting en met de verkeerde accessoire aan je lijf. Je wilde volwassen doen, samen gaan wonen. Daarbij hoorde ook een ouder iemand. Zij dus. Ik hang hier maar een beetje tot ik mijn hart eens terugkrijg. Tot nu toe heb ik je niet meer gezien.
|