![]() |
Bang voor bal
Hay ik heb een vraagje..
Ik wou vroeger altijd op voetbal en toen mogt het niet.. Nu mag het wel .. alleen heb nu al een tijdje niet gesport en heb gemerkt dat k nu erg bang ben voor de bal.. en krijg het ook niet weg.. weet iemand of hier iets aan gedaan kan worden..want k zou heel graag op voetbal willen.. |
met een zachte bal oefenen, met koppen etc?
|
Ik had dat ook. Ik ging altijd met mijn rug naar de bal toe, dat was echter weinig succesvol doordat ik steeds werd uitgekapt. Geen idee wat ertegen te doen. Misschien een sportpsycholoog bezoeken?
|
gewoon beginnen, dat trekt wel weg
|
Citaat:
|
doen doen en nog eens doen..
en anders kun je misschien coach/trainer/team oid erover vertellen en ze vragen of ze jou helpen met doorzetten. Het is waarschijnlijk gewoon iets waar je 'doorheen' moet. Succes! |
voor een muur gaan staan met een bal en de bal steeds tegen de muur trappen, zodat de bal steeds tegen je aan stuitert Dan kom je er vanzelf achter dat een bal geen pijn doet en dan ga je harder trappen...net zolang door totdat je er niet meer bang voor bent.
(ik weet ook niet waar het op slaat, maar in principe kan dit wel werken denk ik) |
Citaat:
ik denk t niet eigenlijk :bloos: want als die bal dan toevallig wel de eerste keer hard komt, wordt diegene alleen maar banger voor de bal en durft dat zelfs dan ook niet meer. en volgens mij moet je er overheen groeien, en bij de een duurt t langerder dan bij de ander |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hoe je het ook bekijkt, een voetballer moet niet bang zijn voor een bal. Het zit gewoon tussen de oren want 9 van de 10 ballen die tegen je aankomen doen geen pijn. En die ene die wel gevoelig aankomt...tja, dat is dan ook nog eens pijn die je snel weer vergeet want je moet verder spelen en niet zeuren dat je een beetje pijn hebt. |
Citaat:
|
Mja
de ijshockey-methode: laat je vastbinden en bekogelen met keiharde schoten. Je zult merken dat het ergste wat kan gebeuren, een paar blauwe plekken is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |