Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   duiken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=139869)

Lafhoofd 25-06-2002 19:18

duiken

zijn er hier ook mense die aan duiken doen (perslucht duiken met flessen en shit)?
was ik wel ff nieuwsgierig naar, ik doe het namelijk zelf ook...
en vertel ook eens iets over je eigen duikervaringen...

ik heb bijv. in de meivakantie in florida gedoken :D
serieus mooi daar, en lekker warm.... een murene gezien van maar liefst 2m!! en veel barracuda's en enkele roggen!!
geweldig...!!

later

Lafhoofd 26-06-2002 17:06

iemand?

Tofke_H 26-06-2002 23:00

Citaat:

hAckEr69 schreef:
iemand?
blijkbaar niet ;)

Nodig wat vriendjes uit die ook duiken om op het forum te komen ;).

Anyway, ik doe het dus ook niet. En ik heb het nog nooit gedaan. Maar een oud-klas kameraadje deed (en doet) het nog wel, en ik heb daar vaak over gesproken. Lijkt me wel intressant. Ik ken der een beetje van. :) Maar ik kan geen avonturen vertellen, want ik duik zelf niet. Wel 1 keertje een poging gewaagd om er mee te beginnen, maar op het einde toch maar afgehaakt.

Egyptian 03-07-2002 22:40

*super enthoussiast duiker meld zich*

In bezit van volgende certificaten (allemaal PADI) :

Scuba Diver
Open Water Diver
Advanced Open Water Diver

Extra cursussen : - Deep Diver
- Wreck Diver
- Underwater Photographer

Gedoken in o.a.

Florida : Key west

Australië : Great Barrier Rive --> echt prachtig

Egypte : Sharm El-Skiek
Ras Mohammed
Hurghada
Port Said

Spanje : Marbella

3307 10-07-2002 11:00

Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer geduikt. Dat was in Egypte, was maar 10 meter onder water. Maar dat was echt prachtig om mee te maken. Alleen ik had moeite met me duikfles op me rug, ik ging onderwater steeds rondjes draaien haha.
Ze hadden me met tweeen moeten vast houden, ieder aan 1 kant. Maja boeiuhh. Het was in iedergeval wel leuk.

Ik zou wel zo`n cursus willen volgen hoor. Maar is dat niet duur?? En ik woon in limburg, maastricht. Is er hier ergens in de buurt iets waar je zoiets kan doen?

Egyptian 10-07-2002 22:21

'k woon vlakbij m'stich, in heerlen. Maar waar hier in de buurd van die cursussen zijn weet ik niet. je heb hier niet echt mooie duikplaasten in de buurd.

'k heb zelf in egypte m'n duikbrevet en paar extra cursussen gedaan, de rest heb 'k bij 't Great barrier reef (australie) geleerd.

misschien dat op http://duiken.pagina.nl iets te vinden staat voor cursussen hier in de buurd.

Maar echt fijn lijkt me duiken hier niet.

blaze 14-07-2002 15:53

mmmmm
ikkez duik ook!!!, ik eb me:
Open Water Diver
Advanced Open Water Diver
bevretten en ik wil nog voor de rescue diver maar dat komt nog wel
maar ik heb nu niej egt veel tijd om te duiken, jammer genoeg :(

zijn er ook nog duikers uit de buurt van Heerhugowaard ofzow, ik neem aan van wel want er zit een vereniging in Alkmaar waar ik trouwens nog lid van ben ook :rolleyes:

laterZZZz

ilsensine 16-07-2002 23:37

heeeeey,

ik zit al enkele jaren in een duikclub en heb dan ook al ontzettend veel gedoken! Ik ben 3*Duiker bij CMAS (NELOS). :D

Mijn favoriete duikplaats is en blijft Egypte! Sharm El Sjeik!!! Zaaaalig gewoon!! Andere duikplaatsen waar ik al gedoken heb: Spanje (Andalousië), Nederland (Oosterschelde), België (Noordzee), Malta, Australië... Fantastische sport!! (y)

Als jullie ooit een eenmalig duikje zouden willen wagen op vakantie, denk er dan aan dat duiken nog steeds een erg gevaarlijke sport is, zolang je de regels niet kent!!! (n) Dus een cursus volgen kan nooit kwaad. Wij als duikers moeten ook examens afleggen, hoor, om ons brevet te krijgen!!! :p

Veel duikplezier aan de rasechte duikers van Nederland en België (en vooral die van Zelzate, België).

Favoriete bezienswaardigheden onder water: Murenes, Barracudas, Sepias en vooral wrakken!!! :D

Byeeeee *ikke*

Egyptian 16-07-2002 23:48

Citaat:

ilsensine schreef:
heeeeey,

Mijn favoriete duikplaats is en blijft Egypte! Sharm El Sjeik!!! Zaaaalig gewoon!!

*trots op eigen landje is* :o

't is Sharm El Sheikh trouwens ;)

ook bij dat eiland, Rahs Mohammed, geweest ? ligt eindje varen van sharm af.
Daar is pas mooi koraal + wrakken.

ilsensine 17-07-2002 13:28

Citaat:

Egyptian schreef:

ook bij dat eiland, Rahs Mohammed, geweest ? ligt eindje varen van sharm af.
Daar is pas mooi koraal + wrakken.

Neeje ni geweest,
maar wat nog niet geweest is, kan nog altijd komen! Tenminste als er weer wa geld verdiend wordt met mijn vakantiejobken. Anders kan ik naar daar gaan wel vergeten! :D

jnieuwelaar 17-07-2002 22:03

ik heb alleen wel wat snorkelervaring, maar perslucht helaas niet. Is zoiets duur eigenlijk?

ilsensine 17-07-2002 23:01

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
ik heb alleen wel wat snorkelervaring, maar perslucht helaas niet. Is zoiets duur eigenlijk?
Het hangt ervan af of je je uitrusting (duikfles, pak, ontspanner, dieptemeter...) zelf koopt of je het gebruikt van je club. Als je niet bij een club bent aangesloten en dus alles zelf koopt, kan dat al gauw oplopen naar een dikke 1500 euro :eek: (als ik goed heb omgerekend)!! Minstens...natuurlijk, als je gewoon in het buitenland enkele keren wil duiken op vakantie (denk eraan: gevaarlijk!!), dan kan je natuurlijk gewoon het materiaal huren. Dus...hangt van jezelf af wat je ervoor over hebt!! ;)

chardros 18-07-2002 16:02

Ik duik zelf ook.
Ik ben een 1* NOB duiker
en heb een 1* cedip
ik ben nu bezig met mijn 2*. Ik heb gedoken in Nederland, Frankrijk en Aruba :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.