![]() |
Het grote dealer Bullshit topic
iedereen heeft het wel eens, we gaan naar de hardwareboer en stellen een vraag, en je krijgt als antwoord de grootste bullshit die je ooit hebt gehoord. ik vind dit altijd wel grappig, dus nu dacht ik van : mischien hebben meer mensen wel eens wat leuks meegemaakt ? ik begin alvast.
mediamarkt middelburg : ik : ik zocht een wifi kaartje verkoper : wat voor merk router heb je ik : doet er niet echt toe toch ? verkoper : jawel, want wifi kaartjes werken alleen als ze van hetzelfde merk als de router zijn ik : ok, mzzl :D |
hahahahaha :D
ik zelf helaas nog nooit gehad, maar lijkt me wel vet om zo'n verkoper te kunnen ownen :D mijn vader moest afstandsbediening van lcd tv later repareren, toevallig ook bij de mediamarkt in Middelburg mijn vader: "krijg ik dan ook een vervangingsexemplaar?" mevrouw achter balie: "nee, wij hebben hier geen afstandsbedieningen in voorraad" vader: "Oh, maar ik zie daar achter u een hele rij afstandsbedieningen hangen" mevrouw: "Uuhm...ohja" Oke niet echt bullshit, maar wel ik vond het wel grappig :o |
Ik had het een keer met de miep (mannelijk :P) die bij ons het internet kwam installeren. Hij was bezig met de e-mail.
Hij: uh, uh, ik kan het niet vinden (in zichzelf mompelend) Ik: ja, maar dat kun je toch gewoon daar aanpassen? Hij: hoe dan? (Ik voorgedaan) Hij: ohja, goed zeg, jij weet er best veel van. Hallooooo! Wie is hier nou de expert? :rolleyes: :D |
Ik moet altijd wel lachen om die stickers die op die headsets staan, met 'Compatible with Skype!!1!zomg1!!1' erop. Mijn teennagelschaar is zelfs nog compatible met Skype, dus waar slaat dat op?
Het zou met niets verbazen als Skype ervoor betaalt om die stickers erop te krijgen, of iets in die geest. LUH-3417 |
Een vriend van mij heeft 2 geluidskaarten in zijn PC ivm een 5.1 setje en microfoon. Toen had hij nog een extra kabeltje nodig voor de aansluiting. Dus die vriend van mij legt het verhaal uit aan de plaatselijke computerboer, maar die wou echter niet geloven dat het mogelijk was om 2 geluidskaarten in een PC draaiend te krijgen.
|
Citaat:
|
Ja, ik ik ik!
Ik loop de Vobis binnen en ik vraag (een paar jaar geleden) naar intern (SDRAM) geheugen van 128 MB. Zegt de verkoper: "Die verkopen we al jaren niet meer." Ik: "Ehhm, al jaren niet meer? Dat lijkt me sterk, wat verkoop je nu dan?" Verkoper: "Het kleinste wat we hebben is 10 GB." Ik: "Intern geheugen had ik het over hè?" Verkoper: "Oh u bedoelt wérkgeheugen!" Ik: "Intern geheugen ja" Verkoper: "Nee, dat heet wérkgeheugen" Ik: "Als ik gelijk heb, krijg ik dan 50% korting?" Verkoper: "Ik ga wel even voor je kijken." Even later staat er een andere verkoper voor m'n neus en die zegt "wat is het ook een sukkel hè?" en die heeft me toen aan m'n geheugen geholpen :D |
Citaat:
maar jah moet je ook maar niet in een computerzaak gaan werken :P |
Citaat:
Bedoel tijdje terug in utrecht mediamarkt klant had geen verbinding met der wifi router, koopt op aanraden van de verkoper een bedraade kaart welke doormiddel van een utp aan de onboard aangesloten moest worden. Ze liep een paar minuten later blij met het tasje tegen me op in het station. Toen was het van waarom dat kaartje. Dus ik der uitgelegt wat een onzin die verkoper verteld had, bleek ze aan de overkant in die flatst te wonen. Ben even met der meegegaan en heb het verbonden. kaartje in het tasje gelaten en gezegd breng die morgen maar terug. :( |
Citaat:
|
Citaat:
(semi) proffesioneel != trust :@ |
Citaat:
ik ga sowieso niet meer naar mediamarkt/dixons/consorten maar gewoon een speciaalzaakje waar ze nog gewoon ouderwets verstand hebben ipv alleen verkooppraatjes... |
Ik heb wel eens zoiets meegemaakt bij de Dynabyte hier in Groningen.
Ik was op zoek naar een USB-Stick, 256 MB vond ik wel genoeg. Probeert die verkoper mij natuurlijk een 1 GB stick aan te smeren. Even verder zitten informeren bij hem, verteld ie dat de Titanium (die van 1 GB) een read/write heeft van zo'n 8 MB/s, en dat die SanDisk Cruiser Micro (256 MB, dat stickje die ik wou) een read/write heeft van 2 MB/s. Ik vond die SanDisk mooier, en was 256 MB wat ik wou, dus die heb ik maar gekocht. Thuis even getest, haalt ie makkelijk 9 MB/s write en 13 MB/s read. Zwaar irritant als verkopers zomaar iets lullen. |
Citaat:
Ik ben zelf verkoper/monteur geweest binnen Halfords. Daar merkte je destijds dat al een beetje. Ik zelf ben daar nooit zoon ster in, hoorde ook meer in de werkplaats thuis dan in de winkel. Maar als monteur kreeg ik wel vaak de kritiek dat iets niet werkte zoals een verkoper het verteld had... tjah dan is dat altijd even moeilijk uitleggen. Eerlijk is vaak het makkelijkste naar de klant te toe, maar duurt soms wel even voordat de klant doorhad dat jij als zwarte vinger monteur gelijk had. Bedoel inbouwen van een carkit is ongeveer 30 a 45 minuten werk, maar als je zoiets nog moet uitleggen aan klant erbij ebn je soms zomaar een 90 minuten aan die klant kwijt. Geen punt als het rustig is, als het druk is is het weleens kut. |
Dixons in Leiden: dat Leica een b-merk is :rolleyes:
Telefoonwinkels zijn ook de grootste bullshitverkopers die er zijn trouwens. Ik werk bij t-mobile en de verhalen die ik hoor van klanten, echt die gasten doen alles voor een beetje extra geld :( |
Personeel in winkels is over het algemeen zwaar incompetent, dat is - helaas - gewoon de waarheid. Je ziet het vaak bij computerwinkels. Daar zitten nog wat VMBO-dropouts bij geloof ik.
|
Wat is mis met de VMBO, weet je wat het is, dat die verkopers allemaal lullen
Ze doen het niet met plezier, geen plezier in hun werk, geen intresse, als ze maar $$$ zien, stelletje losers dat het zijn, en dan een job van 9 tot 5 waarbij je steeds op de klok kijkt, en zeurt wanneer het weer weekend is. Man ga wat doen wat je leuk vind! |
Citaat:
k doe zelf geen hbo dus ik weet het niet, maar als een bekwaam mbo'er met passie voor het vak verkoper is dan hoeft dat echt niet mis te gaan puur en alleen omdat het vmbo/mbo is... heb weer een leuke meegemaakt bij de plaatselijke hardware boer : nee hoor, sony memorystick pro duo is hetzelfde als gewone memorystick duo, alleen wat duurder omdat het voor profesionele doeleinden gebruikt word :P tevens mogt dezse aardige man van microsoft geen losse windows xp verkopen, alleen met een pc erbij ( ik vroeg expliciet om een niet OEM versie ) |
Citaat:
Ontopic: Weet helaas niet meer waar, maar mijn oma is eens geadviseerd om Windows 2000 te installeren op een 486...nou dan kon je dus wel eerst 3 koppen koffie gaan drinken voordat je daar uberhaupt iets mee kon gaan doen :s |
Citaat:
|
standaard: "ik moet een blablakabel hebben"
"die hebben we niet" loop je naar een schap verderop liggen er 2000 van die kabels :rolleyes: |
Citaat:
|
Kom ik bij de primafoon om te vragen wanneer men de Nokia 6280 binnen krijgt (hij was in principe al leverbaar)... Antwoord: '6230 bedoeld u? Van de 6280 heb ik nog nooit gehoord' Ik heb mevrouw vriendelijk bedankt en ben richting phonehouse gelopen.
Overigens, Jolt, vmbo'ers zijn niet de enige die lui zijn, vwo is net zo erg. Luie donders daar. |
of ze raden je weer een q-tec aan als je vraagt om een stabiele voeding... :p
|
Die verkoper van Vobis die me een Intel Pentium Athlon processor wilde verkopen staat hoog op de lijst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, zelf heb ik er ook niet zoveel verstand van, maar wat ze je hier soms aan proberen te smeren bij de mediamarkt... :rolleyes: Daar ga ik ook maar niet meer naartoe om me te laten adviseren over iets, alleen maar als ik even snel wat moet hebben, want ze hebben er wel veel en meestal nog wat goedkoper dan bij dixons of een andere kleinere winkel :) |
Citaat:
|
Vi computer vlissingen :
ja, maar die computer daar heeft een ata harde schijf, die van ons een s-ata en dat is 20x sneller. ook vi computer vlissingen : ja, je kan eigenlijk met deze pc alle games spelen, behalve als ze 3d zijn... ( ging over onboard videokaart ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is alleen zo dat iemand die niets van computers weet daar zo in zou kunnen trappen, en nog geen games kan spelen behalve pacman en pong :D |
Citaat:
|
Citaat:
bij mij een x: "ja dit is een geforce fx 5200 die kan alle nieuwe spellen aan hoor" mn neus (n) |
"Ja op de Gamcube kunnen zowat alle spellen van Nintendo", hoorde ik laatst het kassaviswijf van de Intertoys zeggen tegen een basisschooljochie. Wat een untermensch.
|
" heeft u ook een beetje goedkope geluidskaart? Audigy 4 bulk of zo voor een euro of 40?" Nee, niet op voorraad maar we hebben wel dt prachtige audigy 4 pro weetikveel fatality voor slechts tweehonderdnogwat"
daar vraag ik toch niet om of wel? Vobis |
Citaat:
net zoals je bij de italiaanse autohandelaar komt : doe mij maar een fiat panda 500... verkoper : nee sorry, niet op voorraad maar deze ferrari f50 is ook wel leuk :P |
Citaat:
|
Citaat:
on-topic: Ik heb me al eens bijna een 500W voeding aangesmeerd gekregen... "nee een 350W voeding is echt te weinig voor deze config" (config = 3500+ amd64, 6600GT, 1HD) Bleek dat het de verkoper was, de keer erna heb ik gewoon mijn pc hier besteld. leuk topic (y) |
Ook zo leuk, ik kom bij een computer shop, wil ik een beetje gaan informeren over welke pc ik zou gaan kopen (wist toen nog bijna niets van hardware af), kijk ik op het bordje van die pc, staat er bij die cd-rom-drive 16x (ok er stond ook nog dvd bij maarja dat wist ik niet), dus ik zo vragen van "ehm speelt ie cd's wel af met 52x?", en hij zo van "52x bestaat nog niet" =/
|
Niet echt bullshit, maar ik heb t altijd dat ik naar een computerwinkel ga met een product in gedachten. Dan kom ik daar en dan hebben ze t niet (= altijd zo) Dan kan je of iets veel minder goeds kopen, of iets van tzelfde kwaliteit, maar dan 3x zo duur...
Vind die reclame van dat internetbedrijf met 3 letters dan ook erg toepasselijk :D |
Gehoord van iemand anders:
Klant: "Ik wil graag een 5.1 surround setje voor mijn PC" Verkoper Paradigit: "Heeft uw PC wel een voeding die dat aankan, want zo'n setje trekt nogal wat" ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Direct je boxen aan je pc willen hangen zonder versterker ertussen ofzo?
|
Citaat:
|
Bij de Mediamarkt in Maastricht.
Heb ik 2 leuke dingen meegemaakt: 1) Ik stond in de rij bij een balie. Een klant vroeg aan de verkoper, "ik wil graag draadloos internet en ik wil het via de telefoonlijn, ik heb nu nog een inbel verbinding maar wil ik vanaf". Komt de verkoper aan met een draadloos @home pakket (kabel internet). Heb ik toen maar uitgelegd aan de klant dat @home via de coax kabel ging. De verkoper kreeg een rood hoofd :P 2) Nu was ik zelf aan de beurt bij dezelfde verkoper. Ik moest een micro sd kaartje hebben. Vraagt de verkoper eerst welke gsm ik heb. Ik: "Samsung D600". V: "heb je de gsm bij je, dan kan ik kijken welke geheugen kaart je nodig hebt". Zeg ik nee, heb ik niet bij me. Maar het geheugen kaartje hangt achter je in de 5e rij van beneden geteld en heeft een "roze" kleur. De verkoper keek me aan met zijn mond vol tanden en kreeg tevens weer een rood hoofd :D |
Verhaal 1) :D :D
Verhaal 2) Och, die man wilde behulpzaam zijn zonder iets verkeerds te geven, niks mis mee toch? :) Of ken jij wel alle telefoons met bijbehorende geheugentypes uit je hoofd? :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |