![]() |
Goudvissen
Heeft iemand hier goudvissen? en zo ja, hoe oud zijn die?
|
Die van mij gingen altijd binnen een jaar dood :(
|
Citaat:
|
Mijn ouders hebben goudvissen in de tuin, die zijn daar gekomen toen de vijver werd aangelegd, toen was ik 7, morgen ben ik 21, dus de vissen zijn 14.
|
Die van ns zijn tussen de 1 en 2 geworden.
|
we hadden eerst goudvissen in de vijver, maar volgens mij zijn ze d00d.. kzie er iig nooit meer een rondzwemmen :(
|
Citaat:
|
Ik heb deze maand een nieuw aquarium gekregen, ik had 100 liter, nu heb ik 300 liter. Ik heb dus maar een paar visjes er bij gekocht, bleek dat die beesten vinrot hadden. Op een dag zag ik mijn grote vissen (echt groot, van 20 tot ongeveer 30 centimeter. Gewoon gekocht als klein aquarium visje) een rode staart hadden. Gelijk medicijnen gekocht, ik had geluk dat ze zo'n grote staart hadden, anders waren ze op 8 jarige leeftijd overleden.
Ze hebben overigens nog nooit jongen gekregen, weet iemand hoe dit kan? |
Ik heb nooit goudvissen gehad;)
|
geen idee, ze zijn overgenomen van buren die al een x aantal jaar geleden zijn verhuisd. ze hebben ook al kindjes gekregen :cool:
|
Citaat:
2 Goudvissen, dik een jaar oud en zo tam als ze maar kunnen zijn. Komen netjes uit hand eten en je kunt ze aaien.. gekke beesten! :D |
ouder dan vier worden ze niet echt :o
|
Citaat:
|
We hebben een vijver met een stuk of twintig jonge goudvisjes en acht grote ofzo. Heel typisch; die beesten worden niet gevoerd en er wordt niets nieuws in gegooid, en toch komen er telkens nieuwe bij. Ik denk dat onze vijver gewoon groot genoeg is :D
|
Wij hadden er 1 en die is tussen de 5 en 6 jaar geworden. Maargoed, we hebben er nu geen meer. :)
|
wij hebben 10visjes, sinds een dag of 6.
geen goudvissen,maartoch gestemd |
Phoe geen idee, maar ik gok toch wel op een jaar of 2. Ze houden het altijd goed uit hier :)
|
Wij hadden ooit vissen en toen leuk het ons leuk om schelpen in hun kom te doen, maar daar kunnen ze niet tegen dus hebben we ongeveer 4 dagen over gedaan om ze om te brengen
|
dit is toch meer iets voor flora en fauna :o
ik had een vis die werd 4 jaar |
Citaat:
|
Ik heb gestemd op 1-2 jaar. De ene is anderhalf en de ander een half jaar ongeveer.
|
ik wil vooral niet zeuren maar is dit niet flora&fauna?
ontop heb zelf geen vissen, maar 3 jaar geleden 1 aan een vriend gegeven en die leeft nog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Minstens 4 tot 5 jaar, toen we hier kwamen wonen zaten ze al in de vijver, aan de andere kant kunnen ze zich natuurlijk ook voortplanten.....misschien.......HEBBEN WE WEL EEN 2E GENERATIE GOUDVISSEN IN DE VIJVER!! :eek:
|
De mijne overleven het nooit echt lang..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er geen, wel ooit een van ruim 7 gehad :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |