![]() |
Aanmelden ibgroep
Hallo,
Voor welke datum moet je je bij de ibgroep aanmelden, hbo zonder selectie ed, om de studiefinanciering niet in gevaar te laten brengen? Ik hoop dat iemand me kan helpen, |
Ik heb altijd gehoord dat je het dan voor mei moest doen, zodat je in juli/augustus de informatie van de opleiding ontvangt en de inschrijfformulieren, dan heb je nog genoeg tijd om die terug te sturen.
Studiefinanciering loopt niet echt gevaar; ik heb me bij mijn vorige opleiding per 8 september (= een week nadat de opleiding begonnen was) ingeschreven, en kreeg gewoon stufi voor september (en daarna natuurlijk). Maar goed, als je je nu in gaat schrijven, ben je mooi op tijd natuurlijk, en dan weet je zeker dat je je stufi vanaf september krijgt. |
Als je voor het eerst studiefinanciering gaat ontvangen wordt aangeraden om dat drie maanden aan te vragen voor de maand dat je er recht op hebt en het wilt krijgen. Als je dan de zomer een beetje ontloopt omdat het dan extra druk is zou ik het nu zo ongeveer aanvragen.
|
Dat maakt niet zoveel uit. Je kunt het voor de zomerdrukte doen, dat wil de IBG graag, maar ook als je het in de zomer doet, gaat het meestal wel goed. :)
|
Volgens mij is het voor de school zelf voor augustus (maar ik geloof dat het eventueel zelfs nog wel eind augustus of begin september kan) en bij de ib-groep maakt t vrij weinig uit. Punt is alleen dat als je te laat bent voor september, je dan geen studiefinanciering krijgt voor deze maand. Neem ik aan.
|
Moet je je ook bij de IB-groep inschrijven als je in België wilt gaan studeren? :eek:
|
Citaat:
|
Zoekt en Gij zult vinden :D
Je kunt je tot 15 mei aanmelden voor een opleiding met een loting. Wil je je aanmelden voor een opleiding zonder loting? Dan kun je je tot 25 september bij het de afdeling Centraal bureau aanmelding en plaatsing van de IB-Groep aanmelden. |
Je kunt je nog heel laat aanmelden, maar dan heb je kans dat je bepaalde dingen te laat krijgt (stufi en bijv. ook collegekaart)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |