![]() |
The mighty Bal-Sagoth!
Bal-Sagoth is een van mijn favoriete bands, en ze zijn niet erg bekend en ik zou wel eens weten wat mensen hier zoal daarvan vinden.
De band heeft zijn oorsprong in de blackmetal, maar is na het eerste album een beetje gaan veranderen en veel synthesizer-elementen gaan toevoegen, en is nu meer iets van fantasy-blackmetal ofzo. Samples kun je luisteren op http://www.bal-sagoth.co.uk (onder het menu links). Van hun laatste album zijn momenteel nog geen samples op de site. Ik persoonlijk vind het eerste album niet zo vet, alles daarna wel. Kijk ook eens naar de lyrics, dan kun je zien hoe diep de bandleden zelf in hun fantasieverhalen zitten :p |
de rhapsody van de black metal.
ik trek het wel maar soms is het wel too much. The Power Cosmic is mn favo album denk ik. |
Nog nooit naar geluisterd.
Ben in dubio over of ik het ga proberen. |
Bal-Sagoth :D, niets voor mij, maar wat een machtig lange titels (y)
- And Lo, When The Imperium Marches Against Gul-Kothoth, Then Dark Sorceries Shall Enshroud The Citadel Of The Obsidian Crown - The Splendour of a Thousand Swords Gleaming Beneath the Blazon of the Hyperborean Empire (Part: III) |
Citaat:
|
Ik vind dit nog de meest vette titel (en de langste van hun):
The Dark Liege of Chaos is unleashed at the Ensorcelled Shrine of A'Zura Kai (The Splendour of a Thousand Swords gleaming beneath the Blazon of the Hyperborean Empire Part II) heerlijk gewoon :D Voor nog meer lange (en belachelijke, maar ze zijn wel grappig) titels, kijk op de site van Impaled Northern Moonforest, een band die blackmetal in de zeik neemt :D http://inm.necrobation.org en dan discography |
Citaat:
|
Citaat:
En nog over Bal-Sagoth's laatste album, hij is harder dan alle vorige, maar hij is wel weer o zo vet (vind ik dan). Vooral de instrumentale nummers zijn dit keer weer heftig mooi. @ Ce-El-Wan: Rhapsody luister ik ook graag :) |
ik ga tot aan de zomer alleen nog maar Tool luisteren dus helaas.
|
Tool heb ik me eigenlijk nooit zo in verdiept, ken een paar nummers van ze, Parabola staat me nog een beetje bij van tv.
Ik ga ook naar ze kijken op Pinkpop. Ze interesseren me toch net niet genoeg om al die liedjes van buiten te gaan knallen ;) |
Citaat:
Nieuwe Morrissey>Nieuwe Tool. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyhoe, erg vette band. Alleen de eerste plaat trekt me niet. De rest zijn echt heerlijke albums. Bombastisch&cheesy misschien, maar wel lekker :) |
Citaat:
Ontipoc: Besloten dat ik Bal-sagoth wel even ga checken, heb wel weer eens zin in zoiets. |
@ Morridin:
Ja, dat eerste album klinkt raar. Dat is ook het enige album waar ik niet alle nummers van bezit. Het enige goede liedje wat ik daarin heb kunnen ontdekken is A Black Moon Broods Over Lemuria. Alle andere albums zijn geweldig :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |