![]() |
[php] redirect
Hoi!
Ik kom er maar niet achter waarom dit niet werkt met redirecten? :) ik krijg een witte pagina ipv yahoo? Code:
<? |
of je doet het in html
Gooi het volgende in je head Code:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="1; URL=http://www.google.nl"> |
Citaat:
test eens met echo $getal; |
Citaat:
en die link had ik al gelezen :) @**********: de variabele kan alles bevatten.. dus ook aap :). Ik had dat ook uitgetest idd.. en met echo doet hij het gewoon.. deze code doet het wel (gekopieerd ergens van), en die heb ik ook geprobeerd aan te passen maar dan doet ie t'niet meer: (als ik bv 't vetgedrukte in mijn code zet.. :| Code:
<? |
Citaat:
PHP-code:
|
Is $getal soms iets wat in de URL staat? Misschien werkt $_GET['getal'] dan beter.
|
is 't geen 'headers already sent'-issue? Oftewel, staat er enige output voor de header() functie? Want als dat 't geval is werkt 't nie
Overigens tellen spaties en enters ook mee als output, dus als je niet zeker bent (bijvoorbeeld door includes) moet je error_reporting ff aanzetten, als die begint te zeuren over 'headers already sent' ligt daar 't probleem, verder lijkt 't idd gewoon te werken, dan zou alleen de if-functie voor probs kunnen zorgen imho probeer 't btw 'ns zonder die if-constructie, doettie 't dan wel correct? PS Overigens freyk, het is netter om de header-functie te gebruiken, ipv de HTML redirect (die de 'back button' breekt, alhoewel 't met 1 sec delay wel meevalt) |
yes! :). Die ene enter aan het begin van textdocument deed 't 'm kennelijk :). dat wist ik niet :o . En die van freyk doet het trouwens ook!
Bedankt allemaal! |
graag gedaan :)
freyk's oplossing werkt idd ook, maar ik vind 't neit echt netjes overigens, je kan ook error_reporting aanzetten, dan had hij een waarschuwing gegeven dat d'r iets fout zat, dit kan soms heel erg veel werk schelen (en hoofdpijn). die error_reporting kun je in de php.ini aanpassen, of vragen aan de hoster of die 't in wil schakelen :) |
Citaat:
Code:
<?php |
en dan dat includen in een bestand icm een constante die aangeeft of je wel of niet in debug mode bent :)
|
Heb je error supressing aanstaan ofzo? Zo ja: bij blanke pagina's ALTIJD je logs checken voor de juiste foutmelding. Vrij obvious lijkt me.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24. |