![]() |
ik stel niet echt hoge eisen
Ik hoef niet onvoorwaardelijk
oneindig, geweldig, perfect Ik hoef niet intens en heerlijk doortastend, doorgrondend, allerbest Ik hoef niet volle maan en sterren gedichten, odes, witte rozen Ik hoef niet zonsondergang aan zee nachtenlang vrijen, liefkozen, beminnen Maar alsjeblieft, neem me mee. |
Ik vind het mooi dat het steeds begint met 'Ik hoef niet..'
Verder zit het simpel in elkaar, maar daar houd ik ook wel van. |
Ik vind het enorm lief! :)
Echte, wat lief! (ik ben in een gezellige bui geloof ik) Alleen het happert een beetje in die laatste zin. Niet dat ie zo niet goed is, je moet m gewoon zo houden maar hij míst iets. Niet qua inhoud, maar qua metrum denk ik. |
In de eerste strofe zit een lichte klankrijm, van mij mag het rijm in de tweede strofe wel herhaald. ritmisch kan dat ook.
Ik hoef niet onvoorwaardelijk oneindig, geweldig, perfect Ik hoef niet intens en heerlijk doortastend, doorgrondend, allerbest Ik hoef niet volle maan en sterren gedichten, odes, witte rozen Ik hoef niet zonsondergang aan zee nachtenlang vrijen, beminnen, liefkozen Maar alsjeblieft, neem me mee. De laatste zin vind ik niet sterk. Wat mij betreft kan die best geschrapt worden |
erg mooi en simpel, maar de laatste zin past inderdaad niet.
|
Vind het best mooi. Normaal houd ik niet zo van opsommingen maar hier staat het goed. Ik vind de laatste zin wel erbij horen, anders is het opeens zo afgelopen, maar ik zou er miss "Maar alsjeblieft, neem me met je mee" ofzo van maken, dat het iets langer is.
|
Leuke opsommingen, beetje eenvoudig maar het stoort niet. Alleen zoals anderen al zeiden, jammer van het einde. Is naar mijn gevoel niet krachtig genoeg.
|
Citaat:
|
Ik hoef niet onvoorwaardelijk
oneindig, geweldig, perfect Ik hoef niet intens en heerlijk doortastend, doorgrondend, allerbest Ik hoef niet volle maan en sterren gedichten, odes, witte rozen Ik hoef niet zonsondergang aan zee nachtenlang vrijen, liefkozen, beminnen Maar alsjeblieft, neem me mee. Als je beminnen, liefkozen er neer zou zetten zou het rijmen. Dat vind ik veel mooier. Nu is het alsof het verkeerd om staat. Die laatste zin is niet mooi en verpest je hele gedicht. :o |
Nu je het zegt :| ik zie nu pas dat het dan zou rijmen.
En verder allemaal bedankt, al ben ik zelf niet zo ontevreden over die laatste zin, daar ligt juist wat ik bedoelde. Misschien kan ik die zin langer maken zodat het beter loopt, ik ga er over na denken :) |
Ik vind het al mooi genoeg zonder die zin. Het is mooi simpel, al hoewel niet helemaal mijn smaak. Ik denk dat het erg niet mooier op wordt met een eindzin of je moet iets heel leuks bedenken :).
|
Nee op zich, maar ik wilde juist duidelijk maken dat ik wil bij hem wil zijn.
|
Citaat:
|
Ik weet ZO wat je bedoelt :|
Maar heel erg knap geschreven (Y) en ik vind beminnen op het eind mooier dan liefkozen |
Ik zou liefkozen eigenlijk gewoon op z'n plek laten staan. In de eerste strofe is er slechts sprake van een béétje rijm, als je liefkozen op z'n plek laat staan is er ook sprake van een beetje rijm, want je hoort het toch wel. Achteraan vind ik het te gerijmd klinken. En wat betreft de laatste zin: die vind ik juist wél sterk, omdat die het gedicht een draai geeft. Zonder die zin is het gedicht niet af - en ik vind 'm zo gewoon sterk.
Niets veranderen aan je gedicht dus. ;) |
Kristaco en Reem BEDANKT :D(y)
Ja ik denk dat ik het maar zo laat (y) |
Zonder de laatste zin heeft het gedicht geen enkel punt, dan is het een beetje inhoudsloos. Die laatste zin maakt het juist af. Maar je zou hem misschien wel een beetje kunnen veranderen, zodat wat je wilt zeggen blijft, maar je er niet zo snel overheen leest.
|
Ja ik zit al de hele tijd te bedenken hoe ik die zin langer zou kunnen maken, maar het wil niet echt komen. (n)
|
Misschien 2 keer alsjeblieft? dat die tweede met meer nadruk is zeg maar
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59. |