![]() |
Bikinilijn scheren
Hoi mensen!
Ik wil graag mijn bikinilijn netjes bijhouden, dat betekent voor mij: een mooi streepje. Maar als ik me heb geschoren krijg ik bultjes en ontzettende jeuk. Hoe kan ik me normaal scheren? Dankje!.. :) |
Een ladyshave blijft een onwijze uitvinding. (y)
|
Hier zijn al wat topics over geweest, blijkbaar ben je niet de enige ;)
Wat tips: zorg voor een scherp mesje (ik vind mach3 fijn), voldoende scheerschuim, maar mijn gouden tip is babyolie i.p.v. scheerschuim. Dan wordt t veel zachter. Smeer het daarna dik in met nivea of ander vet spul en doe dat elke dag even. Scheer ook niet te vaak, zo geef je je huid de kans om wat te rusten ;) |
Goed mesje, scheerschuim en daarna insmeren met creme. Verder onder de douche vind ik fijner dan droog.
Ik heb er gelukkig geen last van, doe gewoon onder onder de douche zonder schuim of wat dan ook. |
ik heb soms last dat ik stoppels over houw :s ,
echt zoooo irritant...hoe kan ik zorgen dat ik het helemaal "glad" kan krijgen? |
Citaat:
Eh ik smeer er altijd verzorgende dagcreme op (ja, dat spul dat je eigenlijk op je gezicht moet smeren :D ) en dat werkt prima, sinds ik dat doe helemaal geen last van bultjes en jeuk meer gehad. |
bikiniwax?? ,,,ouch!,
is ontharingscreme ook goed...of is dat juist slecht voor daar onder... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb hetzelfde.. Er wordt altijd aangeraden om met de groeirichting van de haren mee te scheren... En ja dan heb ik minder last van jeuk en bultjes... Maar dan krijg ik het echt niet glad, dat krijg ik alleen als ik tegen de groeirichting in ga...
|
Citaat:
|
dun laagje zinkzalf (babyspul) op smeren na het scheren, werkt echt (y)
|
Citaat:
En wat ik ook nog steeds niet snap is iid wat er net gezegt werd, dat als je met de haren mee scheert je geen of minder geiirriteerd huid hebt en zodra je tegen de haren in gaat scheren het wel glad word, maar dan heb je wel al die irritaties... he bah kan het niet gewoon in 1x glad worden en blijven!! (moest er ff uit :o ) |
Ik scheer meestal schuin...
Heeft er iemand tips wat je kan gebruiken na het epileren? (met de epilator) Ik dacht aan calendulazalf, maar ik heb eens gehoord dat cremes enzo niet goed zijn omdat ze je porieën verstoppen en dan ga je helemaal last van bultjes krijgen. Ontsmetten? Zou dat mogen? Of iets anders? |
Ik gebruik altijd calendula emulsie en heb bijna nooit last van bultjes (y)
|
Citaat:
Kruidvat heeft ook after-epileer creme, maar dat had iets van rozen er in, daar vertrouw ik niet echt op. Aloe vera werkt. :) |
ik doe het altijd met de ladyshave
ik doe eerst baby jeukpoeder op mijn huid, dat wrijf je een beetje uit en dan kan scheer ik met de ladyshave en ook in groeirichting. maar door die poeder doet dat na het scheren geen pijn/jeukt het niet. na het scheren doeik er nog wat poeder op (op de huid enzo) en dan niet al te strakke strings,iig met wat minder strakke elastiekjes langs je bikinilijn enzo. dat helpt echt heel erg. die babypoeder (jeuk poeder, heb je ook gewone van, hoeft niet perse baby poeder) kan je gewoon kopen bij drogist, kost iets van 2 euro. |
Ik scheer me met een ladyshave van Venus. Gewoon met wat douchegel als scheerschuim en scheren maar. Werkt prima. Helaas moet je je wel regelmatig scheren.
|
Eerst douchen, goed warm. Dan goed insmeren met scheerschuim en met de haarrichting mee scheren, daarna even goed afmaken door tegen de haren (die er dan niet meer zijn) in te gaan. Afspoelen met lauw water, goed afdrogen en insmeren met baby-zalf (ik gebruik zalf tegen rode billetjes :D ). Nooit last van bultjes :)
Oh; zorg dat je scheermesje (ik gebruik Venus) scherp is. Botte mesjes zorgen ook voor irritatie! |
Mijn huid is vrij gevoelig voor scheerirritatie maar als ik eerst douche, dan met scheerschuim met de groeirichting mee scheer en daarna met huidolie tegen de groeirichting in, en als ik het daarna soepel hou (met bodylotion ofzo), heb ik nergens last van :). En een scherp mesje gebruiken inderdaad, anders moet je veel te vaak over dezelfde plek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Na aanleiding van het enthousiasme hier over de ladyshave ben ik zeer nieuwsgierig. Ik krijg namelijk overal bultjes van :( (scheren, epileren, harsen). Zijn er meer mensen die dit hebben, maar wel goed reageren op een ladyshave (ook als je tegen de haarrichting in scheert)? en als dit postief is, wat is een fijn merk :) (wel waterbestendig)
|
:eek:
een up van twee jaar oud. ik dacht al dat het topic me bekend voorkwam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat was de up niet echt waard :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |