Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   HAVO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=109)
-   -   natuurkunde examen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1399672)

bbyn 24-04-2006 08:13

natuurkunde examen
 
Ik was in mn examenbundel een examen aan het maken, komen er allemaal opdrachten over lenzen enzo... terwijl wij die hoofdstukken hebben overgeslage, nooit gehad dus... moeten we die wel weten voor het eindexamen?

C-TaL 24-04-2006 16:02

Ja zover ik weet wel ja..! Wij hebben die ook niet overgeslagen met de lessen. Het is gelukkig niet zo'n lastig onderwerp maar wel vreemd zeg..!

Rimketje 24-04-2006 19:33

4. Natuurkunde 12006 en 2007
Subdomein C1, Beeld en geluid waarnemen (22-27)

5. Natuurkunde 1,22006 en 2007
Subdomein C2, Eigentrillingen en golven (28-33)
N.b. Het subdomein C1 behoort dus wel tot de examenstof van natuurkunde 1,2

Die hoef je niet te kennen.. En Domein C1 is

Citaat:

Subdomein: Beeld en geluid waarnemen

De kandidaat kan
22 berekeningen maken met de brekingswetten:
• tekenen van de lichtweg;
• hoek van inval, hoek van breking, brekingsindex;
• grenshoek.
23 met de brekingswetten het doorgeven van licht door een glasvezelkabel en de kleurschifting in een prisma beschrijven:
24 de plaats en de grootte van het reλle beeld bepalen bij het gebruik van een positieve lens door een tekening en een berekening:
• lenzenformule en lineaire vergroting;
• menselijk oog, nabijheidspunt, accommodatie;
• fototoestel, overhead-projector, dia-projector.
25 uitleggen op welke wijze een vergroot beeld wordt waargenomen bij het gebruik van een loep in de situatie van een geaccommodeerd oog:
• in een tekening de vorming van het virtuele beeld schematisch weergeven;
• in een proef de plaats van het virtuele beeld bepalen.
26 aangeven welke technieken en principes gebruikt worden om beeld en geluid vast te leggen en over te brengen:
• digitale techniek;
• magneetband en compact-disc.
27 voorbeelden noemen van toepassingen van ultrasoon geluid en laserlicht in de gezondheidszorg:
• echografie;
• glasvezeltechniek.
Dus als ik het goed heb hoeft die dus niet voor Natuurkunde 1. Dit kan je trouwens allemaal nalezen op eindexamen.nl

bindmiddel 24-04-2006 19:49

Ons is inderdaad wijsgemaakt dat breking en lenzen niet voor het CE hoefde maar hij moest het wel vragen voor het SE.

Na1 that is.

bbyn 24-04-2006 19:51

oke thanx :)

Ilsuuuh 08-05-2006 12:54

lenzen zit idd NIET in het CE
das wel jammer want da was een super makkelijk onderwerp! :p

Kikkertje :D 08-05-2006 18:01

--> www.watmoetikleren.nl

MBoskma 29-05-2006 17:49

Hoi!

Ik ben natuurkunde-leraar. Op zoek naar wat er nou precies niet geleerd hoeft te worden, kwam ik hier terecht. Een leerling vroeg ernaar. Hij was het vergeten, ik heb het namelijk in de les gezegd, dat ben je als leraar verplicht.

Daarnaast ben je verplicht om de onderwerpen die niet op het CE komen, wel te behandelen en te toetsen op het SE. Het is namelijk nogal a-sociaal om dat niet te doen, zeker tegenover mensen die bij hun vervolgopleiding nog met natuurkunde te maken krijgen.

Daarbij is het dit jaar een vrij eenvoudig onderwerp. Door het niet te behandelen en te toetsen, ontneem je je leerlingen de kans om een goed cijfer te halen.

Groet!

Kikkertje :D 29-05-2006 19:04

hoe kom je ook alweer van een sin naar graden... ?

Stel: sin a = 0.0343, wat is dan de grootte van a ?

victormor 29-05-2006 19:06

sin-1 ?

Kikkertje :D 29-05-2006 19:08

Laat maar, ik kijk weer eens hartstikke scheef...
Bij mij komt er 1.9 uit, en ik dacht dat er 20 stond, maar er stond 2.0, dus ik heb het wel goed, maar toch bedankt :)

Ndimension 29-05-2006 19:10

De inverse sinus van 0.0343 nemen.

troubleh 29-05-2006 20:03

Ligt het aan mij of is het examen van 2005-I (na1,2) gewoon super vaag? Bij opg. 15 ben ik er zeker van dat 90% van de leerlingen het verkloot heeft vanwege verkeerd aflezen.. En opg. 17.. Hoe moet ik dat weten? Opg. 13 is ook zo'n geval van "laat maar naar de volgende gaan.." :eek:

Die examens van 2004 en vroeger zijn best goed te doen, maar die van 2005 is echt vaag. Ik hoop dat 2006 weer de stijl van 2004 wordt.. we zien wel morgen.

bindmiddel 29-05-2006 20:05

Citaat:

troubleh schreef op 29-05-2006 @ 21:03 :
Ligt het aan mij of is het examen van 2005-I (na1,2) gewoon super vaag? Bij opg. 15 ben ik er zeker van dat 90% van de leerlingen het verkloot heeft vanwege verkeerd aflezen.. En opg. 17.. Hoe moet ik dat weten? Opg. 13 is ook zo'n geval van "laat maar naar de volgende gaan.." :eek:

Die examens van 2004 en vroeger zijn best goed te doen, maar die van 2005 is echt vaag. Ik hoop dat 2006 weer de stijl van 2004 wordt.. we zien wel morgen.

2005 was best te doen hoor ;) Ligt denk ik aan jou :rolleyes:

CheloKabab 30-05-2006 15:32

Ik heb het iig superslecht gemaakt vandaag :(

Ndimension 30-05-2006 15:40

Dat gevoel heb ik dus ook :(

bindmiddel 30-05-2006 15:54

Citaat:

CheloKabab schreef op 30-05-2006 @ 16:32 :
Ik heb het iig superslecht gemaakt vandaag :(
same here, en dat was de algemeen heersende stemming bij ons op school :rolleyes:

CheloKabab 30-05-2006 16:14

Iedereen klagen!

http://www.eindexamen.nu/laks/eekl/

Kikkertje :D 30-05-2006 16:16

Dit ging echt enorm slecht. De hele tijd dat geklooi met Kwh, maar de rest was ook echt niet te doen! Vreselijk moeilijk!!

Ndimension 30-05-2006 16:21

Citaat:

Kikkertje :D schreef op 30-05-2006 @ 17:16 :
Dit ging echt enorm slecht. De hele tijd dat geklooi met Kwh, maar de rest was ook echt niet te doen! Vreselijk moeilijk!!
Inderdaad...
Hopen op een soepele normering...:(

bbyn 30-05-2006 16:28

Citaat:

Ndimension schreef op 30-05-2006 @ 17:21 :
Inderdaad...
Hopen op een soepele normering...:(

ja... heb 33 punten... valt nog mee zeg...

bindmiddel 30-05-2006 16:28

Oew nu ik het nagekeken heb lijkt het toch nog niet zo hele slecht.

En klagen bij het laks heeft niet al te veel invloed op de normering hoor. Dat word meer gebaseerd op de 1ste 5 leerlingen van je school.

bbyn 30-05-2006 16:37

Citaat:

bindmiddel schreef op 30-05-2006 @ 17:28 :
Oew nu ik het nagekeken heb lijkt het toch nog niet zo hele slecht.

En klagen bij het laks heeft niet al te veel invloed op de normering hoor. Dat word meer gebaseerd op de 1ste 5 leerlingen van je school.

wat heb je dan?

bindmiddel 30-05-2006 16:40

Citaat:

bbyn schreef op 30-05-2006 @ 17:37 :
wat heb je dan?
Ik had geen zin meer in dat freaking examen dus heb ik geen antwoorden opgeschreven, maar toen ik nakeek bleek dat ik de meeste dingen wel had. Ik weet niet hoeveel punten. Maar iig meer dan de helft ;)

bbyn 30-05-2006 16:47

^^mooi

k kon me ZO niet concentreren.. echt k kon de domste dingen niet meer.. egt alles klutste door mn hoofd... was echt zo raar... heb echt de debielste dingen fout gedaan die ik eigenlijk best wist :| misschien beetje over-leerd misschien :confused: ga het misschien wel herkansen... moet echt wel hoger kunnen halen

88Kim 30-05-2006 16:51

Jep ik vond t ook veeeeeeeeel te moeilijk bij ons op school ook iedereen dus ik ga gewoon uit van soepele normering, had ook 33 punten viel me reuze mee :s

-(L)- 30-05-2006 16:54

T ging prima. Tussen de 6 en de 8 gehaald met 1 uurtje doorbladeren. :)

troubleh 30-05-2006 17:01

60 punten, tussen de 6.6 en 6.8 (na12) :)

pin-up 30-05-2006 17:49

Ik had bij de eerste vragen echt iets van "sorry, wat?!" maar later kreeg ik ingevingen en is het toch nog soort van goed gekomen.. hoop ik. rond de 40 punten so we will see, heb een 5.2 nodig

koekjes 30-05-2006 17:50

ik hou nog steeds van mn gr en ik heb verdomme die ene vraag met dat schema fout verbeterd, ik had eerst een comperator en invertor en toen heb ik mn invertor weggehaalt :mad:

verder vond ik m wel te doen

wilhelmus 31-05-2006 09:33

Ik vond het idd ook wel mee vallen. Bij sommige vragen had ik wel zo van wayoooo wtf, alleen later dan kom je er toch nog wel achter.

wizkid 31-05-2006 16:44

Ik vond het wel een pittig examen, bij heel veel vragen had ik een wtf-gevoel. Vond het wel jammer dat er helemaal niets van soortelijke warmte enzo in zat en het was iets te veel elektriciteit.

noles 01-06-2006 11:09

Wat zal de normering ongeveer worden?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.