Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Het Koekjes-waarderings-topic! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1398484)

Cherry Springs 21-04-2006 18:28

Het Koekjes-waarderings-topic!

Hoera! Koekjes! Ze zijn rond, vierkant, groot, klein, gezond, vettig maar bijna altijd erg lekker.
Wat is jouw lievelings-koekje? Doop je het ergens in of flikker je het in de magnetron? Leg je het bovenop je koffie of sabbel je eerst het glazuur eraf?

Ik doop chocolate-chip koekjes in mijn melk. Stroopwafels doe ik in de magnetron tot de stroop gaat borrelen. Ik vind het goor als ik ze bovenop de thee leg en de koek helemaal vies en vochtig wordt. En bij die Café noir lik ik altijd het glazuur eraf. Dat heb ik van mijn moeder, geloof ik.

En nu jullie koekjes-gewoontes.

koekjes 21-04-2006 19:09

ben ik blij dat ik gewaardeerd word :cool:

maar koekjes zijn _o_ en ik schrans ze op alle mogelijke manieren naar binnen

Mr.Oizo 22-04-2006 02:02

Boterkoekjes, van die goedkope Aldi-koekjes met stukken chocolade erin, scholiertjes en Bastogne-koekjes zijn heel lekker. :) Ik dep ze nergens in of zo, eet ze gewoon puur zo op.

Krynn 22-04-2006 02:21

Ummm....ik doop graag koekjes, alle koekjes, in thee of koffie.

Tenzij er een glazuur- of chocoladelaag op zit natuurlijk.

mar87 22-04-2006 11:35

Bijna alle koeken / koekjes zijn lekker. Behalve wanneer er kokos in zit...die prut hoef ik niet. En koeken met noten zijn ook niet lekker.
Voor de rest alles wel zo'n beetje. Als het maar zoet is in ieder geval.

Ik doop nooit koekjes in de koffie of thee. Dat vind ik smerig.
Een stroopwafel stop ik nog wel eens in de magnetron. Stroopwafels met zo'n appelsmaak erin vind ik ook niet lekker trouwens. De gewone wel.

Pinksterhaas 22-04-2006 13:13

Bastonge koekjes zijn lekker. Verder ben ik er niet zo veel mee.

MTpower 22-04-2006 19:01

Ik vind er zoveel erg lekker :bloos:

Chocolate chip.
Spekulaas.
Van die roze Glace koeken.
Krakelingen.
Van die liga's vind ik ook erg lekker :o
Bitterkoekjes :cool:

Nona 22-04-2006 19:15

*net gekeken en nu alweer trek*
stom topic :(

Ik houd van alle koekjes.
Boterkoek
Chocolate chip koekjes
Zandkoekjes
Speculaas
Van die kleine ronde met een chocoladelaagje
Roze koeken
Cakejes

Alleen geen bitterkoekjes of koek met marsepein.

*gaapt* 22-04-2006 19:17

Ik ben niet echt een koekjeseter, maar mijn favoriet is op het moment denk ik de chocolade spritsen van de Euroshopper.

En verder zelfgebakken chocolade boterkoek :cool:

Konijn 24-04-2006 12:31

Chocolate chip koekjes, gangmakers, scholiertjes en allerlei soorten volkoren en granen biscuitjes.
Dopen vind ik vies!

Nebel 24-04-2006 16:55

Langetjes!
Chocolate chip koekjes, bastogne koeken, warme stroopwafels, bitterkoekjes :).. maar ik eet eigenlijk nooit koekjes.. behalve langetjes

Experiment 24-04-2006 19:39

Ik houd eigenlijk niet zo heel erg van koekjes, meer van snoepjes. Maar wel erg lekker zijn
- lange vingers
- van die koekjes met chocolaagje en suikerkorrels
- eierkoek
- stroopkoeken, appelkoeken, gevulde koeken (maar vind ik niet echt koekJES ;) meer in de richting van gebak)
- op zn tijd: bastogne koeken

Skreature 24-04-2006 20:48

Die gekke grote ronde koeken uit tsjechie zijn echt über lekker, vooral die met chocolade. En dan warm maken :D

Bootsy 25-04-2006 14:16

kokosmakronen! en dan eerst het papier eten...
en speculaasjes in de thee dopen.
stroopwafels legde ik voor aanschaf van een magnetron altijd op de kachel. :-)

nu wil ik dus koekjes eten.

catweazle 25-04-2006 14:25

eierkoeken,bastonge koeken,stroopwafels,wafels <3

Mara 25-04-2006 15:47

Ik ben nu net koekjes aan het bakken <3

Skreature 25-04-2006 17:36

Ik ken een heel lekker recept voor koekjes.

Allereerst: ingredienten:

- 300 gram bloem
- 100 ml water
- 50 gram suiker
- 2 eieren
- een mespuntje zout
- één middelgrote sneeuwuil

Verwarm de oven voor op 200 (170 hete lucht)

Begin de sneeuwuil te ontdoen van zijn veren. Als dit gedaan is week de uil in handwarm water met zout.

Meng de bloem, eieren, suiker, de zout en het water door elkaar heen.

Rol met de deegroller een grote plak van het deeg, leg hier de uil op en rol de plak om de uil heen.

Nu nog 25 minuten in de oven, en de koekrol is klaar.

Nu hoeft het alleen nog aan plakjes gesneden te worden.

Eet smakelijk!

http://www.orlyowl.com/upload/files/doughrly.jpg

KATZ 25-04-2006 17:39

L0Lz :D

Ben je op zoek naar negatieve aandacht van FB+'s?

Skreature 25-04-2006 17:41

Citaat:

KATZ schreef op 25-04-2006 @ 17:39 :
L0Lz :D

Ben je op zoek naar negatieve aandacht van FB+`s=

Nee, hoor

KATZ 25-04-2006 17:41

Citaat:

Skreature schreef op 25-04-2006 @ 17:41 :
Nee, hoor
ik bel je

Stefanie 26-04-2006 13:55

Cacao Snack van de Aldi<3

is meer ene cakeje maar ik eet het als koekje:P

marrel 27-04-2006 09:42

koekjes :bloos: <3
Spritsen, zo met chocola er om heen
alle koekjes met chocola :o
rose koeken
gevulde koeken
speculaas

alle koeken :o

Bloem 27-04-2006 16:33

Ik vind heel veel koekjes lekker :o Vooral:

Kaneelkoekjes van de C1000.
Digestive biscuit (met chocolade :cool: ) van Verkade.
Jodenkoeken.
Stroopkoeken (geen stroopwafels though).
American cookies.
Speculaas.

En natuurlijk de grotere koeken, met boterkoek op nr 1 :o

KiMZz 27-04-2006 16:37

Ik eet bijna alle koekjes wel. Ik vind sprits het lekkerst, maar verder ook bastogne, stroopwafels en -koeken, 'thee biscuitjes', zelf gebakken koekjes en cake enzo, digestive koekjes, Liga milkbreak, van die chonelly's van Bolletje..

Maar heb geen rare gewoonte behalve bij Liga milkbreak: eerst het koekje dan pas het midden. En ik lust alleen de melk variant, niet met andere smaakjes.

Iduna 27-04-2006 21:44

Ik lust bijna alles wel. Van chocoladekoekjes tot boterkoek, maar ook gewoon van die droge biscuitjes. Vooral die met suiker erop (dat is lang geleden. Verder doop ik speculaas in de melk totdat het zacht wordt. Met andere koek doe ik niks. :)

Tijdschrift 01-05-2006 11:54

Net 6 bastognes op :p

- bastognes
- stroopwafels
- roomboterkoeken (jammie!)
- boterkoek
- ontbijtkoek (telt dat?)

Lilium 01-05-2006 21:13

Koekjes, dat is mijn 'snoepzonde no. 1'. Er gaan dan ook wat pakken doorheen. :o
Biscuitjes, chocoladekoekjes (alleen die smelten zo snel :(), krakelingen, haverkoekjes, zandkoekjes etc etc.

Andijvie 01-05-2006 22:27

Bastognes, kaneel-dingen, speculaasjes op zijn tijd, filipinos, chocolate-chip, oreo's en nog veel meer. Je kan me nu wel van de grond plukken, ik val om van de trek :(

Ik eet ze meestal gewoon zo, zonder ze ergens in te dopen. Heel soms doop ik een koekje in thee, maar eigenlijk alleen als ik het in een restaurant/café drink, en zelfs dan maar zelden.

*zucht* Ik wil nu wel een filipino met witte chocolade. Of een heerlijk kaneelkoekje, die ik voor het laatst heb gehad toen ik 14 was. Een speciaal kerstkoekje van Bolletje was dat, geloof ik. Een stervormig koekje, met aan de onderkant chocolade en bovenop een heerlijke mix van suiker en kaneel. Je zou er haast van gaan vloeken, zo verdomde lekker. Die wil ik weer :(

JaJ 01-05-2006 22:30

Stroopwafels, sommige chocochip koekjes. Natuurlijk twee van die meelkoekjes met wit spul ertussen, zoals van Prins. Kokosmacronen en mergijpjes zijn echt goed. Vroeger hield ik van van die meelkoekjes met op een zijde een chocolade tekening van een of ander jochie.

En op 1: Een pak meelkoekjes-met-suiker-van-Verkade.

Bell 05-05-2006 10:19

mijn favoriet is toch wel roze koek:D
maar gewone biscuitjes zijn ook erg lekker..

verder nog bastognekoeken!

ik eet ze gewoon op en heb geen speciale gewoontes..

saartjeh 05-05-2006 11:16

ik doe alleen stroopwafels wel es in de koekenpan en soms in de magne, iets minder lekker maar verder alles gwoon koud
ontbijdkoek, heel standaard en met veel boter
lik-koekjes noemden we die cafe-noir en van de koekjes die daar op lijken maar dan gekleurd
oh en NEGERZOENEN ik blijf ze gewoon zo noemen hoor
speculaas enzo word rustig gedoopt in de thee en chocolade koekjes soms ook
hele lekkere chocolade koekjes zijn chocolat cookies van de aldi en scholiertje van lu
bastongne is ook lekker, nam ik vroeger altijd
roomboterkoek en eierkoeken vullen gewoon heel erg
naast die chocolat cookies kocht ik bij de c1000 ook altijd van die dingen maar dan met helft chocola en met hazelnotensmaak
ook lekker; pindakoekjes, maar wel dun, weet nie meer hoe ze heten.
ik heb 1x zelf koekjes gebakken maar die waren goor
tja ik kan geen 1 de lekkerste vinden, dan trek ik er 1tje voor
maar ik kan wel zeggen wat gadverdamme goor is, stoplichtkoeken, met van dat rode spul drin en ik hou niet van spijs

Andijvie 05-05-2006 12:02

Ik ga straks koekjes kopen :o Ik denk van die cake'jes van prince, met chocolade. Of Nizza-koekjes (van die normale biscuitjes met suiker erop en een vleugje kokos, mjam!).. Of gangmakers. Oh jee :(

PV 05-05-2006 21:24

http://www.koetsier.com/main/img/Savoiardi1.jpg http://static.flickr.com/33/51152465_32ca999c6e_m.jpghttp://www.lu.nl/files/images/p_pims...puur_1_1_1.gifhttp://www.lu.nl/files/images/p_bastogne_bastogne_1.gif

Henkje 06-05-2006 13:09

Die roze glace koeken zijn idd goed te bolwerken ja :)
Verder ben ik fan van café noir en suikerwafels en zandkoekjes en lange vingers en van die koekjes met chocolaagje en suikerkorrels en nog veel meer..

:( *HONGER* :(

Roosje 06-05-2006 21:42

Ik houd vooral van sprits en homemade koekjes en droge biscuitjes met boter en suiker en scholiertjes en chocolate-chip-cookies en jodenkoeken en niet al te harde stroopwafels en pindakoeken.

Eigenlijk vind ik alle koekjes wel lekker, behalve Franse chocoladekoekjes.

dark princess 10-05-2006 16:56

momenteel ben ik verslaafd aan likkoekjes :( :o

hiervoor waren het de chocolade koekjes, weet je wel van die digestive koekjes met een laagje pure chocolade (y). en de gewone kaakjes (thee-biscuit van €0,39) vind ik ook heel erg goed te doen.

Sidhe 10-05-2006 18:12

Roze koeken en jodenkoeken en chcospritsen. <333

woezel 10-05-2006 18:18

knoppers gvd!

tante Bep 12-05-2006 09:31

punseli's

want die zijn ook nog eens vegan

roze koeken zijn ook echt devine

suvórov 12-05-2006 09:41

Citaat:

tante Bep schreef op 12-05-2006 @ 09:31 :
punseli's

Ik mis koekjes, waar koop je die?

tante Bep 12-05-2006 10:13

Punseli's verkopen ze volgens mij bij de super de boer. Oranje verpakking (olé)

Krakelingen zijn vaak wel goed, als ze maar niet met roomboter zijn

Bij de natuurwinkel hebben ze een breder scala aan lekkere koekjes. ( citroen wafels! )

suvórov 12-05-2006 11:56

Yeah, schransen.

Andijvie 12-05-2006 12:02

Citaat:

woezel schreef op 10-05-2006 @ 18:18 :
knoppers gvd!
Oh damn, ja :( *wil ook*

Sarah 12-05-2006 12:17

vegan koekjes zijn ook best makkelijk zelf te maken. Vegan margarine + bloem + suiker = koekjesdeeg. Met meer margarine wordt het vettiger, met minder wordt het steviger. Je kunt verder in doen wat je lekker vindt, nootjes of cacao of koffie of gedroogd fruit, vanalles. Je kunt ook stroop gebruiken in plaats van suiker, dan smaakt het net anders, of bv. sesamolie in plaats van een deel van de margarine. Glazuur is te maken met poedersuiker+water, kan ook cacao of koffie of limonadesiroop door.

Ik hou van alle koekjes :) mijn lievelingskoekje is cake, maar eigenlijk is dat geen koekje. Ik hou ook erg van speculaasjes (om in kaneelthee te dopen), kaneelbiscuitjes (bolletje eindeloos kaneel of verkade langetjes, niet de goedkope :o ), stroopwafels (vooral warm), kletskoppen, lange vingers (ook in de thee), boterkoek, nouja, vanalles. Gewone vierkante biscuitjes zijn ook erg lekker.

Sommige koekjes doop ik dus in thee voor ik ze op eet, vooralspeculaasjes en lange vingers. Van cafe noir lik ik ook het glazuur af, uiteraard, doet niet iedereen dat? Behalve heel nette mensen dan.

phensicske 12-05-2006 14:35

Koekjes dopen, daar ben ik niet echt voor...

Maar zo'n mikadostokjes eerst helemaal de chocolade afpeuzelen vind ik wel een leuke bezigheid.

teenager 05-06-2006 17:54

Citaat:

tante Bep schreef op 12-05-2006 @ 09:31 :
punseli's

divine, bedoel je.

ik ben niet zo gek op zoetigheid, maar bastognes zijn wel lekker.

Miss_kausalaya 06-06-2006 15:58

bastogne koeken zijn heel lekker ja..
café noir
biscuitjes met suiker er op.. je hebt ze ook met cocos smaak.. ook lekker
Ach ik lus zoveel koekjes wel...
Alleen laatste keer dat ik 1 van deze 2 heb gehad, is op zijn minst 2 jaar geleden ofzo...

Juda[NL] 06-06-2006 17:12

Mergpijpjes AH eigen merk... _o_ :D

Roadrunner 08-06-2006 15:52

digestives van verkade<3

en die chocolade koekjes van de aldi

friday the 13 08-06-2006 20:07

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

lekker
k denk choclet chip
en van die koekjes met chocola er op en dan suikertjes mmmm:p

en nog veel meer ( voor al met chocola ) i'm a choc aholick

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.