Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verloren door hobby (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1398543)

MONEY-CAT 21-04-2006 19:03

verloren door hobby

ik wist niet precies waar ik dit moest zetten
dit leek mij het beste
ik wil jullie eventjes mijn verhaal vertellen

ik had tot begin dit jaar 2 best wel goede vriendinnen en daarbij ook wel gewone vrienden.
ik ging best vaak met hun om
maar mijn hobby is zingen en dat doe ik dan ook best vaak
sinds dit jaar heb ik een single uitgebracht (friendship heet het) en die is best goed aangeslagen in deze streeken en in zeeland.,ik treed nu dan ook best veel op sinds toen.
sinds dat ik optreed werd ons contact minder, ik belde ze vaak op maar waren ze kortaf tegen mij, waardoor ik dacht dat ze boos op mij waren. ze zeiden dat ik weinig tijd voor hun had en dat ik niet om hun gaf. ik GAF echt veel om hun,en dat ik heus wel tijd wilde maken maar dat ze op het moment gewoon geduld moesten hebben omdat ik het gewoon druk had met school en het optreden/zangles en alles te combineren!
ze begrepen het niet en hebben mij om het maar eventjes bot weg te zeggen de deur gewezen.
ik ben door mijn zingen nog meer vrienden kwijt geraakt
en heb er eigenlijk maar 3 vriendinnen aan over gehouden
waar ik het wel gezellig mee heb! maar toch mis ik de mensen waar ik ook als die 3 gewoon iets gaan doen en ik kan niet mee waar ik dan toch bij teregt kan en dat heb ik niet!
ik mis gewoon een vriendengroep die ik wel altijd heb gehat!

had ik dan me vriendinnen boven mijn muziek moeten kiezen (dus mijn misschien toekomstige baan moeten laten schieten) !?
ben ik echt zo'n slechte vriendin!?

Heroïn Chique 21-04-2006 19:19

Ja je bent een slechte vriendin.

Daydream-ster 21-04-2006 19:20

Je bent geen slechte vriendin, je hebt gewoon gekozen en je draagt daar nu de consequenties van! Niets om je voor te schamen, maar ja, het kost je vriendschappen.
Moet zeggen dat ik het ook niet op kan brengen om steeds zelf maar contact te zoeken, en dat mensen met mij om willen gaan als het hén uitkomt enzo..

Offtopic: waar uit roosendaal kom je?;)

MONEY-CAT 21-04-2006 19:24

IK BEDOEL hun zijn toch ook geen echte vriendinnen
als ik me TELKENS tegen over hun moet bewijzen
terwijl ze WETEN dat muziek mijn leven is!

Dinalfos 21-04-2006 19:30

Citaat:

MONEY-CAT schreef op 21-04-2006 @ 20:24 :
IK BEDOEL hun zijn toch ook geen echte vriendinnen
als ik me TELKENS tegen over hun moet bewijzen
terwijl ze WETEN dat muziek mijn leven is!

Nou, het zouden in ieder geval niet mijn vrienden kunnen zijn.

MONEY-CAT 21-04-2006 19:32

dus ik heb er goed aan gedaan?

Fingon 21-04-2006 20:16

Als geruststelling: Ja

Persoonlijke mening:
Ja. zo te lezen is muziek 'je lust en je leven', en sowieso vind ik het belachelijk om iemand de deur te wijzen zoals je zegt omdat hij/zij minder tijd heeft om met je om te gaan.
Ik kan het me wel voorstellen dat ze het niet leuk vinden dat ze je minder zien, maar wat zei doen is wel een beetje buiten proportie(tenzij er meer achter zit ;) )

Louis Armstrong 21-04-2006 20:26

ik ben een beetje in verwarring: je topic titel zegt dat het je hobbie is, en daarvoor zou ik geen vrienden laten schieten. Zeker bij een hobbie moet het mogelijk zijn om vriendschappen te handhaven.

En ook ontbreekt het hier aan vrienden binnen je hobbie?? Ik bedoel muziek maak je maar zelden alleen, er is toch wel iets van begeleiding? Juist met de begeleiding moet je goed door een deur kunnen ( ook in professioneel opzicht, juist zij kunnen je als solist maken en breken...)

MONEY-CAT 21-04-2006 21:10

Tuurlijk met de band is het hardstikke leuk we zijn makkelijk in omgang met elkaar

hardstikke leuk
maar mijn bandleden zijn niet mijn BESTE maatjes enzo :)
en ze zitten ook niet in mijn vriendengroep omdat we allemaal uit een ander deel van NL komen :)

ik bedoelde in de titel dat het BEGON als hobby dat het is uitgegroeit en hun toen ben verloren

Dukko 21-04-2006 21:44

Je hebt geen vriendinnen verloren. Als ze jouw keuzes niet respecteren dan zijn het sowieso geen (waardevolle) vriendinnen.

Natuurlijke selectie van het leven.

Frostbite 21-04-2006 22:58

Je bent inderdaad verloren.

Tenzij je Jezus Christus als jouw saviour accepteert. :)

Prue Halliwell 21-04-2006 23:03

Music gets the best of me.. but guess who'll gets the rest of me

ik denk eerder dat ze jaloers zijn dat jij nu succes hebt

MONEY-CAT 22-04-2006 09:51

Citaat:

Frostbite schreef op 21-04-2006 @ 23:58 :
Je bent inderdaad verloren.

Tenzij je Jezus Christus als jouw saviour accepteert. :)

hahaha :D

Al Murphy 22-04-2006 10:19

Het klinkt in elk geval niet leuk, dat je door je (ev. uit de hand gelopen) hobby vriendinnen verliest. Jammer genoeg: that's life! En je zal het waarschijnlijk nog vaak genoeg moeten meemaken. Mensen die je nu als je vrienden beschouwt, zullen dat misschien niet meer zijn als je nog een hitje hebt, of als je van school verandert, naar een andere plaats verhuist enzovoort.

In principe zou het nooit mogen voorkomen dat je een keuze moet maken tussen hobby of vrienden. 'Echte' vrienden zetten je niet voor die keuze. Die zijn er gewoon voor je, of je ze nu een keer per dag, week, maand of jaar ziet. En ten opzichte van 'echte' vrienden hoef je je ook niet te bewijzen.

Als jij die meisjes wel nog als vriendinnen beschouwt, zal het nu vooral van jouw kant moeten komen. Wie weet, lukt het binnenkort dan weer wel zoals het hoort.

Rioto 22-04-2006 10:56

Post die single is van je .. dan kan ik pas oordelen.

Frostbite 22-04-2006 14:45

Ja ik wil die single ook wel horen.

Papillonne 22-04-2006 14:52

Citaat:

Maypole schreef op 22-04-2006 @ 11:56 :
Post die single is van je .. dan kan ik pas oordelen.
Wat wil je dan beoordelen? Of die single 'goed genoeg' is om er vrienden door te verliezen? (N) Interesse is oke maar het is onzin dat je eerst de single moet horen om te kunnen oordelen.
Het gaat toch niet om de single, maar om haar verhaal?

Rioto 22-04-2006 15:13

Citaat:

Papillonne schreef op 22-04-2006 @ 15:52 :
Wat wil je dan beoordelen? Of die single 'goed genoeg' is om er vrienden door te verliezen?
of het goed genoeg is weet ik wel zeker aangezien je plaatje het toch best goed doet in zeeland en omstreken..

Posten die hap!

MONEY-CAT 22-04-2006 16:05

en hoe moet ik dat doen

ik ben niet zo handig :rolleyes:

bj0etiejfreak 22-04-2006 17:17

Kunnen ze soms niet blij voor je zijn?
Ik bedoel, het lukt niemand zo 1,2,3 een single uit te brengen!

En je bent zeker geen slechte vriendin, zij moeten zich ook aanpassen aan jou! Jij wilt een carriere, zij moeten dat maar accepteren. Je zult heus wel tijd voor ze hebben hoor, maar moet dat dan gelijk nu? :S

Ga maar lekker door met zingen hoor :)

Paranoide 22-04-2006 19:24

Ik wacht op Orpheo z'n reactie. :D

Eleanor Rigby 23-04-2006 10:14

Ik ben nu al fan van jou & je single.

__ 23-04-2006 18:35

Citaat:

MONEY-CAT schreef op 21-04-2006 @ 20:03 :
(friendship heet het)
haha relevant hoor. of was t een ode aan je vriendengroep van toen? :):)

MONEY-CAT 24-04-2006 06:30

nee haha ;)

een vriendin van mij is in deze tijd ook overleden,
ze had kanker..
ik kon altijd goed met haar overweg :)

ze was enorm verliefd op een jongen, maar ze wist niet wat ze er mee aan moest
hij hield ook van haar..
ze wist niet of ze wilde gaan voor de vriendschap of voor de liefde,uiteindelijk heeft ze gekozen voor de liefde, alleen toen ze 3 maanden haddden overleed ze.

Iveauh 24-04-2006 20:06

tough

botervleug 25-04-2006 21:27

Zoals ik heb gelezen reageer je alsof je je keuze overwogen hebt gemaakt, en je slachtoffer voelt van het gedrag van die anderen. Je weet in ieder geval waar je aan toe bent, waar je voor staat en wat je gekozen hebt. Als je geructstelling wilt dan zul je die alleen van jezelf echt kunnen krijgen, niet van een anoniem forum.

MONEY-CAT 04-05-2006 10:00

ja daar heb je EIGENLIJK Wel gelijk in,
maar aan de ene kant zeg ik zelf, VRIENDEN GAAN MEESTAL WEL DOOR,,maar met zingen/toneel enzo,tjáá HOELANG DUURT DAT?
ik zit er gewoon nogal mee in de knoop :rolleyes:

MTpower 04-05-2006 12:39

Citaat:

Ino-chan schreef op 22-04-2006 @ 00:03 :
Music gets the best of me.. but guess who'll gets the rest of me

ik denk eerder dat ze jaloers zijn dat jij nu succes hebt

Enne.. ik kom uit Zeeland :P
Maar heb nog nooit van dat nummer gehoord :o

Multilot 04-05-2006 14:54

Citaat:

MTpower schreef op 04-05-2006 @ 13:39 :
Enne.. ik kom uit Zeeland :P
Maar heb nog nooit van dat nummer gehoord :o

Sinds wanneer komt Sophie Ellis Baxtor uit Zeeland?

Ts: Je shifttoets zit klem, en volgens mij waren het nooit echte vrienden als ze je zo laten vallen.

Kazet Nagorra 04-05-2006 15:07

Drie is zat, besteed je tijd liever aan het verbeteren van je grammatica en spelling dan aan het treuren om je verloren vriendinnen.

MTpower 04-05-2006 15:26

Citaat:

Multilot schreef op 04-05-2006 @ 15:54 :
Sinds wanneer komt Sophie Ellis Baxtor uit Zeeland?

Ts: Je shifttoets zit klem, en volgens mij waren het nooit echte vrienden als ze je zo laten vallen.

had het over deze:

Citaat:

MONEY-CAT schreef op 21-04-2006 @ 20:03 :
sinds dit jaar heb ik een single uitgebracht (friendship heet het) en die is best goed aangeslagen in deze streeken en in zeeland.,

Myrtille 04-05-2006 20:29

Als 't echt goede vriendinnen waren, hadden ze je niet zo laten vallen! Waren ze jaloers op je succes/boeiende leven of zo?

Ridder 07-05-2006 15:13

carriere boven vriendschap,

Juda[NL] 07-05-2006 19:04

Wats je artiesten naam dan, dat vertel je niet :P

MONEY-CAT 12-05-2006 16:45

Gewoon heel normaal

Eileen

maar mijn liedjes kan je niet downloaden via limewhire,kazaa etc.

ben nog iets TE kleine artiest zegmaar :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.