![]() |
Gemiddelde punt.
Ik wil graag weten hoe mijn examenpunt berekend wordt als mijn punten bekend zijn.
Ik dacht namelijk dat al mijn vakken mee zouden tellen voor een gemiddelde examenpunt. Maar nu hoorde ik dat als je meerdere extra vakken hebt dat je dan alleen de punt van het hoogste extra vak meetelt voor je gemiddelde. Weet iemand het juiste antwoord? |
Het gemiddelde van de vakken uit het gemeenschappelijk deel, het profieldeel en het hoogste cijfer uit je vrije deel.
|
Dank je wel! :)
|
welke vakken doen eigenlijk mee vanuit je gemeenschappelijk deel?
|
Citaat:
|
en al die vakken als Frans1 tellen dus even zwaar als een profielvak voor het gemiddelde? best mal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh en, hoe werkt het afronden? bij het berekenen van het uiteindelijke punt (dus na het CE), geldt er dan een dubbele afronding, ja toch..? dus dat 5,45 een 6 zou worden, zeg maar.
|
Citaat:
|
wat sylph zegt klopt gewoon hoor
hoe komen jullie er bij dat dat uberhaupt per school kan verschillen eindexamen en gemiddelde punten zijn voor iedereen gelijk hoor :s |
Citaat:
|
Inderdaad, dat gaat allemaal van de IBG uit.
|
Berekening gemiddeld eindcijfer
* vwo-profiel: alle vakken van het algemeen deel, alle vakken van het profieldeel en het hoogste cijfer van het vrije deel bij elkaar optellen en daarvan het gemiddelde rechtstreeks van het IBG dus |
Vet chill dat al die nepvakken ook net zo zwaar meetellen :P alles met 8en en 9ens afgesloten daarvan hehe.. maarja ik heb mijn eindgemiddelde toch niet nodig voor numerus fixus of zo
|
Citaat:
En klopt het dat als je grieks in je vrije deel hebt, dat wel altijd meetelt voor het gemiddelde? Dat zei onze coördinator tenminste.. Hoop trouwens van niet, maargoed :o |
Citaat:
OT: Idd alle vakken gemeenschappelijk en profieldeel en hoogste cijfer vrije deel, op basis van afgeronde cijfers (5,45 is 5,4 dus 5). |
^ ah ok. bummer. ;)
|
Wordt straks na het eindexamen alles op hele cijfers afgerond??
Ik dacht op 1 decimaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dat er hele cijfers op je cijferlijst staan en dat is volgens mij echt al heeeel erg lang zo dus een leraar die dat niet weet moet zich wel schamen :P(N) |
ik vind het behoorlijk kut dat die vakken als gym en ckv enz ook mee tellen. behoorlijk stupid
|
even wss offtopic maar wel handig: als je wilt weten welk punt je voor je examens moet halen voor een voldoende moet je gewoon je gemiddelde pakken en dat van 11 afhalen en dan heb je t punt voor een 5.5 wat een 6 is :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je gemiddelde berekend is he (dus met de cijfers uit je gemeenschappelijk deel, profieldeel en 1 uit je vrijedeel - allemaal afgerond op hele cijfers), wordt een 7,46 dan een 7,5?
dus eigenlijk: kom je met een gemiddelde van 7,46... in de lotingscategorie 7,0-7,5 of in de categorie 7,5-8,0?? dank alvast :) |
Citaat:
|
Bij ons op school worden de SE cijfers van .45 naar .5 afgerond. Hierdoor pik je toch mooi een extra tiende mee voor je CE. Maar het uiteindelijke gem. wordt helaas naar beneden afgerond .45 wordt .00 :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |