![]() |
Power/Folk Metal
Weet iemand nog goede power/folkmetal bands?
Ik ben helemaal weg van Elvenking en Fintroll, is was benieuwd of iemand anders nog goede bands wist. |
hoe is fintroll in godsnaam powermetal?
|
Finntroll is helemaal geen powermetal. Eén album wordt geloof ik wel Troll metal genoemd en de rest is allemaal viking/folkmetal.
Een aantal goede powermetalbands zijn Blind Guardian (ook beetje Tolkienmetal als ik dat mag zeggen :o), Stratovarius en Rhapsody. Verder heb je nog wel Nightwish en Within Temptation een beetje. Goede folkmetal is Ensiferum, maar dat komt ook wel weer in de buurt van vikingmetal. http://en.wikipedia.org/wiki/Power_metal http://en.wikipedia.org/wiki/Folk_metal |
Nightwish en WT powermetal :( ?
|
Tja ik kan er ook niets aan doen, het wordt zo genoemd :p
|
hammerfall (y)
|
hammerfall (y)
(eerste 2 albums) |
Citaat:
WT is echt geen powermetal. Op het eerste album hadden ze wat weg van Gothic Metal (het echte genre met veel grunts enzo, niet top 40 gothic), maar met het album Mother Earth is dat ook wel over. OT: Viking Metal en Folk Metal SounD |
valt manowar en gamma ray niet ook onder powermetal?
|
Sonata Arctica en Dragonforce
|
Power heeft in meeste gevallen verreweg iets te maken met Folk.
Begin eens met zoeken op: Thyrfing Otyg Kampfar Manegarm Folkearth Oskoreien Equilibrium Ulvhedin Vargsriket Wintersun Dit om te beginnen, PM maar als je meer spul wilt. -edit- Power; Angra / Stratovarius / Edguy (oude werk) zijn zeer strak. |
Korpiklaani is ook wel vet, metal met violen.
|
Citaat:
|
Bedankt allemaal.
PS: edguy is wel vet! |
Als je op zoek bent naar vikingmetal:
Moonsorrow Falkenbach Ensiferum (vooral 1e album) Qua powermetal: Dragonforce |
O en als het op power/progmetal aankomt staat Symphony X natuurlijk al sinds 1997 eenzaam aan de top.
|
Hibria! Hoewel dat vast geen power metal is, het valt wel in het straatje van Dragonforce.
|
Airged L'Amh (heavy metal met wat keltische folk invloeden) en The Lord Weird Slough Feg (ook heavy metal met folk invloeden).
Qua viking bands zijn Gjallarhorn, Doomsword en Scald erg gaaf (eerste is pure Bathory-achtige viking metal, de laatste twee zijn epic/viking metal met doom invloeden). |
Cruachan (folkmetal)
|
vergeet Highlord niet en Morgana en Cryponic temple en Avantasia...
|
He, dat Hibria is best vette shit, en het is wel degelijk powermetal ;)
Ik ken nog wel 2 bands die daarop lijken, namelijk Astral Doors en Iron Savior. Voor een lijst van allerlei soorten metalbands, kijk eens op www.metallinks.tk daar staat vanalles, van powermetal tot deathmetal |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PS: hibria is echt vet !! |
Citaat:
|
Citaat:
Nu kan ik nog meer bands gaan ontdekken :D [edit] Citaat:
|
Citaat:
Die zangeres zingt op beide nummers slechts 1 nummertje mee. Tis een project met een aantal verschillende zangers uit verscheidene bands. Op zich wel leuk. Verder: gamma Ray, Masterplan, Dragonland, Elexorien (stuk hardere mixvorm met tikkie folk&vinking), Silent Force, Dreamtale, twilightning |
Insomnium
Amon Amarth |
ach het zal wat
bran barr wapenspraak en drinkgelag tapetum lucidum haruc glittertind hordak sfagnum (also belgisch) northern myst warchild X (kan net) tyr thuata de Danann ragnarok elvenking avec tristesse heol telwen |
Hehe. eindelijk terug. Dan wel onder een andere naam , vandaag is mijn ban voorbij, ik heb mijn tijd uitgezeten. Mijn oude naam was orly nooooo. Bedankt voor alle tips :D
|
Citaat:
|
Genoeg volksmetaal. Al die neonazi's hier!
Powermetal, valt Manowar daar niet onder? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle vormen van hardcore komen van negers, ghe.
|
Citaat:
Negro + hardcore |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |