![]() |
[Winkel] De PC-winkel 2006
Wat is volgens jou DE winkel waar je je pc moet samenstellen? Er zijn hier vele topics over geweest, maar de meesten zijn al verouderd. Winkels veranderen in de loop van tijd. :)
Alvast bedankt! |
ligt er aan wat je wilt.
de allerlaagste prijs ? www.pczaak.nl iets hogere prijs maar uitermate uitstekende service ? www.icomputers.nl en zeer duur + slechte service = www.alternate.nl |
Citaat:
Het heeft zelfs de beste winkel prijs 2005 gewonnen op hardware.info. |
ja ik had een kast besteld daar, maar er was een stukje afgebroken van het deurtje, krijg een heel nieuw front panel opgestuurd zonder te zeuren :) daar word ik vrolijk van :)
|
ik vind www.mnm-computers.nl ook zeer goede zaak voor kleine aankopen. geheugen bijvoorbeeld, versturen ze voor €2,- :D
|
Ik kijk altijd een beetje waar ik het goedkoopst aan de spullen kan komen, maar Icomputers is inderdaad uitstekend :)
|
Ik denk dat icomputers voor mij het beste is. Ik kan het afhalen. Goede winkel, goede prijzen, goede service.
|
bah icomputers, bijna een maand op mn bestelling gewacht en werd zeer slecht te woord gestaan per mail. afrader (n)
waar ik wel tevreden over ben (al zou ik nooit een hele pc aanschaffen); www.4launch.nl www.1to0.nl www.computer-cash-carry.de |
Citaat:
|
|
waar wil je nou heen met dit topic? je bent bevriend met die lui van icomputers en je wilt wat reclame voor ze maken?
die shopsurvey is lachwekkend, elke klacht gaan ze apart op in in de shopsurvey. als ze nou eens wat meer tijd zouden besteden aan fatsoenlijke correspondentie met klanten en een voorraad indicatie systeem wat wél werkt.. |
Ik ben fan van www.azerty.nl :)
Scherpe prijzen, groot assortiment en ze doen niet moeilijk over garantiekwesties. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb al jaren enorm goeie ervaringen met Informatique. Zeer kundig personeel, groot assortiment, uitstekende service. Zo stuurde ik eens een defecte harde schijf na 2,5 jaar retour op een dinsdag, en had ik donderdag alweer de nieuwe in huis. Ik wed dat je dat bij veel andere computerzaken niet hoeft te proberen.
Maar goed, zoals bovenstaande reacties wel uitwijzen is er niet één 'beste' zaak. Er zijn wel een boel goeie en een boel slechte zaken, welke je daar uit kiest hangt voornamelijk af van persoonlijke voorkeur en ervaringen uit 't verleden. De shopsurvey van Tweakers.net kan een goeie hulp zijn om nieuwe, goeie computerzaken te vinden. |
iig niet naar pc speed gaan (n)
|
Yorcom (y)
Daar zit ik al jaren, en via een vriend van me krijg ik retail korting (y) |
Heeft iemand hier ervaring met cool-prices?
|
Azerty, Cool prices, pc zaak, alternate horen zijn allemaal top, vooral Alternate, met hun RMA service :D.
Icomputers hebben mij verkeerd geheugen geleverd, bestel er nu nooit meer wat. Daarnaast is salland ook goed, 1t0o ook, en nog wel een paar andere. |
Ik heb de PC waar ik nu op werk in onderdelen gekocht bij Azerty en Salland Automatisering (de eerste schijnt overigens een afsplitsing te zijn van enkele ex-werknemers van de laatste). Geen problemen mee gehad, alles was keurig verpakt, bij Salland word je keurig met een mailtje op de hoogte gehouden zodra een levertijd van een product verandert.
Het enige waar ik wat minder tevreden over ben is het feit dat Salland mijn Twinmos dual channel kitje (dat niet compatible was met mijn moederbord kennelijk) niet wilde terugnemen tegen 100% vergoeding, alleen tegen 'waarschijnlijk 80% want het is open geweest'. Zo werkt het natuurlijk niet, als ik binnen acht dagen van die overeenkomst afwil (en in dit geval ook nog op een geldige reden) dan verwacht ik gewoon service en volledige vergoeding van het aankoopbedrag. Gelukkig kon ik die reepjes nog wel ergens anders kwijt dus heb ik het verder maar gelaten voor wat het was, maar het is wel kwalijk. Bij Cool-Prices heb ik eens een harde schijf besteld, snel verwerkt en snel geleverd, alleen vond ik hun verpakkingsmateriaal niet echt denderend. De schijf kon makkelijk een centimetertje of twintig in alle richtingen door de doos schuiven, en da's voor een harddisk natuurlijk niet echt bevorderlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het wordt denk ik toch maar icomputers. Goede prijzen en het is dichtbij. Mocht er iets mis zijn kan ik het snel afhandelen. Ik laat het wel weten hoe het is gegaan.
|
Citaat:
|
Ik heb met Alternate zulke slechte ervaringen dat het meteen begint te jeuken als ik de naam alleen al hoor. Ik ben er ook van overtuigd dat het qua bedrijfsvoering een verschrikkelijk kutbedrijf is. Ik heb laatst iemand gesproken die er ontslag heeft genomen en die kon dat bevestigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
www.pczaak.nl handeld dingen idd keurig af en goede prijs
Citaat:
Maar verder goede prijs enzo en verder allemaal wel relaxt |
Citaat:
|
Ik haal het overal vandaan. Alternate (veel op voorraad), Chicon (niks op voorraad, wel altijd een alternatief dat ook werkt), Gistron (hebben ze leuke C3-processor+mobo voor weinig), enzovoort.
Vroeger bij de Crazy Hans, of dat andere prutsbedrijf dat ernaast zat, maar de service is daar nogal afgebrokkeld :( |
|
Citaat:
|
Citaat:
opa wordt oud .... waar is die tijd van weleer........ :D |
Citaat:
|
Citaat:
Ook deel ik je mening wat betreft Icomputers. Vorig jaar een Thermeltake voeding gekocht waarvan de PCI-E stekker niet paste. Was een productiefout van Thermeltake maar ze wilden niet dezelfde voeding eerst testen en opsturen naar mij. Ik moest eerst de foutieve voeding terugsturen, stuurden zij die terug naar Thermeltake en dan zou ik binnen 8 weken een goede voeding krijgen. Je gaat toch niet acht weken wachten op een voeding voor je nieuwe pc als het niet jouw fout is. Hoezo onbehulpzaam. En vooral de manier waarop er gecommuniceerd word. Zeer kortaf en onvriendelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |