![]() |
Een jaar weggaan - IB-groep
Hallo,
Ik ga in Augustus een jaar naar Amerika (na mijn havo), en daarna wil ik een HBO-studie gaan doen. Is het dan mogelijk om je ouders al het IB-groep gebeuren regelen in het jaar dat je weg bent, of dat ikzelf (tijdens mijn verblijf in Amerika) alles ga regelen, óf moet ik dit nu al doen? Iemand er ervaring mee of die tips heeft? Alvast bedankt. :) Leeuwtje |
Nu doen kan denk ik niet en is zeker ook niet handig (bij de IB-Groep gaat zoveel fout, ik kan je nu vertellen dat ze dan niet snappen dat het niet voor komend jaar is maar voor het jaar erna, dat zou ik niet gokken). Je ouders kunnen het niet zonder meer doen want jij moet tekenen. Misschien dat je ze wel kunt machtigen maar hoe dat zit weet ik niet.
|
Je kunt je ouders, of iemand anders, machtigen om tijdelijk jouw zaken bij de IB-groep waar te nemen. Ik neem aan dat zij je dan ook in kunnen schrijven voor studies en dergelijke.
|
Voor dit soort omstandigheden kun je toch gewoon je ouders toestemming geven om te tekenen (niet officieel). Het is echt niet zo dat ze al die handtekeningen gaan vergelijken, waarmee zouden ze dat moeten doen?
|
Wanneer verwacht je terug te komen dan? Zoiets kun je eind juli nog regelen (dat heeft een vriendin van mij ook pas in die tijd gedaan).
|
Citaat:
Mijn school hamerde er in december al zo op dat je voor mei al alles in orde moest hebben qua IB, vandaar dat ik me er zorgen over maakte. :confused: :o |
Citaat:
|
Bij mij hamerden ze er ook op om je zo vroeg mogelijk in te schrijven, maar dat was eigenlijk alleen opdat je dan in de administratieve molen zat en alle formulieren die je in moest vullen vanzelf en op tijd toegestuurd kreeg. Als je je heel laat inschrijft, zul je zelf achter bepaalde dingen aan moeten, tenminste, dat is wat ik begreep van klasgenoten die dat deden. Maar zolang jij geen studie wil doen waarvoor je moet loten of decentrale selectie wil doen, heb je als je terugkomt nog tijd zat om het allemaal te regelen.
|
weet je zeker dat je de stufi voor een jaar buitenland wilt gebruiken en niet nog een jaar wachten totdat je met een studie begint? Dat zou ik eens goed uitzoeken als ik jou was
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |